Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Min analyse er veldig enkel; Jeg henviser til musikktråden. snakkes når rep emisjonen er overstått.

Forøvrig, tradingview er episk på alle mpter. Har hatt stor glede av både chart, screener og pinescripting. Må og takke for tipset om å vente til siste dag med å kjøpe, tror det er @Savepig og @Nocturne som har hintet i diverse TA tråder om 50% avslag første året om en venter litt :stuck_out_tongue: :smiley:

5 Likes

Det hadde vært interessant med en oppdaterte analyser fra @Nocturne , @rosk82 , @Savepig etter siste dagers hendelse og utvikling :wink:
Jeg har kjøpt litt i dag, og tenker å inn med mer.

Prisen har brutt under bunnen som var satt på 22.12.

Pris bør komme seg over dette punktet relativt kjapt med positiv test.
Hvis pris blir avvist på vei opp kan vi se på enda lavere priser fremover. Problemet er
11 millioner nye aksjer som har komt ut i markedet. Dette skal absorberes.

Man kan bare se på volum i det siste, så ser man hvor større aktører har vært aktive.
Etterspørsel må rett og slett overgå tilbud. Inntil dette skjer kommer vi ikke til å få noe oppgang.
Midlertidig bunn er ut til å være nådd.
Spørsmålet er hva den gjør når vi kommer til 22.12. Og om den makter å komme seg der i det hele tatt.

Vi må bare vente å se.

6 Likes

Er enig med @rosk82 her og er litt av grunnen til at jeg ikke har fyllt på noenting på denne nedturen. Jeg ser fort for meg at vi skal lavere, det beste vi kan håpe på er litt sidelengs nå, og at vi bygger en base mellom 20-22 kr. Enhver tur opp og over 22 vil uansett bare føre til en lower high (forrige high på daily mener jeg å huske ligger 29.40ish?) og danne et potensielt bearflag så for det tekniske sin skyld er det bedre om vi trender sidelengs fremfor å få en rekyl opp og danne en ny LH.

(NB! Merk at weekly som så SÅ positiv ut og var i ferd med å danne en higher low nå har dannet en lower low. Mtp. hvordan setupet var så var det stor sannsynlighet for en higher low, men selvfølgelig MÅTTE de komme med en emi akkurat på fredag forrige uke :pleading_face: )

1 Like

Takk for svar dere. Blir veldig spennende å følge utviklingen fremover😬

Alltid spennende med Nano - på godt og vondt :pleading_face:

Fikk spørsmål i chatten hvordan jeg kunne være bearish når jeg var så kraftig i minus… til det sier jeg at jeg prøver å tolke chartet så objektivt som mulig. Det er ikke vits å drive med selvbedrag - man kommer lengre med å kalle en spade for en spade, uansett hvor vondt det gjør å innrømme.

Kan legge til et chart her - som du ser så fant vi støtte på emisjonskursen, og det er nå en reell motstand når vi brøt gjennom. Ting VIL være mer positivt om vi klarer å komme oss over denne kneiken på kort sikt. Så må trenden snus, som sagt var vi nær ved å snu trenden på weekly men det ble selvfølgelig spolert.

Et bittelite lyspunkt er at RSI var lavere ved forrige bunn på 22, mens den nå er høyere, men den har ikke vist tegn til å snu helt enda, men snur den så kan man begynne å snakke om divergens.

(Her er forresten weekly. Hadde vi closet på 25.xx sist uke ville vi hatt en higher low :roll_eyes: )

5 Likes

Denne som @fish1430 la ut for ei stund siden ser kanskje ut til å treffe bra

https://tvc-invdn-com.akamaized.net/data/tvc_b4e3b8e3e5b3a8af3d02fcd06d995d14.png

3 Likes

Ukes chart. Dette har gått fra ille til verre.

Det er vanskelig å tro at det lille bruddet under nederste røde linje skal få stå ubestridt. NANO bør se grønt og krype opp og over igjen innen neste ukes slutt. Hvis ikke er tragedien et faktum.

1 Like

Enig i at chartet er nitrist. Sett lenge på det for å prøve å finne noe positivt på ulike timeframes men har gitt opp. Her må vi bare gå til innkjøp av en solid sekk med tålmodighet og et lass med håp :pleading_face:

2 Likes

Det er en eneste ting. Den er skikkelig skikkelig oversolgt?!

Ikke akkurat noe du ønsker å ta i en fallende trend, men det er da noe. Regner med den kommende uka vil fortelle noe. Men akkurat nå er det trist.

For en som har vært med siden sommeren 2016 . Kjøpt fra kr 50-100. Sitter nå med snitt på under 40 kr pga vill hamstring :slight_smile: Så vil jeg si at dagens kurs er for meg det samme som at den var på 0 kr egentlig. Ser bare oppside herfra !!

2 Likes

Been there, done that. Måtte den tiden være forbi.

Det er et lite håp for en litt kraftig rebound her, jeg ville ikke kjøpt på et sånt signal i en fallende trend. Men de som synes TA er skikkelig gøy og trenger litt håp, (@Nocturne)

Hvis du legger RSI på chartet. Så legger du bollingerbands på RSI med std.deviation 2. og setter tidsperioden til det samme som RSI. Da tror jeg du har en ganske effektiv rebound/oversolgt indikator som forteller deg at iallefall RSI normalt vender veldig raskt tilbake til BB senterlinja (en SMA14 tror jeg) OG den regner jeg med gir utslag akkurat nå :wink: Fungerer sikkert ganske godt som en overkjøpt/rebound indikator også, de få gangene den gir signal vel å merke)

Nano har faktisk klart det kunststykket å bryte NED av en allerede fallende trendkanal på WEEKLY!

matrixx

4 Likes

Takk Nocturne for oppmuntringen​:joy::joy:
Det trengtes akkurat nå :joy:

3 Likes

Hehe, sitter i samme båt @Teejay - prøver febrilsk å øse ut vannet som renner inn med en skje.

Give me a hand, will you? :upside_down_face:

Spøk til revolver - chartet er nitrist men en dag vil det snu, om det så ikke er i morgen… :slightly_smiling_face:

5 Likes

Jeg øser med alle bevegelige kroppsdeler selv, så har ikke mye å bidra med…
Dagens positive innslag må vel være at bpde W og C reduserte sin short?
Kan vel tross alt tyde på at de begynner inndekning…

1 Like

Hjelper å øse jeg, og holder både troen og tålmodigheten oppe på at dette til slutt blir både medisin og god butikk!
Så tilbake til det tekniske, som jeg overlater til dere kyndige :blush::+1:
Er ikke Nano forresten oversolgt(?) nå, altså moden for en rebound oppover?
Vet ikke om jeg brukte riktig uttrykk da :sweat_smile:
Edit: mulig jeg blander med RSI?

Er det positivt når kursen allikevel faller, -når de kjøper? Det er det i all fall ikke :stuck_out_tongue:

Men på en annen side kan man jo snu på det, de reduserer sin short fordi de ikke tror at NANO skal falle noe særlig mer. :slight_smile:

Jo @Oilimp, ser du har fulgt med litt i timen :wink:

Problemet er to slik jeg ser det: det ene er at en rebound mest sannsynlig bare vil gi nok en lower high siden forrige high er ganske langt oppe og interessen virker å være fraværende.

Det andre er at en bounce potensielt kan utvikle seg til et bearflag hvis den ikke lager en nokså solid high.

Når det gjelder short inndekning så hensyntar jeg ikke det så veldig i analysene mine men det er jo fint om de dekker inn nå, med mindre de vil ha bedre inngang på shorten :roll_eyes:

1 Like

Ja her er det mørkt gitt :joy:

Men altså, tenker du at for at en vending skal være positiv så må det dannes en hh?
Kan det ikke krype stille nordover litt på 20 tallet før en kraftigere bounce evt bekrefter en trendendring?