Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Samme her, kjøpte nylig 1600 aksjer på 73 Nok på dippen etter at vi brøt opp. Interessen tar seg opp, volumet stiger og alle MA peker i rett retning. Radiofarmaka er hot om dagen og Nano er en klar oppkjøpskandidat, hvorfor ikke kjøpe nå? Eller hvorfor selge?
Jeg tror Nordic Nanovector blir kjøpt opp eller har en partner i løpet av de neste 12 månedene. Derfor holder jeg på mine aksjer og fortsetter å kjøpe på dipper. Kommer det likevel en emisjon deltar jeg gjerne igjen.

4 Likes

Hvorfor ble innlegget mitt ovenfor anmeldt?

Er vi ved en 20.10.16 eller 23.11.16? Knekker MACD bearish?

2 Likes

bilde

2 Likes

oh yes; om du trekker en linje fra ATH og til toppen i går for så å parallellforskyve den ned til bunnen april i år - så får vi en ny, brede, mindre fallende trendkanal.

Ta linjalen fra den mannen!

2 Likes

Hvilke glidende snitt må krysses før du synes at det indikerer et langsiktig trendskifte Hugoil?

Bla noen dager opp til det første av de to innleggene jeg har skrevet om det glidende snittet.

Om du trekker en linje fra ATH til et hvilket som helst annet punkt, lengre fram i tid, ligger det implisitt at trenden blir fallende

13 Likes

Du kan legge merke til at 50 dagers er 3 øre under 100 dagers i dette bildet. Og den beveger seg rundt 40 øre per dag raskere enn 100 dagers, så i morgen får vi nok et glidende snitt på plass. Men det er ikke så mange som følger 100 dagers som indikator, 200 dagers var en del viktigere. Hvor høna sparker i dag er ikke en form for TA jeg kan hjelpe med.

Momentet er positivt i ACC/DIS, MACD, alle de glidende snittene avgir kjøpssignal, hyggelige greier det. Oppgangen har skjedd på et særdeles substansielt volum, rikelig med anledning for de som ville ut å gå ut. Og sist men ikke minst, Hugoil har akkurat lært at du kan tegne en strek fra toppunkt til hvilken som helst annen plass, og parallellforskyve ned, så har du laget en negativ trendlinje. Ikke værst i seg selv det, for som du kan se på bilde han la ut rett før, så har han gjort MANGE forsøk på å tegne linjer, så mange at noen tilsynelatende har anmeldt han:

9 Likes

Skjønner heller ikke hvorfor det innlegget ble flagget.
Angående linjer i forskjellige retninger, hvis man trekker en linje fra 1 mnd siden så går den greit opp vel?
Og hvis man trekker en linje fra dagens nivå til min gjetning om kurs ved markedsføring eller mer sannsynlig oppkjøp, så går den mer eller mindre rett opp :wink: :laughing:

stud+zappa: dere gjør teknisk skivebom der. Punktet(ene) jeg har brukt er ikke hvilekt som helst punkt og ihvertfall ikke et framtidig punkt. Det er sluttnoteringer og pt. ekstremalpunkter. So its what we got. Framtiden har vi ikke fått ennå…

Tror ikke du skjønner poenget til @zappa66? Det er logisk at enhver linje trukket fra en topp til en lavere topp vil være fallende. Det går ikke an å argumentere mot det. Således er Nano i en fallende trend til ATH er brutt (i følge deg).

Edit: ligger inne med en ny Higher Low foreløpig.

9 Likes

Ser ut å ha hatt en liten test av 80 merket. Spennende å se om den følger trenden videre, eller bryter ut og går horisontalt en stund for å bygge moment før den fortsetter.

2 Likes

Det er faktisk værre. Hver dag NANO ikke closer på ATH, vil du kunne tegne en fallende trend. Siden @Hugoil valgte å påstå andre gjør skivebom i å rette på misvisninga hans(trodde oppriktig talt han spøkte), så har flagget siden han tydeligvis vil late som om det er en seriøs tolkning. Det var i svar til om noen kunne komme med TA, rett før børsen åpnet. Det er en stygg form for baissing slik sett.

2 Likes

Han har et poeng da. Det kommer vel til å være motstand rundt den trendlinjen?!

Legg fra deg sheriffstjernen nå studenten.

Jeg er en bruker av forumet, og således flagger upassende innlegg. Beklager om du foretrekker haussing med påstand om ‘37 pasienter er nok til AA/CMA’ i en tråd, og baissing med ‘nedtrend fordi vi kan tegne en strek ned fra ATH’ i en annen tråd. Det er lavt nivå for HO.

18 Likes

En ting er å ha aksept, en annen ting er påpeke åpenbar feiltolkning av chart. Nedtrendslinjer skal trekkes på skrått, og fra topper. Gjør du dette fra ATH så vil du se samtlige nedtrendslinjer som treffer «topper» er brutt til oppsiden. Å trekke en trendlinje fra ATH og ned til 87 for å konkludere med at aksjen er i en fallende trend er i beste fall naivt spør du meg. Du trenger dessuten 3 punkter for å kunne kalle noe for en trendkanal.

Edit: har lagt merke til en potensiell ascending triangle. Denne er spekulativ, men mulig.

7 Likes

Evt wedge?

Hm, ja, du har rett, kan tolkes som wedge også :slight_smile: