Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg satte Monster-drikken min i halsen når jeg så det krysset og skulle poste chart til jeg dobbeltsjekket og oppdaget at det var hourly og ikke daily jeg så på :smile: #nestenflaut

Hehe, dere går Shaman Durek en høy gang!:wink:

3 Likes

golden cross vi ser på chartet idag? Det indikerer BUY?

Golden cross på hourly ja - tror ikke du kan kalle det GC da. Må være på daily :slight_smile:

1 Like

Det er en bullish crossover, fint nok det. Men ekte golden cross er 50 SMA over 200SMA.

Jeg setter på en plate av Sjamanna Twain og lar det stå til.

Noc/Save, er det ikke mye spennende TA i Nano rundt perioden august/september?

Føler alltid at vi ser klare tegn til posisjonering og økt volum før ASH i denne perioden.

1 Like

Joda, heter golden cross i alle chart når MA50 krysser MA200 oppover. Signalet er bare sterkere ettersom tidsperiodene er høyere.

Investopedia heller mot å være enig med deg:

Yahoo finance ikke :stuck_out_tongue:
https://finance.yahoo.com/u/yahoo-finance/watchlists/sma-bullish-cross/

Vi flisespikker veldig her nå, men er spennende å se om det er et lite trendskifte vi ser her eller om det bare er støy i de kortsiktige chartene

Siste 3 årene har Nano alltid hatt sterke run i andre halvår. Kanskje det starter litt tidligere i år, og vi helt i starten av et nytt run?

1 Like

Jeg tror det er støy, har ikke opplevd at disse krysningene har vært til stor hjelp tidligere i timeschartet- i Nano vel merke. Ville som regel blitt pisket ut igjen ganske fort.

Ser på dette GC krysset sammen med en lav stochastic som ett signal som tilsier at tiden er inne for å se etter andre gode setup for å time en eventuell inngang, og de feiler jo som regel i Nano :unamused:

Nå skal det sies at jeg er inne hele tiden i Nano og har vært det (for) lenge, så følger egentlig bare med for morro skyld på chartene.

1 Like

Ja ditto, bortsett fra at jeg nå er normalvektet og fint kan finne på å flytte tradingpenger dit fra pho nå.

#metoo, men jeg akkumulerer bare :slight_smile:

Jeg kaller det bullcross som @Savepig, men kall det gjerne GC. Jeg har bare erfart at folk ikke sier GC med mindre man snakker om daily eller høyere timeframes. Riktig uansett som du sier at man skal legge mindre vekt på lavere timeframes.

Uansett er vi enige om at lavere timeframes (hourly, 4 hr som er de jeg ser mye på), viser takter til opptur, noe som pleier å bli etterfulgt av bullsignaler på høyere timeframes.

Nå er makro litt surt da, så jeg avventer kjøp til fredag etter tips fra @anon80503862 med mindre vi får en tydelig set up i morgen.

1 Like

5 posts were merged into an existing topic: Biotekaksjer

I dag har du fått litt volum i åpningen ihvertfall!:wink:

Er veldig spent på close i dag. Får vi en Lower Low? eller potensielt dobbelt-bunn?

Lower low har allerede inntruffet

1 Like

Nano, how low can you go, how high can you fly???

Nocturne, ser du et ørlite håp i krystallkulen din?

Jeg har noen targets lenger nede. Nå som vi brøt 40 ser jeg ned mot capitulation bottom (37), og noe historisk støtte i beltet 35-28. Tror det blir etablert en ny trading / akkumuleringsrange under 40. Det er i allefall mitt bet her nå. Avventer kjøp til vi snur trenden på hourly / 4 hr.

Hvis man sammenligner volum på 13. Mai med 31. Mai og resultatet, så har man et mindre resultat til nedsiden med mer innsats. Dette i seg selv er bullish. Candle feilet også å komme like langt ned som 14. Mai noe som også er bullish.

Men er på ferie nett nå og bare mobile foran meg så litt vanskelig å gjøre noe større dypdykk på charte.