Vel-vel, da får jeg vel si at løpet er omtrent kjørt i forkant av ASH for min del som har vært ute av omtrent halvpaerten av oppgangen. Det var jo ikke helt slik jeg tenkte da jeg kvesset kniven og tenkte å ta noen kvassere kutt for å hente inn igjen litt av det tqapte nedover i høst. Det ble for lett å bli stående igjen på perrongen, selv om toget seg tilbake 3-4 ganger, mindre og mindre. Et litt dårlig børsmarked gjorde meg for usikker og også handelsmønsteret - hvor selv en spade kan være en spade selv om den ikke ligner…
Ser noen skriver at jeg solgte før oppgangen, tar alltid feil og bruker TA subjektivt for min egen posisjon. Det viktigste jeg vil si til det er at OM man skulle kunne bemerke noe bearish av enten TA, ledelse, eller aksjonærbevegelser - så tror jeg at jeg har vært ganske så i nærheten av å gjøre det på en god måte (og også rett i forkant av de nedturer som har vært). Emisjonpratet i starten er vel det som var minst hold i, bank i bordet.
Apropos det å vri TA til sin subjektive del, så kommer det selvsagt mest an på om man beskroiver formasjoner, linjer og candles riktig, selve dingsene altså - at det ikke er en ditt når det er en datt; - men også på angivelser av spek, formert, avgitt. Og der er jeg nok ryddigere en kritikereene klarer å formulere. Trekker fram nok en gang Noc, som ovenfor skriver en bull engulf på daily som en eksempel på klar feil av en ditt som faktisk ikke er en ditt.
Har solgt en siste dært i åpningsminuttene. Kjøper ikke noe nå så kort tid før ASH da det forventningsrallyet kan gi stadig blir mindre inn mot.