Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Er dette en wedge? Eller begynnelsen på en .

Igjen ser jeg at dagens linje fra ath oppfattes vilkårlig. Da har dere ikke forstått proinsippet om parallellitet.

Nocturne skriver om tolkninger jeg har gjort som er åpenbar feil. Igje nbør det skilles mellom tolkninger i kortere eller lengre perioder, og at det ene har et potensial i seg til å snu det andre - som tilliger framtiden. Åpenbart feil synes jeg den galt trykne stigende trendbunnlinjen til Noc var. Bildet han postet for den var avkortet bakover, slik at feilen ikke kom fram for de som ikke kjente til den (best parallelliserte) trendkanalen.

Dere kan jo se om der efinner en like lang, evt. lengre trend enn den jeg postet. Eller en stigende trend av lengre varighet enn den halvårlige i chartet - og som kursen nå er oppunder taket i.

Spek liten DT/HS i den ene toppen i spek2ukersDT.

Disse blafrende støttesperrene på kjøpersiden var ikke interessert i å få aksjer. Bare å syne tall. Derfor blafret de, altså trekkes. Til dette hører det med at det heller ikke var særlig interesse å selge ned på de i lignende volum. Røffli tolkning er at kursen kan i grunn gå både opp og ned. ASH er eneste grunn for opp for tiden. Sperrene på salgssiden ligger oftere til de kjøpes bort.

Noc nevner 3 punkter for å ha en trendlinje. Det er et godt prinsipp. Om man har en bunnlinje og topp linje som begge har bare 2 punkter og de er parallelle, så er det stryrke i de pga parallelliteten. Nå kan det argumenteres for at både topp og bunnlinjene jeg beskrev begge har 3 punkter. Så få med dere alt og ikke vær lettvinte når dere kommenterer - og aller helst ikke søkt/gal slik som Nocs stigende bunnlinje/trendkanal fra 23.okt.

For å gi et ped. eksempel: OSEBX ligger nå i en fallende 9d tredn pga topp og bunnlinjer som er parallell, hver med to touch. Den trendkanalen er svakere enn NANOs som jeg beskrev i mroges - pga. topplinjen for OSEBX er betydelig lengre enn bunnlinjen.

2 Likes

Hugoil, Kongen av strekene

Hvis du tenker på den hvite streken i forrige chart så var det en strek som hang igjen fra gammelt av. Pleier å slette streker etterhvert som jeg oppdaterer chartet men glemte å slette den.

Så få med dere alt og ikke vær lettvinte når dere kommenterer - og aller helst ikke søkt/gal slik som Nocs stigende bunnlinje/trendkanal fra 23.okt.

Hvilken trendlinje referer du til her?

Har du ikke fått med deg den kommentaren min til deg i forrige uke?

Tror ikke det? Men kan du poste chartet ditt på nytt med den trendkanalen du mener er MEST sannsynlig vi er i. Om du mener den er fallende, kan du poste den? Og gjerne uten 1000vis av streker - bare med kanalen, så jeg får se hva du mener :slight_smile:

3 Likes

Tror du selv kan se etter for begge deler.

Er ikke jeg som prøver å overbevise noen om at vi er i en fallende trend. The burden of proof is on your hands :slight_smile: Jeg tror vi har brutt ut av en fallende trend og at vi ikke har toppet ut helt enda.

Edit: den stigende trendlinjen til @anon80503862 er den jeg også har, og den man bør ha fokus på?

3 Likes

Spennende avslutning på uka.

5 Likes

Det er avmerket en BEAR DOJI STAR der i toppen. Doji under motstand…

1 Like

Foreløping omsetning på 92 millioner. Til sammenligning er PCIB hittil i dag omsatt for under 400 000,-.

2 Likes

Forskjell på romferge og stasjonsvogn.

6 Likes

@Christian spottet denne fine formasjonen her:

image

3 Likes

Oh God, look at the volume!

:scream:

3 Likes

Men fra spøk til alvor, clsoer vi over 87 i dag er det vel nærliggende å tro at kursen skal teste et brudd på 90 i morgen?

Om jeg ikke husker helt feil, så ligger vel motstanden for det meste i området vi er nå. 86-88. 90 har vel ikke vært et nivå vi har slitt med å passere?

Enig med deg, neste motstand ser jeg rundt 93-95 området. Men også her vil vi kunne gå videre - det er som du sier det beltet vi er i nå hvor det er størst motstand. Også jf. chartet @Krieghoff postet.

4 Likes

Var vel mye action rundt det intervallet etter Lugano, om jeg ikke husker feil, 93-95.

1 Like

Den er ikke lengre gyldig da dagens candle har kansellert den for lenge siden.
En star skal ha en candlebody på begge sider som er under seg selv.

7 Likes