Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nå er ikke du insider så du kan umulig vite hva kritikken konkret gikk ut på. Om kritikken hadde gått ut på at det var åpenbare feil i analysen, eller at det var bevisst forsøk på negativ vridning på noe positivt ville jeg selvfølgelig tatt det til meg. Kritikken her gikk ut på at negativ TA hadde innvirkning på avgjørelsen til andre. Mao. var beskjeden jeg fikk – post positiv TA eller hold kjeft – enkelt forklart.

Vel, hvis det er den type forum du ønsker tror jeg ikke TI er stedet. Her skal det være rom for både positive og negative analyser. Debatten minner meg veldig om den jeg var oppi for ca. 1 år siden når jeg postet negativ analyse av Funcom når den stod på 20-tallet. Folk likte selvfølgelig ikke det.

Jeg har stor forståelse for at det ikke er kjekt å lese negative skriblerier om aksjer man er innvestert i, men poenget med et forum er å ta gode innvesteringsbeslutninger. Jeg ønsker alle som ønsker å arrestere det tekniske jeg kommer med velkommen. Jeg har enda mye å lære og synes det er ekstremt spennende å diskutere teknisk analyse. Ikke bare fordi jeg har tro på det, men fordi jeg har stor nytte av det i mine egne vurderinger.

Men her må folk må skille mellom mannen og ballen. På tirsdag sa jeg ting så extended ut, vi var rett ved heavy motstand og fikk en dump i går som var helt i henhold til det jeg forventet basert på de tekniske signalene. Jeg har fått PM fra folk som sier de setter pris på det jeg skriver, også på chatten. Slike støtteerklæringer er eneste grunn til at jeg gidder, for hvis du tror det er gøy å stå og forsvare mine analyser mot folk som blir sure fordi mitt kart ikke stemmer med deres terreng må du tro om igjen. Bare husk dette neste gang du leser en analyse du er uenig i:

Opinions are like assholes, everybody’s got one :wink:

9 Likes

Portoføljen min over burde være bevis nok for å legge den ballen der død.

Og jeg forklarte hva kritikken gikk ut på.

Så du er enig i at man bare skal poste positiv vinklet TA eller holde kjeft. Greit. Det er notert :roll_eyes:

4 Likes

Jeg blir så siiitrooooon :lemon:

Du blir så aubergin. :eggplant:

Dette er meget enkelt. Kom med egen TA eller klapp igjen.

9 Likes

Ser at RSI og Stochastic ser litt spennende ut på timeschart’et.
Kan det komme en liten rekyl etter nedsalget (Shorten) som kom i går ?

1 Like

@asana er den tidligere utestengte brukeren sokrates, derfor er han nå utestengt igjen og alle innlegg slettet.

24 Likes

Jeg tillater meg å komme med oppdatering av hva jeg klarer å tyde ut av de siste kursbevegelsene. Det har vært en dag med en lang rekke kontinuerlige Heikin Ashi candie sticks som viste usikkerhet i aksjen. Jeg var på vakt. Men det virker som vi bryter i positiv retning ut av det trekantmønstret som @Nocturne tegnet og jeg ser tegn til videre positiv utvikling i kursen. I alle fall på kortere tidsintervall (1 time).

5 Likes

Frontmasta, eller Araber har postet et par linker om robothandel. Drar jo kjensel på en av aktørene, da…

STILL A FOOL…Today, the best tool has more power, to deceive fool investors

A legal dispute in San Francisco is shedding light on the secret tools that some of the biggest quantitative hedge funds, including WorldQuant LLC and Two Sigma Investments LLC, use to predict stock prices.

Sendt fra min iPad

2 Likes

Jeg gleder meg til den dagen noen pålegger en skatt per handel, slik at vi får redusert robot-manipulasjonen. Jeg betaler mye heller ekstra skatt, enn å se slike drittsekker ødelegge firmaer.

2 Likes

La oss få tråden tilbake til tema…

Poster det langsiktige chartet mitt igjen.

Litt av hvert som har endret seg i det siste. Siden EMI har volum lagt seg på et høyere nivå en tidligere. Volum på oppgangene kontra etter dippen i august er også høyere.

Det som er interessant å se er at til tross for et vesentlig høyere volum på reaksjonene til nedsiden uteblir resultatet. Sist den var i dette området, 30 kr, falt prisen rett igjennom. Denne gang har man
3-4 ganger mer volum bak bevegelsen, men ingen markant økning i spread i forhold til tidligere. Samtidig er det en markant dropp i volum idag kontra i går. Denne gangen er det noen som tar imot volumet. Det ser man også på oppgangen som har vært.
Relativt stort volum i forhold til tidligere. Men også dype reaksjoner, men fremdeles klart å produsert higher highs.

Som flere allerede har kommentert, ligger nå å tester bruddet.

Hvis testen blir positiv har jeg noen p&f mål som ligger skummelt nærme toppen av den langsiktige tradingrangen. Om jeg sitter rolig med tradingpotten hele veien opp får jeg avvente å se. Venter fremdeles på moment-kickoff på den rette indikatoren. Har fått den på kortsiktige, venter på mellom og langsiktig skal bekrefte.

16 Likes

I en normal verden ville et shortangrep av den typen man så i går ha myrdet denne aksjen.

Nå bare tutler den av gårde på et volum langt over hva man har vært vant til.

5 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Generelt - Teknisk Analyse

I mine øyne ser det ut som en enkel retest av taket på den brutte trendkanalen.

Her er nivåene jeg ser på. Over 31.6 tror jeg betyr videre opp og under 27,74 tror jeg betyr ned til rundt 25,5

12 Likes

Jeg er såpass usikker når jeg ser på diagrammet at jeg fjernet salgsordret på tradingpotten hele 4 ganger i dag. Dette blir gambling. Ser ingen bekreftelse hverken den ene eller den andre veien. Vi surrer nå rundt 31,- og det skal lite til, en melding eller artikkel i pressen som vil drive oss oppover. Hvis noen andre har en annen teori så er de meget velkomne til å komme med den, uansett hvilken vei de mener kursen går.

Virker som støtten er ganske solid her. Hadde en salgspott jeg også som jeg fjernet… Satte heller en litt romslig stoploss på den i stedet så kan den spille seg ut

1 Like

Det er som dere sier ganske retningsløst. Kan gå begge veier. Har mixed signals på ulike timeframes som ytterligere forsterker usikkerheten. Vi går nå også inn i årets siste uke med bare to handelsdager og jeg forventer vel egentlig at den kanskje fortsetter som de siste to dagene, men håper å bli overrasket :innocent:

3 Likes

Skal snart ut i pappaperm :baby: og skal ikke tenke så mye på kortsiktige svigninger og daytrading. Alt vi trenger å vite nå er at NANO er åpenbart i en oppadgående mikrotrend med høyere bunner og høyere topper.

3 Likes

The (micro-) trend is your friend.