Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Synes ikke den doji star så så ille ut. Da synes jeg halvtimes bearish harami ser tyngre ut.

1 Like

I won`t teach you.

Dag og ukechartet til NANO ble bare enda mye mer bull av at vi fikk en ny test nedover.

halvdagschartet touchet helt perfekt på nedtrenden slik jeg tegnet den for noen dager siden,
Nydelig

image

13 Likes

Hvordan selge, gå glipp av kjempeoppgang, spå kursfall ørten dager på rad, faktisk få rett i at global påvirkning satte aksjen på kjempesmell en dag. Kjøpte seg inn, solgte i starten av neste dag etter bittelitt oppgang. OG HELT UTE IGJEN?! Holy moly. Omtrent 2-3 børsdager før golden cross, midt i en meget heftig stigningsperiode. I et selskap som er godt i gang med siste runde før de når markedet.
Tror kanskje du trenger å stikke en finger i jorda og puste dypt.
“Your indolence is inefficacious!” -Ben Finegold

8 Likes

Hva slag fag skal du ha eksamen i?

Håper det ikke er hyperbolsk geometri, da har vi problemer! :sweat_smile:

1 Like

Hvordan ligger vi egentlig an i skrivende stund med tanke på det gyldne kryss?

golden%20cross

Our saviour is on his way

3 Likes

50 dagers er 1,03 fra 200 dagers per nå.
Bevegelsesrom siste dager for 50 dagers snitt har vært 66 øre til 42 øre.
Det er et sterkt kjøpssignal, men mer langsiktig enn kortsiktig, så usikker på hva vi kan vente i effekt av det. MEI Pharma og PCIB hadde rundt 50% oppgang på kort tid(uker). Det er mer enn jeg tørr håpe på for NANO i desember, men hadde vært hyggelig. Viktigere er at vi er inne i en langsiktig positiv teknisk trend. Noe som argumenterer for at kursen i NANO skal øke i 6-12 måneders utsikten, er å se på hva var Algeta priset til markedsverdi-messig 2 år før de nådde markedet? 120-180 på 44m aksjer. Overført til NANO blir det 105-158 i kurs. Og NANO er uttalt av leger som mer potent enn Algeta.

3 Likes

Tenker vi kan få det krysset ila. denne uken eller mandag neste uke dersom momentet holder seg videre. Hvis du zoomer inn har de alt krysset på lavere timeframes. Som nevnt i morges, vi har en meget pen HH/HL pattern på flere timeframes.

Så lenge denne er inntakt, så sitter jeg helt rolig. Hvis man zoomer litt inn ser vi også at RSI har korrigert fra overkjøpt til nøytralt.

4 Likes

Tror det er mer nærliggende å sammenligne de to siste årene i Aano med det gule feltet i kursutviklingen til Algeta.
Nano kan stå foran en meget eksplosiv kursutvikling i 2019.

5 Likes

Tenkte på å skrive om det, men fant ut det blir så voldsomt bullish, at jeg kan komme med en moderert sammenligning som fremdeles vil vise mye solid oppside fra i dag. =) Kan for lite om Algeta-historien til å kunne kvalifisere sammenligningen videre. Økonomi, når og hvordan partner/oppkjøp rykter med Bayer begynte og slikt.

Vi har bare hatt en krysning av 200d snittet tidligere. Det var ned gjennom - og det var rett i forkant av stigningen etter Lugano-krasjet var helt ferdig. …så dissonansen henger nok sammen med at ikke-log produserer fornuftige chart for NANO. Og forkalringen til det kom jeg med for en gooood stund siden til Savepig - som dermed faktisk har opplyst meg med det jeg har kalt “for slumsete” (og da gjaldt det bruk av ikke-log:)

Var det ikke inn i advent en gang vi anslo golden cross for en stund siden? Dette har gått mye fortere enn jeg fyrte å håpe på.

Men samtidig, så satt vi jo hele høsten og sa at kraftfullt brudd med nedtrend ville utløse et mektig kjøpssignal

Hva med krysningen i 2016?

Du anslo det til advent, vi andre tenkte uken før ASH. :wink: Sykt å tenke på at man sannsynligvis kunne vært utenfor aksjen fra den krysset ned i fjor til den krysser opp i år.

1 Like

Tja… en mulighet er at vi nettopp har vært gjennom en HS formasjon med retest av halslinjen.
Må over HS topp (80.-) for å kansellere den.

Hvilken timeframe er dette? Klarer du å gjenskape den med candles?

Mange ser på de samme analysene/grafer og ser krysset som stadig rykker nærmere og alle ser nå hvilken vei denne høna er i ferd med å sparke…og det er forsterkende i seg selv.
Dette taler for at dette intreffer snarlig.

Volum nå 884,3. RT 78,05. Hvor høyt volum vil du ha?