Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tja. Halslinja er nå på 74-74.5 i 2ukers HS…

Ser at farmakologen i Boddco AS på topp20 selger endel. Myna fortsetter også å selge endel.
UBS, som jeg på TI i forrige uke hodlt for litt mer enn 50/50 å være Costas aksjer har solgt mye- evt. disse aksjene har blitt lånt ut til short.

HSet som seiler inn ligenr HSet rett i forkant av Lugano - hvor det ble desinget et HS for å ta det ut på innsideinfo om Lugano-oppsettet. Jeg har askrvet litt på TI om at handelen har vært litt spesiell over noen dager.

1 Like

Hva sier TA bibelen i dag? Skal kursen litt ned for å få seg et nytt fotfeste?

Jeg vil se en HH i dag. Se chart fra i går. Krysser fingrene for close over 87! :slight_smile:

5 Likes

Closer den over 87 i dag så er det episk. Alt over 82 er helt ok.

Vil helst ikke ha en sånn idiotisk -12% dag igjen.

7 Likes

Volumet står deg bi i dag også Savepig;)

Hvor kommer volumet i fra? Noen her som kjøper? RSIene har gått seg varme. Er flere uker siden jeg leste om noen på forum som kjøpte.

Jeg kjøper 1 eske på 94.1.

1 Like

Stor eller liten eske? :wink:

RSI viser høy interesse for aksjen, men sett i sammenheng med acc/dist, macd og ikke minst historiske rsi toppnivåer i aksjen er det en god del å gå på enda.

Mye sunnere trading over 80 denne uken enn forrige.

5 Likes

Gir du oss en tolkning av money flow?

Money flow har jeg huket på i disse chartene fordi det er interessant at den avviker noe fra bildet som acc/dist tegner. Det er spennende å se om acc/dist er en lagging indikator som går på det samme.

Når man zoomer ut litt så ser man at money flow denne uken er ned igjen på et nivå mer kjent fra tidligere i høst mens aksjen ble tradet ned på lavt volum.

Så foreløpig for tidlig å konkludere om den, men er jo enkelt å antyde at den indikerer den tekniske motstanden og gevinstsikringen man skal forvente rundt så veldefinerte motstandsnivåer som vi trader ved nå.

Save: Interessant og tydeliggjørende. Money flow fallende kan nok ses igjen i fallende rsi-topper for samme/stigende kurs.

I candle-chart og kanskje i linje - om vi får sluttnoteringrundt nivået nå - så øker moneyflow+rsi a psoteriori sannsynlighet for en dobbel topp.

Jeg tror aksjen fortsatt “kjøres”, men i år ute ndrahjelp fra den “norske almuen”.

1 Like

Det ser jo ikke direkte stygt ut…

Hvis du solgte deg ut før oppgangen slik Hugoil gjorde, så ser det stygt ut. :wink:

Ja, det er sant. Men det pleier alltids å by seg muligheter. Så man må ikke ta det for tungt.

8 Likes

Begynner å bli nok kommentarer om @Hugoil sitt salg nå. Blir litt for barnslig å hele tiden godte seg over andre sine feil.

Får heller bruke tiden på sine egne investeringer. :blush:

16 Likes

For all del, det går alltid et tog.
Selv om det i mange år har eksistert en oppfatning om at i Nano går det bare ETT tog, og det går NÅ!:wink:

@Hugoil solge vel long pot på 72. Så kjøpte han en kassett på 70 og solgte på 75-78? Salget av longpotten var kanskje litt tidlig, men det er bare hvis kursene etablerer seg over dette fremover.
Intradagstraden hans etter dette på ca 10% er innenfor.

3 Likes

Jeg tror ikke tradingen hans er feil, og det er aldri feil å ta gevinst. Problemet er behovet for å komme med daglige bearish analyser når aksjen helt tydelig er i en bullish uptrend på høyt volum. Det blir bare en smule… komisk.

17 Likes

Det beste signalet som finnes på kloden, flere kjøpere enn selgere!