Nå er ikke du insider så du kan umulig vite hva kritikken konkret gikk ut på. Om kritikken hadde gått ut på at det var åpenbare feil i analysen, eller at det var bevisst forsøk på negativ vridning på noe positivt ville jeg selvfølgelig tatt det til meg. Kritikken her gikk ut på at negativ TA hadde innvirkning på avgjørelsen til andre. Mao. var beskjeden jeg fikk – post positiv TA eller hold kjeft – enkelt forklart.
Vel, hvis det er den type forum du ønsker tror jeg ikke TI er stedet. Her skal det være rom for både positive og negative analyser. Debatten minner meg veldig om den jeg var oppi for ca. 1 år siden når jeg postet negativ analyse av Funcom når den stod på 20-tallet. Folk likte selvfølgelig ikke det.
Jeg har stor forståelse for at det ikke er kjekt å lese negative skriblerier om aksjer man er innvestert i, men poenget med et forum er å ta gode innvesteringsbeslutninger. Jeg ønsker alle som ønsker å arrestere det tekniske jeg kommer med velkommen. Jeg har enda mye å lære og synes det er ekstremt spennende å diskutere teknisk analyse. Ikke bare fordi jeg har tro på det, men fordi jeg har stor nytte av det i mine egne vurderinger.
Men her må folk må skille mellom mannen og ballen. På tirsdag sa jeg ting så extended ut, vi var rett ved heavy motstand og fikk en dump i går som var helt i henhold til det jeg forventet basert på de tekniske signalene. Jeg har fått PM fra folk som sier de setter pris på det jeg skriver, også på chatten. Slike støtteerklæringer er eneste grunn til at jeg gidder, for hvis du tror det er gøy å stå og forsvare mine analyser mot folk som blir sure fordi mitt kart ikke stemmer med deres terreng må du tro om igjen. Bare husk dette neste gang du leser en analyse du er uenig i:
Opinions are like assholes, everybody’s got one