Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Viktig å følge med på hva som skjer der jeg tegnet den blåe trekanten. Oscillators tilsier at det ser lovende ut. Får vi breakout oppover og 34,- ryker så skal vi teste neste motstand på 36,-

8 Likes

NANO-oksene jobber hardt for å fortsette opptrenden mot ny, høyere topp. Brudd opp over 34,- så blir det rock’n’roll.

1 Like

Mine romjulstanker:
Nå som den holder seg over 31,60 ser jeg på 35 som mulig mål på oppsiden - i første omgang kun for å sette den obligatoriske lille ticken over siste høy på 34,94…
Det vil for meg være en bekreftelse på at vi har brutt opp av trendkanalen.

(Ser ikke bort ifra at 31,60 besøkes igjen på veien).

4 Likes

Har vandret seg fint bortover den kortsiktige opptrenden:

Utfordrer nå 200 dagers snitt igjen selv om den ble utsatt for grovt shortangrep med en gang det kom en godnyhet.

Mine tanker i dag er at NANO brøt muligens ned ut av den stigende kilen/trenden. Her trenger jeg andre kloke hoder til å hjelpe med tolkningen.

Omsetningen tilsier vel at man uansett vekter endringen ned?

Støtte er ca 29.8 - 31.2 området. Close under der er bear, ellers kan det se ut som konsolidering over 30kr.

Motstanden er nok rett over 36kr.

4 Likes

Som jeg skrev til deg på pm, jeg mener man langt fra kan si allerede nå at det er en entydig konklusjon at aksjen har brutt ned og at tradingposisjoner bør lukkes. Jeg ser både en opptrend og et rektangel som enda ikke har blitt brutt.

Men man noterer seg jo selvsagt at både momentum og acc/dist har svekket seg. Kommer nok en avgjørelse i løpet av de neste dagene.

1 Like

Det er alltid mange meninger om det går opp eller ned og de negative spådommene er det alltid vanskeligst å komme med.
Husk at vi er en fin gjeng og de aller fleste her streber etter å være mest mulig realistiske og objektive. Alle mine handler for eksempel er transparente og synlige på shareville. Og ta det vi skriver her med en klype salt. Ingen, selv de som jobber med aksjer til daglig er ufeilbarlige og de også tar feil. Så er det biotek - like flyktig som kvinnen (la donna è mobile) fra Rigletto til Giuseppe Verdi.

Ålrejt. Here be dragons.
Som @Markusf skriver så er omsetningen lav for tiden. WorldQuant-gutta har fremdeles 0.55% short i NANO og med såpass lite volum vi ser for tiden så er NANO dessverre et lett bytte for de kjeltringene.
Men både @anon80503862 og @Savepig er definitivt inne på noe - det kan se ut som konsolidering. Lavere topp og høyere bunn. Litt som det vi ser/så i PCIB. På kort sikt tror jeg vi skal litt lenger ned ut fra det jeg ser på MACD og stochastic. Støtte på 30.8-ish.
Ha en fin kveld videre folkens.

Ser jo særdeles flott ut det her i positiv trend med støtte rundt 31 på timesintervallet :+1:

1 Like

Ikke lynsje meg for denne men alternativet er en dobbel topp i en ‘rising wedge’, som er et bearish mønster.

1 Like

Jeg synes den først leksjonen om ta på de siste ti innleggene her er at man til en hver tid ofte kan se spekulative opplegg for formasjoner som veldig ofte må avgis før man kan sette to streker under svaret.

En aksje i jevn opptrend vil jo til stadighet tegne opp spekulative doble topper og opplegg for hode skulder.

Så nøkkelen er at man finner sin egen strategi og taktikker for risikostyring.

Er den å sitte long to the bitter end, uansett? Det kan funke helt flott! Men da bør man helst ikke sitte med belåning så man blir tvangssolgt på verst tenkelige tid.

1 Like

Syntes kursen reagerer fint på støttenivåene og ser oversolgt ut på stochastic timesintervallet. Støtten ligger på 31-31.8.
Tok selv en liten post nå på 31.8

4 Likes

Ja hadde økt her selv hadde det ikke vært for nyttårspausen, ser slett ikke verst ut!

Edit:

Reagerer fint opp fra trendkanalen i dag 2. januar. Støtte fra opptrend, motstand i 200 dagers snitt.

2 Likes

På uke- og dagsdiagrammet kan vi se at kursen stanger opp i den synkende, langvarige trendlinja.

På kortere intervall kan det se ut som vi får en oksevimpel - “bullish penant” som indikerer videre oppgang, selv om vi har fått brudd i den stigende trenden.

Så over til det mest interessante. Hvorfor blir NANO utropt av diverse analytikere som nyttårsrakett?
Jeg tror at de ser det samme som på diagrammet under. Akjsekurs befinner seg grovtsett i tre forskjellige faser og det kan virke som NANO er i en ny, positiv hovedfase og trend i syklusen.
Det samme gjelder forøvrig BGBIO, hvor det er enda tydeligere.

6 Likes

Jeg tolker pennanten som “nøytral” mer enn bullish. Regner med du skriver bullish pga. oppgangen i forkant? Jeg tenker alltid det er 50/50 sannsynlighet når det er symmetriske trekanter (som i ditt bilde) men i utgangspunktet så bør man forvente fortsettelse av foregående trend (altså opp).

Nå ser det midlertid ut som vi kan få brudd ned men mtp. at det ikke er en volumreaksjon her så stoler jeg ikke helt på at det er et reellt brudd. Vil gjerne se volumspike og brudd under 31 for å bekrefte at det er brudd ned og ikke en fake-out.

DAILY:

WEEKLY:

Stemmer, skriver bullish pga. oppgangen i forkant.
Når det gjelder fallet i dag så er det unntaksvis tilstand pga. usikkerheten i Midtøsten og må derfor ikke ses på som en vanlig teknisk utvikling. Over 1% short bidrar heller ikke positivt.
Tatt alt i betraktning så er NANO overaskende sterk og holder seg godt over 31.

2 Likes

57% sjanse for breakout opp iflg http://thepatternsite.com/pennants.html

1 Like

Tradingview sine regresjonstrender nedover og oppover:

Dagchartet er litt sånn sådär, 200 dagers snittet er en heftig motstand og acc/dist svekker seg litt.

6 Likes

Da er bruddet ned bekreftet på både daily & weekly. Volumet er ikke helt panikk-artet enda dog.
Vil være positivt om vi klarer å forsvare og holde 30 blank ved close i dag.

3 Likes