Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ikke slik jeg ser det, men sikkert andre som leser det annerledes :slight_smile:

Runde tall som 70 er jo alltid en spekulativ støtte, men nei, nå er det 68 som er den neste vesentlige. sånn erre blitt.

Klarer du finne noe positivt i volumet? Orker ikke at du alltid skal være negativ

2 Likes

Nei i dag var jeg positiv så lenge volumet var lavt, men det økte jo ut over dagen. Litt minikapitulasjon for dagen nå, og det er jo et dramatisk todagersfall.

Min strategi for å tåle disse volatilitetene har vært å redusere nanovektingen generelt.

Ordreboken fremdeles langt unna kollaps, men en ser at kjøpspostene er lagt langt nedover nå:

Du sier det er omsatt for nesten 20% mer enn det er omsatt for,
Hvis du skal bajsse, så vær nøyaktig.
Hvis du blir her så lenge da? :slight_smile:

2 Likes

Jeg gjør det vi får beskjed om av moderator, å rapportere troll/usaklige innlegg.
Du har fått 3 stk nå.
Hvis du vil bidra til et bra forum, så er det kanskje greit å tenke på både å være noenlunde saklig, ærlig og høflig?
Bare en tanke :slight_smile:

8 Likes

Tenker den kan fort svippe ned til 66 før den skyter fart opp. Går den under 66 så er det vel kjapt ned til 58-62 der i rundt, men det tviler jeg på. Blir det en positiv børsdag i morgen så er nok dagens close bunnen for nå.

1 Like

Jeg fikk akkurat en ny badge. Den het Snitch.

Funny :smile:

3 Likes

Kan takke @Evilfreud for den :wink:

2 Likes

It’s a first time for everything :joy:

Siden @Savepig er negativ kan jeg prøve å være positiv :slight_smile:

Ref. mitt forrige chart er vi midt i rangen for 0.382 retracement.
Denne bør holde for en 1. test, ellers er aksjen mye svakere enn det jeg forventer.

Vi ser også 50-dagers snittet nå har beveget seg oppover og ligger nok rundt 63. ila. dagen i dag.
RSI har bevart den stigende trendlinjen og stochastics er nær der den pleier å snu på daily.

Det som er spennende er kombinasjonen golden cross og bratt fall. Med det mener jeg hva som skjer når 50 og 200 dagers skal testes. Så fremt vi ikke går inn i et makroøkonomisk bear market, så tror jeg dette vil gi rekyl opp på sikt.

Summa sumarum får vi nok en svakere falltakt, om vi ikke får en stigning snart :slight_smile:

1 Like

Den har brutt ut av trendlinjen du tegnet her:

Ja, jeg måtte justere den litt, men når falltakten er slik den er og jeg fremdeles får 3 treffpunkter ved justering er den ikke brutt i min bok. Men det kan være folk er uenige i metodikken :slight_smile:

Vi er vel på bunnen av BB i dette området også…

Edit: Pluss to gap opp som må tettes, ca ti kroner.

Er jo ikke dette scenarioet longs håpet selvsagt, menmen.

Støtten på 68 var jo som mykt smør…

Er jo ganske stort gap fra 67 til 69. Det blir tettet før eller senere :wink:

1 Like

Samt opp til 75. Er en liten en der også…

1 Like

1 Like

… ser ut som det er mer hold i 63. Er jo et gammelt støtteområde, det.