Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Volum på over 30 mill NOK før kl 10:00 har ikke vært hverdagskost på en stund. Vakkert å se på for en som har sittet på siden des. -16 og igjennom hele den lange nedturen. I forkant av dette solgte jeg med ut på 25 kr, noe som jeg har angret på siden. Det skal ikke skje igjen…

2 Likes

Alright. Oppgangen fra 68 til 85 ble nok litt for mye for markedet å fordøye på så kort tid, er vel derfor det lugger litt nu.

Det er mye historikk i dette området, vet ærlig talt ikke hva utviklingen på kort sikt blir. Men forventer vi holder oss i et stigende intervall. Hvor det strengt talt er langt både opp og ned. Det er ikke unormalt med 20% + stigning på golden cross innen uker, MEI Pharma og PCIB hadde 40%+ etter golden cross inntraff. Men ikke på dagen.
Det er tall jeg får til å stemme med det fundamentale i NANO i retning mot fair price, mens en enda har i hodet at selskaper i biotek vanligvis prises med rabatt. Det er likevell så mye oppgang, i forlengelse av mye oppgang, at det bør kunne forventes å ta tid. Ikke minst det at store deler av volumet i handelen om dagen kan tenkes å tilhøre utenlandske aktører som tilsynelatende er åpen for å ofte gjøre store bevegelser opp og ned.
Mitt tips er å sitte knusende i ro i lang tid fremover.

5 Likes

Enig, er bare å minne om oppgangen i Endocyte!:wink:

1 Like

De to siste 750 er initiert både opp og ned. Det, i tillegg ti lat volumet 750 er en stor flaksepost, tyder på at det er handel med seg selv. Andre ting som tyder p ådet samme har jeg skrevet om før.

25MNOK i oms. på første timen er trolig en god del egenhandel. Ellers måtte det ha vært en byhet eller klar teknisk formasjon for å få ut så mye. At mynten så flippes over til ned på noen få minutter er også tegn på at andel robot/meglerinitiert (og lite retail) er uvanlig høy.

Der lå det 750 alene på både best kjøp og salg.

Hvor skal den samles op igen? Er det 80?

Ja, den TA-initierte oppgangen er over for denne gang, nå trengs det positive nyheter hvis rallyet skal vedvare. Skuffer ASH er det vel 66-68 som gjelder?

Weighted moving average har god retning den.

@solb tror ikke aktørene som står for mesteparten av handel om dagen har øyne festet til ASH.
Vi har sett abstraktet, så tilnærmet likt det er vel forventninga. Videre er det mDOR, som er jokeren, hvor det er relativt mange pasienter som har akkurat kommet inn til 18 mnd avlesning. Spørsmålet er hvor oppdatert ASH er i forhold til det, er det det, vil en mDOR økning kunne ventes, ser mot 15-16 mnd selv. Ellers er det en annen joker, forbedring fra 3mnd til 6mnd avlesning, noe det har vært 2 eksempler på tidligere. Men det er mer en ‘longshot’. Det representerer uansett svært sterke data, og det data-settet som blir anvendt for å analysere selskapet, dets potensiale, søknader skal bygges rundt, partnerskap/oppkjøp vurderes til osv. Det er altså den langsiktige effekten fra større aktørerer du burde se mot igjen, ikke sell on news skaren.

Ikke verst utsikter synes det som?

Godt innspill. “TA-initiert oppgang.” LOL!

3 Likes

Teknisk og fundamentalt ser det meget hyggelig ut. Hvem som styrer volum, og hva deres agenda er kan jeg ikke uttale meg om, satser på at de vil drive skikkelig skittent trading-spill for å akkumulere aksjer! Tror det kan gå mange veier, penger du kan sitte rolig med fremover ser det lyst ut for. Om du er inne med penger du skal kjøpe julegaver for, så vet jeg ikke, det er biotek på børs i en spesiell periode sett fra makro-perspektiv(olje, italia, g20, opec, trump osv).

Husk at dette er en TA tråd :slight_smile:

Innlegg som handler om andre ting vil bli fjernet.

8 Likes

:+1: Fint du passer på

Og så kan du sikkert ta en titt på brukerene @Geitebonde og @Daywalker som kun bidrar med :poop: og :clown_face:
edit: her og i småprat tråden.

1 Like

Ta gjerne sånne ting med meg på privat melding :slight_smile:

På generelt grunnlag: Bruker man emojis bare for å trakassere folk blir medlemskapet på TekInvestor kortvarig.

edit: adjø @Geitebonde

16 Likes

Det er tatt opp 3 forskjellige 50 dagers krysning med 200 dagers på hegnarTV i dag. Selskapene er DNB, Aker og Veidekke Om dere vil ha litt inntrykk av fortolkninger til slike momenter.
Programmet blir vel tilgjengelig for gjenseeing om rundt 2 timer.

1 Like

Hentet seg pent inn igjen. Sluttkurs som teller😉

1 Like

Høyt volum på 80-tallet i seg selv var vel sundt. Samt var det noen som nevnte vi fikk en haier hai, vet ikke hvor stor effekt det har. Men alt dette samtidig som RSI fikk kjølt seg, og nok en dag med sluttkurs solid over den lange nedtrenden. Tror det er mye positivt egentlig teknisk. =)

1 Like

Elsker at den ikke closet på lod i dag!

3 Likes

Jeg kjøpte litt i forrige uke, litt i går og endel i dag.
Skal kjøpe mer i morgen.
Ser stor oppside i aksjen på kort og lang sikt.
Ser stor oppside og begrenset nedside.

2 Likes