Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Lite tid nå også.

Gikk inn fredag hovedsakelig fordi :

1. Aksjer i dette segmentet har tendens til å gå som “perler på en snor” d.v.s går en så følger ofte øvrige “etter tur”. Dette på bakgrunn av mange år i aksjemarkedet. Styrte imidlertid unna TRVX i denne omgang grunnet høyere risiko enn NANO, og kom for sent til å få med meg økningen i PCIB. (som nå har betydelig høyere børsverdi enn NANO, forstå det den som kan)

2. I mine chart som er alt for primitive i forhold til en del av dem som vises her, så hadde jeg økende volum ved motstand på 25 kr. M.a.o perfekt timing for et brudd, også sett i relasjon til poenget over.

Nedsiden nå er mulig emisjon, men tror ikke dette kommer på denne siden av året.

4 Likes

Meget pen close. Nå er biotekindeks her hjemme opp ifht. hovedindeksen.

Men er det toppen eller bryter vi ut?

Daily Biotek indeks:

Nano - har vi brudd på trendlinjen:

Eller ikke?

1 Like

Tja… nå er jeg ingen tekniker. Men jeg tipper nei…

Uansett: aksjen viser styrke, og har kraftig volum på oppgangen siste tre dager ift den senere normalen. Det indikerer jo stor kjøpsvilje når aksjen viser tegn til å snu. Bryter vi opp fra trend nå, uten nyheter, så er det svært positivt!
Gleder meg over de lyspunktene som finnes.
Og her finnes tre påfølgende børsdager med lyspunkter …

1 Like

Tre grønne riddere er vel også en greie.

Jeg tipper nei, det begynner og nærme seg overkjøpt samt markedet generelt kan ligge an til en korreksjon.

Hahaha. Du kommenterer bare negativt. Why?

1 Like

Tippe kan du gjøre før lørdag klokken 16, ny PL runde.

Såret jeg jeg noen med og tippe ikke ønsket utfall…:joy:

Synes bare det er morsomt at du er så negativ, når det går bra. Virker som om du har brent deg

Vel, du får komme med underlegget for den kommentaren, nei jeg har ikke eid aksjer i nano.
Jeg er da ikke bare negativ, men når 80% av small cap på OSE ligger i nedtrend er det ikke vansklig og være negativ.

Vel, 80% har ligget i nedtrend en ganske god stund. Uansett, de gangene jeg har vært borti deg har du bare vært negativ. Media og alle snakker om korreksjon, men tallene hos de største børskjempene er ikke så gale. Nano er også meget underpriset i forhold til hvor langt de har kommet i løypa. Det fundamentale styres ikke av TA. Tror vi bare ser en velfortjent reprising av selskapet.

Jeg vet at det kan være tøft og ligge feil lenge og endelig håpe at nå snur det.
Men jeg tror bare ikke Nano stopper nedtrenden så lett, jeg ville ønsket og se en sideleng konsolidering over en periode.
Nano kan gjerne gå mer opp helt kortsiktig, men som sagt, det tar tid og forme bunnformasjoner.

2 Likes

Det er vanskelig å overdrive hvor nedbanket denne aksjen har vært og man må være helt enig i den er langt unna å kunne friskmeldes.

Men jeg tok inn en ganske solid tradingpott i aksjen i dag, basert på *

Generelt mye bedre sentiment i biotek.
Langt bedre omsetning de siste ukene.
Sterkt momentum i rsi.
Først brudd opp igjennom først 50 dagers snitt, så 25,5. Så ble dette bruddet avvist, men fant ny styrke.
Solide takter i acc/dist indikatoren.

13 Likes

Litt off topic men trenger ikke vente til lørdag, er ny PL runde på onsdag :slight_smile:

3 Likes

Jeg ser poenget ditt. Det kan tolkes som en reaction rally i en fortsatt nedtrend. Som vi ser av biotekindeksen så er den parabolic. PCIB, PHO og nå NANO er alle i overkjøpt terreng, samtidig som børsen forøvrig havner solid i rødt.

Jeg vet ikke hva alt dette betyr for å være ærlig. Enten har de som mener at det er reprising / price discovery rett og vi er bare i begynnelsen her, eller så skal vi ned igjen ganske snart.

Svaret får vi forhåpentligvis før uken er omme.

Jeg tror, at den som lever får se.

Spørsmålet er om det virkelig er en endring i handlemønster, og om gjerdesittere er på vei inn.
Da blir det veldig fort trangt i døren her.

Vi vet at mange vet at de skal inn, men avventer kun tegn på trendendring.
Det har vi nå, selv om det kanskje enda ikke reelt er endring i trendrom ennå.

Men det kan det fort bli, hvis vi får stigning flere dager denne uken, uten at den faller vesentlig tilbake.
Da får pipen en annen lyd…

1 Like

Brudd opp med denne varianten kanskje:

3 Likes

Hva tenker dere om utviklingen framover? Jeg er faktisk tvilende. I dag var jeg sikker på at vi skal videre ned. Ikke så sikker lenger.

Synes som du det er ganske uavklart. Satt å ventet på at den skulle dippe under 25 i dag, det gjorde den, men det varte ikke lenge før kjøperne var på banen. Hver dag over 25 er positivt. Jeg tenker å bare la den gå ut denne uken og se an igjen neste uke, med mindre den plutselig går bananas :slightly_smiling_face:

Ut fra det jeg ser i dag så skal vi dessverre nedover.