Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Du argumenterer fra et ærlig å redelig synspunk, så synes det er flott at du skriver selv om jeg er uenig.
@Mml får vi noe regulatorisk på plass tror jeg du har helt rett. Og finner det sannsynelig at det skal komme.
image
Pilene foreslår 170, da tenker jeg på om det kommer en regulatorisk godkjenning av typen BTD.

1 Like

Kunne godt tenkt meg å se chartet ditt, aner ikke om jeg har oversett det?

Hvis jeg da tegner opp dine ranges sånn, så synes jeg det ikke i særlig grad vektlegger brudd med nedtrend og golden cross som min nåværende hypotese peker på en etablert trading range med 68 som bunn.

image

Edit:
Slik ville mitt monsterbear scenario se ut, med en ny inntegnet nedtrend som da antyder en trading range i nærheten av 40-85 et sted. Ville vært noe i nærheten av nådestøtet for aksjen som et suksesscase fordi en da må se i øynene tvungen pengeinnhenting på veldig lave nivåer.

image

Nei fysj, da vil jeg heller være naiv optimist. :stuck_out_tongue:

1 Like

Absolutt ikke. Et fall til 50 kan likesågodt være en test av bruddet. Jeg bare ser ikke hvordan vi skal gå rett fra bruddet på ned-trenden til 300kr. Får vi inn dette volumet vi har hatt den siste mnd 2-3 ganger til i rangen 50-100kr, SÅ vil jeg si at vi har mye kraft til å drive ut av 100kr ved årsslutt 2019 for å banke oppover. Men som sagt, mye kan skje omriktig nyheter kommer:-)

Ellers her inne så føler jeg det er mye bra info av enkelte(deg inkludert), men også mye usaklig som lires ut av andre, og da spesielt ved kritiske analyser. Dette er en teknisk tråd, og jeg kan nesten banne på at de som virkelig har satt seg inn i teknisk analyse er rimelig enig med meg i dette caset.

2 Likes

Nei hvis du ser hva jeg har skrevet i det siste, så er det en mer horisontal fase etter brudd på nedtrend, 300 er ikke et tall jeg har snakket om overhodet.

Kamp rundt 100 i desember 2019. 300 ville overraske meg mindre enn 100 for den perioden.

En fin ting ved en TA-tråd er at jo mer presise scenarioer folk er villige til å legge frem, jo mer saklig går det an å diskutere. :slight_smile: Fasiten får vi jo en gang inn i fremtiden.

1 Like

Har du skrevet samme kommentar på øvrige biotech selskaper som ikke er i ukesporteføljer?
Kjenner du noen andre biotech selskaper promille er i porteføljene?
Venter spent på svar @Hugoil.

Forresten, jeg kan svare for deg.
Nei! Biotech er svært sjeldent i ukesporteføljene.
Dine innlegg blir bare mer og mer desperate.

2 Likes

Vet ikke om det er nødvendig å kommentere det noe videre. Mandagen blir svært interessant. Har liten tro på at ikke enten ca 89.9 eller ca 84.5 brytes ved open/close - tror fort begge brytes intradag.

5 Likes

Herlig binært.

Tror følehorna dine er en del lengre ute enn mine. Jeg sammenlignet med Algeta og ikke de øvrige, nåværende biotek på OSE (som jeg forøvrig mener er i et 2-3 divisjoner nedenfor NANO).

Se på linjene i mitt investingchart for noen dager tilbake over, særlig parallellitetene.

Linken https://imgur.com/a/eAruN7f
viser omtrent avgitt SALGSSIGNAL 5dHS (legg merke til HSet i h.skulder) i den andre toppen i spekSALGSSIGNAL 3ukersDT.

Formasjoner før konferanse har det før kun vært i forkant Lugano med sitt større HS (ift HSet nå, men mindre enn spekDTen nå). Det har vært nedgang rett etter alle konferanser for NANO.

Vi er alle like idet vi folder hendene.

2017-18-19 HSet jeg repliserte til fish lenger opp vil ligne 2015-16HSet som gav den eeeeekstreme høst16oppgangen - replikert høst 19?

e e energy

Det skrev jeg til deg når du var uberbull - det motsatte gjelder også @Hugoil - krever skills å se to sider av samme sak :smirk:

1 Like

Har jeg ikke tatt deg to ganger i de siste 2 uker i å beskrive en ditt når det hverken var det eller datt?

s s skil, nei sssssyyyyyl

Fikk en avgitt candle SALGSSIGNAL BEAR DARK CLOUD COVER på fredag i dagchartet.

Ikke som jeg har fått med meg. Det er ekstremt vanskelig å prøve å forstå skribleriene dine for å være ærlig :wink:

12 Likes

Du har ikke det nei.
Beklager å måtte si dette, men å angripe og forsøke å diskreditere andre, her @Nocturne , tidligere bl.a @Savepig , gjør ikke underverker for kredibiliteten din.
Har lovt å ikke hakke på deg for din 180° etter at du solgte, men alt kan ikke gå motsagt.
De to nevnte har, så lenge jeg har fulgt de, truffet bra og ofte på sine tekniske analyser, nå i snart 2 år.
Veldig bra hvis vi kan heve nivået her ved å diskutere saklig, uten personangrep :slightly_smiling_face::+1:

10 Likes

Lay down the pipe, bro…

Hørt ordtaket “practice what you preach”?

Snor meg på ingen måte unna @Hugoil - jeg var dønn seriøs når jeg skrev jeg har problemer med å forstå det du skriver. Etter å ha diskutert med en del andre vet jeg jeg ikke er alene om å ha #denfølelsen :slight_smile:

Dessuten etterlyste jeg konkret hva du mente for 4 dager siden her:

Hvilken trendlinje referer du til her?

og her:

Tror ikke det? Men kan du poste chartet ditt på nytt med den trendkanalen du mener er MEST sannsynlig vi er i. Om du mener den er fallende, kan du poste den? Og gjerne uten 1000vis av streker - bare med kanalen, så jeg får se hva du mener :slight_smile:

Hvorpå du snodde deg unna med å si:

Tror du selv kan se etter for begge deler.

Hvilken god diskusjon du tror du fører med å slenge ut en påstand uten å backe den opp med konkret bevis når du blir bedt om det får du ta på din egen kappe, men nå som du skrev på en måte jeg forstår noenlunde kan vi se på de to poengene dine;

  1. Feil bunnlinje fra 23. oktober.

Dette er mitt chart som jeg har postet x-antall ganger i denne tråden. Jeg har ikke justert denne trendlinjen noe som helst underveis, det jeg ser på her HH/HL mønsteret vi har hatt siden trenden begynte. Denne har ikke blitt brutt frem til i dag.

Er det denne du mener er feil?

  1. Bullish engulfing.

Dette innlegget finner jeg ikke igjen etter å ha søkt gjennom tråden, men post det gjerne så kan vi se hva som var ment :wink:

3 Likes

Synes det er nok nå.
Uforståelige TA er greit nok, men personangrep o.l er ikke det, flagget etpar av Hugoils innlegg.