Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

God observasjon. Er enig i resonnementet, men er redd makro kan sørge for ytterligere fall, om enn på lavt volum. Jeg hadde tenkt å kjøpe litt om vi closet over 40 men den kom seg aldri tilbake etter feilet test av støtten intradag.

Blir spennende uker frem mot ferien i allefall :slight_smile:

Lukter vi på en dobbelbunn?

Er det ikke for kort tid til å regnes som dobbeltbunn?

giphy

Bunnløs er vel en mer korrekt beskrivelse :wink:

As with many chart patterns, a double bottom pattern is best suited for analyzing the intermediate- to longer-term view of a market. Generally speaking, the longer the duration between the two lows in the pattern, the greater the probability that the chart pattern will be successful. At least a three-month duration is considered appropriate for the lows of the double bottom pattern, in order for the pattern to yield a greater probability of success.

Aksjen har snudd opp i disse trakter 3 ganger tidligere, hvis den ikke gjør det denne gangen er det et veldig svakt tegn.

3 Likes

Åssen tolker man dette forholdet mellom pris og volum. Ser ikke ut til at det skjer så mye annet enn at småfolket blir utålmodig, og selger seg ut.

1 Like

Er litt mindre etterspørsel i aksjen enn det er tilbud, da vil prisen typisk vandre seg nedover på lavt volum.

Vanligvis ville dette vært helt udramatisk, men som holmes skriver er kursen nå på et så lavt nivå at en fint kan se for seg at folk vil begynne å kaste kortene i større omfang.

Hvordan presses prisen ned. Ser det stadig er lavere betalingsvilje på kjøpssiden. Er det tradere eller shorting som ligger bak? Nå synes jeg aksjen stod godt idag, kanskje fordi hovedindeksen gikk i pluss. Og hvordan kan det ha seg at du innimellom ser 1 aksje eller noen få aksjer lagt ut for salg? Kurtasjen utgjør jo uhorvelig mye av den omsetningen.

Det er typisk algoritmer som handler seg i mellom. Ikke retail investorer som selger 1 og 1 aksje.
Husk at 70% eller mer av all handel på børsen er algo-styrt, så det er litt vanskelig å snakke om reelle kjøpere og selgere i en markedsplass fylt med roboter som tjener penger på å flytte kursen 10-20 øre hver vei (dette er forøvrig ikke spesielt for Nano).

4 Likes

Njae, tænker 39 holder for nærværende. Med tanke på at selskabet dag for dag kommer nærmere udlæsning til registrering, da mindskes vinduet for billig indgang.

Jeg var blandt dem, der fiskede på 39 i sidste uge da markedet følte behov for at sælge ud og tænker mange flere vil være på køberen, når og hvis 39 bliver aktuel igen.

Det er bare for billigt, alt taget i betragtning. Der bliver medicin af NANO.

12 Likes

Jeg har lite peiling på TA. Men hva tenker du om videre utvikling her, og kjøp på disse nivåene? Og hvordan er dette med dobbelbunn, kan man f.eks strekke det helt tilbake til de dager da Costa tok med seg hatten?

tanker om det tekniske nå med close 38,76 på fredag?

1 Like

Det er helt på grensen av hva som er greit. Støttesonen er grovt sett 38-40

Det er skummelt for alle aksjene at indeksen virker å være i omtrent fritt fall, mens vi er på vei inn i fellesferien

2 Likes

Tenker som @Savepig at 38 (kanskje ned til 37) er viktig å holde. Jeg kjøper ingenting personlig her, i teorien blir et støttenivå svakere jo mer det testes, i likhet med motstand som blir sterkere jo flere ganger man ikke klarer å bryte gjennom (ref Funcom på 18 kr).

Avventer og ser om vi går under 37, i tilfelle tror jeg du kan få den lavt ned mot 30-tallet og i verste fall høyt 20-tallet, selv om det virker smått utenkelig slik det fundamentale i Nano er pr. nå.

Best case holder vi støtten og begynner å klatre igjen. Men som sagt, jeg kjøper ikke noe før vi har en klar retning.

1 Like

Takk for svar👍

1 Like

Her har du chart som underbygger det jeg skrev over. Ganske tydelig hvor neste støtte er:

1 Like

Minner om chartet i bgbio. Der var ikke atl støtte i det hele tatt.

1 Like

Man skal ganske langt tilbake i tid før 29-støttens treffpunkter skjedde. Går de aldri ut på dato?