Har du det ja. Den saken ble vi jo ferdig med i forrige uke - hvor jeg også korrigerte mitt eget chart til vise brudd opp gjennom den fallende topploinjen. Så det er altså ikke det jeg spør om nå. Jeg spurte om ditt chart - og ikke det siste over, men nest siste over. Hva skyldes det at det der ser ut som om kursen ikke har brudt opp?
Jeg tror at enhver som setter to streker under at kursen HAR brutt opp er en dåre, med tanke på hvor volatil aksjen er og biotech sin hang til sell the news.
Det vi derimot trygt kan si er at aksjen TESTER brudd oppover, med mangedobbelt volum av det den har vært tradet på i hele høst, og viktige tekniske indikatorer som trading over den aller viktigste linjen for motstand/støtte som er NOK 68.
Nest viktigste støtte motstand er et eller annet i sted i det området vi er nå, men hakket vanskeligere å definere på kronen.
NOK 85 kanskje?
Edit:
@Hugoil det hadde vært interessant å høre om spesifikt hvilke positive trekk du ser i chartet nå, om noen. Eller er det sånn at alt er helmørkt og kursen skal ned og teste bunnen av nedtrenden som er på 28 eller deromkring?
Edit2:
Forøvrig fiffig at den startet uka med å bryte gjennom 80. Hadde ikke volumet vært såpass som det er i dag hadde det vært lett å tenke bulltrap.
Mener å huske at 83 og 86 -87 tidligere har vært støtteområder, mao steder som har vært bumpy.
Vis du tenker på dette chartet:
Så viser det bare high / low de siste ukene. Den fanger mao. ikke opp noen fallende trendlinjer fra ATH. Jeg respekterer også horisontale linjer mer (støtte / motstand) enn de som går på skrått
Hva tyder tallet 83? Mytologisk og historisk vendepunkt?
Vi handlet der i område i rundt 6 måneder i strekk, H2 2017. Så den har nok en del historisk tyngde, og mange innkjøp kan stamme derifra. Men nei, ville tro 80-82 området skulle by på mere motstand selv. Kanskje 83 ble en pustepause i dag pga mange % opp.
*Rosa streken er 100 dagers snitt forresten. 50 dagers bryter 100 dagers onsdag eller torsdag. =)
Der virker jo som ikke en gang 10 ville heste klarer å holde oppgangen tilbake.
Jeg leste forresten en artikkel for 1-2 måneder siden, tror det var forvaltere i DNB som ble intervjuet, som sa at de økte eksponeringen mote biotek og farmasi nå om dagen når makrobildet ble mer usikkert. Kanskje det også kan være med å forklare det økende volumet?
Kudos for at dere deler TA Savepig og Nocturne!
Så faktisk en lengre reportasje på CNN her om dagen om akkurat dette, de anbefalte dreining mot Biotek nå som toppen så ut til å være nådd i en del andre segmenter.
Stikker over på småprat;)
jeg blir med
Du får volumet ditt Savepig! Dette må jo være TA etter boken gutter?
70mill omsatt! Og ellers har jeg merket meg at robotene ligger og plukker jevnt og trutt, ofte på best. Jeg tror vi skal videre opp snart.
Er helt fersk på TA. Dette ser da mye mer bull ut nå enn da vi steg til samme høyde for en uke siden, pga at vi nå har lavere RSI og høyere volum?
Kombinert med golden cross og ASH i kikkerten så blir det forhåpentligvis en potent miks.
Morsomt å lese gamle TA innlegg på nytt. Denne fra april i år…
Norsk Bulls har litt høyere target enn meg da
God track record på norskbulls i det siste!