Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Høsten 2016 hadde NANO ikke tidlgiere noen kurser/historikk liggende over å dempe + at børsene og olja var good to go.

Det er viktige fundamentale momenter du nevner. Du ser ut til å glemme at NANO har noe utvikling siden den tid også. :wink: Må nesten si B om du skal si A.

1 Like

Ja, men glemmer ikke det, heller ikke markedet (selv om ikke begge skulle vise seg å være av samme oppfatning…). Det har litt med hvilket banenr. spritneren har og hvordan han kommer ut av startblokka. Kanskje også vindforholdene under dette VM.

Oppdatering av min tekniske tanker per 18.11:
Ble noe overrasket over at kursen korrigerte lenger tilbake enn 68 (66), men når den hadde vært der nede gikk det raskt til 75, faktisk raskt til 78. Hadde ikke regnet med så høy volatilitet.

Jeg ser i all hovedsak fortsatt på det samme chartet som jeg har sett på i flere måneder.

Synes virkelig det ser ut som vi kan fastslå at kursen er ute av den to år lange nedtrenden fra ATH - til og med om den tegnes på mest konservative måte i log-chart.

Det er etablert en ekstremt bratt kortsiktig trendkanal og glidende snitt i dag-chartet ser for mitt øye veldig fine ut.

Zoomet litt ut i chartet og fant dette:

Synes vi kan si at NANO (endelig) er tilbake i den gule trading-rangen.
Med nåværende momentum synes ikke 90,- før nyttår usannsynlig.

4 Likes

Du mener mest konservative?

I had a dream:

Et tilleggspoeng med at jeg drar linjechart over - er at jo lengre periode, dess mindre vekt på candleskygger.

Zoomer ut:

Fikk høsten 2016 korreksjon etter både det 3. og 4. legget opp.

Hvis du legger linja med like kriterier for topp 1 og topp 2 ser bildet litt annerledes ut :blush:

Til det bruker jeg den røde linja.
Den øverste grønne linja er for å se om noteringen på fredag kan ligge på en multitopp/-touchlinje (sentrallinje).
Den nederst grønne linjen er også en snetrallinje og rimelig parallelle med den øverste. Denne nederste trakk jeg for å se hvor vill drømmen min var/må være, eller om den har noe som helst tekniks ved seg.

Noen få ting var spesielle høsten 2016:

Enorm eufori og fomo, med litt færre norske børsnoterte biotechselskaper å spre pengene på.

Nano fremsto som selskapet som aldri gjorde noe feil.

Generelt veldig bull børsklima etter den voldsomme kinauroen en så i første halvår 2016.

Så det kuliminerte i at nano et magisk kort øyeblikk hadde en verdisetting i tråd med tilsvarende selskaper på nasdaq. Det punktet mener jeg var emisjonen. Sett opp imot US biotech var den helt midt på treet priset.

Det siste mener jeg helt fint kan skje igjen, bare at nå bør nano være verd enda litt mer.
Finnes ikke noe urimelig i om nano nå prises til 800-1000 mill USD…

Edit:
Det tekniske i at nano ikke hadde noen tidligere ath å stange i skal en ikke undervurdere.

5 Likes

En heltrukken linje til (den lengste):

Syns du leter med lupe her, @Hugoil. Måten du trekker opp rødlinja bærer preg av det.

Men ok. Her på 78.90 ble det bom stopp, dette var trendlinja fra ath… :joy:

Skjønner deg (selv om den røde linjen jo har 2 tidligere toppunkter) - for du ser ennå ikke det jeg fortsatt ike har kommentert - at den røde linjen er parallell med den “grønne drømmelinjen”.

1 Like

To nye, svarte, linjer finnes her (ift. chart rett over):

På med de store brillene.

https://goi.nf/?wjilwmyxgmqm

Mitt bet er at nov 18 repeterer nov 16.

1 Like

Skjeve hornhinner? Finnes briller for det og:)
De orange linjene dine kan skråstilles til å danne parallell, perfekt fit fallende trendkanal.

bets are legal

Har aldri lagt for meg å utgi meg for noe jeg ikke er.

Her er helt nøyaktige linjer.
Øverste grønne er toppene intradag og nest øverste er dagssluttkurser.
Laget med ray-line og punchet punktene manuelt :slight_smile:

Helt klart ett brudd opp Fredag. Det eneste svakhetstegnet jeg ser er volumet på bruddagen som er blant de laveste volumene gjennom hele siste opptur.
Skal bli gøy å følge med de neste dagene om den fortsetter uten å falle tilbake og/eller reteste en av disse takene i den lange nedtrenden (74/75.5)

Tegner du litt frihåndslinjer Hugoil :face_with_monocle:

4 Likes

Med min begrensede TA kunnskap så ser det da ut som den laaaange nedtrenden siden desember 2016 er brutt?
Det er vel noen som tegner sine TA etter egne ønsker og håp, heller enn gjeldende parametere? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Denne er ikke nøyaktig tegnet, se topp nr. 2 fra venstre.

“Det eneste svakhetstegnet jeg ser er volumet på bruddagen som er blant de laveste volumene gjennom hele siste opptur.” Fikk også 2 gaps oppover og var svært nær å få bear 3 gap ups.

Joda, helt nøyaktig tegnet :wink:

Sluttkurs denne dagen (6/6/17) var 109.- som er nedre del av candlestick kroppen.
dagens høy var 113.-