Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hva ser du da? Jeg ser konsolidering og lite salgsvilje under 25 - vil ha bekreftet brudd på dette nivået med litt høyere volum på hourly når den bryter for å bekrefte at toppen er satt… :slightly_smiling_face:

1 Like

Ut i fra det jeg ser så har du 50% sjans til å få rett i dine antagelser. Verken mer eller mindre.

2 Likes

Ett rimelig tynt innlegg i en TA tråd.
Vis gjerne hvorfor du tror det, hva ser du?

2 Likes

Syntes kursen ser stabil ut foreløpig
Den reagerte rett opp fra støttenivået på 25

1 Like

Langtids forumlurker her.
Har bare smått begynt å se på wyckoff og ellers ganske amatør på TA. For meg kan det se ut som NANO er i fase D av et accumulation mønster. Hvis det er tilfellet er det jo rimelig usikkert hvor den går videre da den tester toppen av TR. Hva tenker TA-gudene her om denne teorien?

Enig. Skrev i farta og rakk ikke å ta skjermdump av diagrammet.
Usikkerhet symbolisert av to doji etter hverandre, høyt RSI, synkende volum.
Mulig jeg tar feil fordi det ser unektelig bedre ut på kortere tidsintervaller.

1 Like

Uenig hvor er spring i Fase C

Må det forekomme en spring for at den skal skal entre fase D? Mener at jeg har lest et det ikke alltid er tilfelle. Trodde i utgangspunktet at aksjen kun skulle til toppen av TR i en miniDist etter den var nede og testet bunnen, men den har nå handlet i et par dager over det jeg har definert som toppen av TR og tolket det derfor som SOS.

Er dog flere grunner til at dette ikke nødvendigvis er tilfelle:

1. Det jeg har bestemt som AR i fase A er vel ikke helt textbook da (min oppfatning er at) denne skal inntreffe ganske raskt etter SC.

2. Fase B er isåfall veldig kort

3. Lider antakeligvis av confirmation bias da jeg har vært long i NANO i snart 3 år :sweat_smile:

2 Likes

Skjønner hva du mener og kanskje du er inne på noe.

1 Like

Kanskje noe slik.

1 Like

Janei, hva sier teknikerne? Begynner jo å nærme oss drøye 50% fra utbunning, skulle jo tro at vi må bryte ut av nedtrend etterhvert, om vi ikke har gjort det allerede?

Jeg innså i dag at dette styres ikke av forutsigbarhet. Dette er biotek. Alt kan skje.

I makro perspektiv er vi nok i en downtrend enda.

1 Like

Motstand rundt 32

2 Likes

Tenker også syretesten blir rundt 32 kr. Det er litt lite volum til at jeg stoler helt på rallyet her men kanskje kommer det om vi bryter opp og ut av trend. Blir nok en spennende dag :slightly_smiling_face:

2 Likes

Helt ærlig får dere noe ut av alle disse tekniske grafene når det kommer til Nano?:sweat_smile:

2 Likes

Vi har en dobbel-bunn formasjon her også som er bekreftet. Samt brudd opp i rsi-kurven. Det blir nok en hyggelig dag imorgen og neste uke :slight_smile:

1 Like

called it. @nocturne enig at det endte som et fint brudd ut av dobbel-bunn, fant støtte i bruddområdet(25,40) og tok ut igjen?.. klassisk brudd det vel? gidder du dryle ut chartet med dobbel-bunn strekene igjen?:slight_smile:

F.eks

3 Likes

Analysen er riktig ifht. dobbelbunn + brudd på motstand rundt 25.60.

Vi er i en stigende trendkanal også, har nå motstand på ca. 29 og støtte på 26.10.
Brudd på disse nivåene vil signalisere videre retning.

Synes volumet er altfor svakt ifht. stigningstakten, derfor er jeg avventende.
Positivt likevel at det er forsøk på trendendring her - toppen av den fallende trenden går ved ca. 32.

Legg merke til at oscillators er toppish (RSI og Stochastics RSI).

1 Like

100 dagers snitt er 27,74 i dag.

Er en styrketest som må vinnes!

6 Likes