Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Så det samme, prøver meg på en trade i dag.

image

1 Like

Innlegg av: Studenten86 (23.11.17 12:13 ), lest 0 ganger
Ticker: NANO
RE^1: Nano: Teknisk
Synes kursen ligger å stanger mot motstandsposten på 15000 nano aksjer kurs 73.
Brudd opp er vel all grunn å se mot?

Bevegelsen i forhold til bollinger bands ser da ut til at vi er på tur mot 76, og får kursen en slik bevegelse er brudd mot 82-83 mulig.

Nå ligger glidende snitt 20 dager også på 76, mens 50 og 100 er på ~80. Så 80 er kanskje en ekstra sterk motstand i akkurat nå?

EN OHS formasjon i RSI chartet som kan leses?

Stigning kan kanskje også stemme overens med sterk CMD, og spenning til ASH på tur?

Teknisk er ikke min greie, men momentene jeg påpeker er ting som fraråder å trade seg ut nå for å kjøpe seg inn på 67-70 rangen. Det er ikke sikkert vi skal dit igjen.

Ikke trade nær en bunn i en aksje du ønsker å sitte i, er en gyllen regel for min egen del.


Er jeg inne på noe her?

1 Like

Jeg tror heller ikke vi skal lavere. Jeg skrev om bunnen for ca. 1 uke siden eller hva det var (sjekk den tekniske tråden). Jeg mener som deg at vi skal oppover nå frem mot ASH. Hvor langt vi skal har jeg ingen formening om, men jeg har et ønske om at dataene vi får er så banebrytende gode at vi ser ATH i god tid før jul. Ho-ho-merry-****-christmas :wink:

Jeg har kjøpt litt mer aksjer i dag :wink:

5 Likes

image

Over 200-dagers SMA igjen?

Tror ikke det går før den 11 des. Treffer og faller ned igjen.

Men håper da selvfølgelig :+1:

Der snudde Pareto på flisa gitt.

hockey stick

Håper vi stenger over 75 idag

Kan gå fort nå - hvor ble det av sperra på 76?

bilde

Syns det er mye her som peker i retning kurs 80 teknisk.

Ja, mulig også helt identisk utvikling som post Lugano. (68 - 88).

Tror det blir hardt å ta ut sperrene på 91-93-95. Men la oss krysse fingrene. It ain’t christmas yet!

Jeg er ikke en ekspert på dette. Men hvis vi stenger over 75 får vi vel utløst en omvendt hodeskulder ?

2 Likes

Litt usikker på formasjonen, men jeg ønsket close over intradagstopp fra tirsdag på 74.60, nå kan det se ut som vi kan få en close over 75. I tilfelle vil det utløse et kjøpssignal :slight_smile:

75,60 nå. Ny hockeystick. Får se om det holder :slight_smile:

2 Likes
2 Likes

Tror du er inne på noe. Lurer på om det kan være med på å sette i gang et kraftigere moment.
Tror de fleste her inne har syntes kurser under 80 har vært forferdelig lavt mesteparten av 2017. Men slikt styrer kanskje ikke svinginger så mye?

Vi har kjøpssignal intradag. Skal sjekke chart i kveld og poste update.

10 dager siden:

Kan se ut som vi bouncet på close fra 24.07. Jeg ville aventet nærmere close før kjøp. Om den holder seg over dette nivået i dag (72) så er det bra. Husk også at RSI ikke har vært så lav som den var på fredag de siste 2 årene. Hver gang RSI har bikket under 25 har aksjen hatt et løft på 10-15%.

8 dager siden:

Jeg skrev vi kanskje skulle ned og teste bunnen fra Juli tidligere i dag før det krakket men trodde ikke helt på meg selv. Nå som det er et faktum så tror jeg absolutt vi nærmer oss en bunn. Jeg blir med -10% til hvis det mot formodning ikke snur, selger ikke med tap uansett. Dette kan ikke vedvare når vi har store triggere rett rundt hjørnet!

7 dager siden:

Yes, yes, yes. Bunnen holdt.
Nå trenger vi close over 71.15. Bunnet 4x her. Ser bra ut! RSI på vei opp…

6 dager siden:

Det er ganske lavt volum nå. Noe som kan tyde på bunn. Det blir stygt om denne støtten ryker. Foreløpig ser det OK ut. Ser man tilbake i sommer bouncet den her et par ganger før den skjøt fart…

Spesielt den siste er interessant.

Formasjonen er nesten identisk med den i sommer som tok oss til 88.

Legg merke til 20-dagers SMA som vi ikke klarte å ta ut i dag på 76.

5 Likes

image

1 Like

Avgitt omvendt hode skulder (dagens candlestick er ikke med på bildet)

2 Likes