Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ja, sånn jeg tenker så vil neste candle føre til bruddet, 4 timers chart dette, så vi får ikke flere candles her før mandag :slight_smile:

2 Likes

Et smule roligere momentum nå på slutten før ASH, men det skulle vel bare mangle:

Blå linje forteller avviket mellom NANO på OSE og NANO i darkpool. 1 tilsvarer lik pris på begge markeder. ACC/DIS gjelder kun for darkpoolen. Legger også ved top 10 volum dager.

2 Likes

Takk, @Krieghoff. Interessant info.

Skriblerier…:wink:

Jeg tror grunnen til at de går OFF (som muligens inneholder dark pool også) er primært for å betjene volum, subsidiært pris - og da for å ikke avvike mye fra OSE markedspris. Altså selgere som ikke vil presse kurs…, og kjøpere som ikke vil presse kurs…

Det er spesielt at ingen meglerhus har noengang tatt NANO inn i ukeportefølje. Utover det er det bare Dovre som en gang våren/sommeren hadde NANO inne, samt Delphi som sa de kjøpte i vår/sommer 2017.

Jeg lurer så underlig på hva som er så spesielt med det Hugoil? Kan du utdype.

Hvor mange aksjer som er tilsvarende volatile er det vanlig å ha i slike porteføljer egentlig? Skal innrømme jeg har ikke fulgt sånne siden Dovre forsvant.

1 Like

Kanskje relatert til at bransjen generelt går under høy risiko, dermed blir slike selskaper klassifisert under uønsket inntil de har inntjening? Ser ikke bort fra at de tenker på utviklingsselskaper i biotek som B-selskaper til aksjeporteføljer opp mot sikkerhet. Har ikke fulgt porteføljene deres. Men har merket meg at om et meglerhus anbefaler kjøp av en aksje er det stor sjanse for først litt opp så mye ned kort etterpå. :thinking: Spesielt om det er en ikke navngitt person som kommer med tipset.

Det du beskriver her er vel oppskriften på darkpool. Verken mer eller mindre tenker jeg

1 Like

Glemte å skrive at Algeta ble tatt inn i ukepf ihvertfall en gang, kanskje 2, muligens flere ganger - på tidspunkt tilsvarende NANOs i fjor sommer (hvor jeg mener jeg talte 2 slike for Algeta).

Njo, men har diskutert OFF med både megelr og Finanstiulsynet og jeg lander på at OFF er off, men jeg vil tro at OFF også kan inkl. bp.

Ulempen med darkpool er jo at ingen vet hvem som selger eller kjøper… kan vær Ola dunk, fond, bp etc

Håper det kommer bedre reguleringer på dette, jfr @solb sin link .
Synes det er merkelig at mye av børsmanipulasjonen foregår innenfor lovregulerte rammer. Om EU snevrer inn rammene, slik de tilsynelatende har gjort, og prøver å gjøre, er det et skyggeland å operere i for de store. Jfr. dark pool og shortregisteret.
Edit :Shortregisteret skal jo liksom være åpent.

På vei inn i?
Hvor har vi vært da? :smile:

15 Likes

Får svare på denne da. Vi har faktisk ikke vært i en range mellom 50 og 100kr. Vi har vært i en helt tydelig ned-trend som har blitt bekreftet fire ganger er det vel. Man vet aldri når kursen bryter ut av nedtrenden, så det kunne likesågodt ha skjedd ved 20kr nivå. Hadde dette vært tilfelle, så ville jeg sagt noe annet enn bunn-range 50 og topp range 100kr. Det at vi tok i mot ved 50 nivå før vi brøt UT av den negative trenden er begrunnelsen min. Skjønner at det er vanskelig å være enig med meg om man sitter i nano, men kan vi ikke bare vente tre mnd å se? Jeg kan godt ta feil, men foreløpig så har jeg faktisk hatt helt rett med absolutt alle mine analyser av nanovector jeg har lagt ut :slight_smile:

Tror det er en prime sjanse for av vi bryter langt over 100,- i løpet av de neste 3 månedene. :wink:

En kollaps tilbake til 50 nå vil være det samme som at aksjen har feilet på å bryte ut av nedtrenden, da er 38 og 30 naturlige neste stopp videre.

Så jeg synes det høres ut som et veldig bearish scenario.

3 Likes

Man har bull, bear og fra nå av - fish

2 Likes