Er ikke helt enig i fortolkningene her, nå er jeg ikke dyktig så mye mulig du har rett og jeg har feil. Men angående RSI og MACD:
Jeg ble belært i 2016 en gang tror jeg det var; en RSI over 70 betyr ikke i seg selv at noe fall vill komme, den kan surfe i overkjøpt område i lang tid. Det er på den annen side et tegn på at en bør være på vakt, mange holder et blikk til det, og svakhet kan således straffes.
Videre viser vel MACD at momentumet favoriserer accumulation over distribution enda. Det er et bullish tegn. En kan si momentumet ser ut til å falle, men tror det er for tidlig å si. Har ikke vært noe bearish signal sendt i MACD enda. Tror tvert i mot perioden sept+okt kan kanskje sies å ha sendt et bullish signal.
Edit * flere, fikke mer enn jeg ville ha
MACD
Divergence
When the MACD forms highs or lows that diverge from the corresponding highs and lows on the price, it is called a divergence. A bullish divergence appears when the MACD forms two rising lows that correspond with two falling lows on the price. This is a valid bullish signal when the long-term trend is still positive. Some traders will look for bullish divergences even when the long-term trend is negative because they can signal a change in the trend, although this technique is less reliable.
MACD har altså signalisert et et mulig trendskifte, noe som er ytterst relevant med tanke på 2-års nedtrenden vi har vært i. Sier ikke det kommer denne uka eller neste. Men det ser ut som mulig brudd på 1 måneders sikt pga MACD. Usikkert signal, men det passer da veldig godt med ståa til NANO? Og signal of strength og sånt.