Fint flagg gir target rett over 36kr, som var tidligere volummotstand ved markedsdagen NANO holdt. Nærmere analyse tilsier at kanskje rett over 37kr er motstand de neste dagene. Skal man trade denne så er det logisk med stop loss i tilfellet brudd ned, men 10% opp til før helgen er target på breakout oppover.
Jeg ser at tradingview sitt regresjonstrend vertøy er faktisk enig med Noctis at det var en overshoot vi så allerede i går, og en retaildrevet extention av denne i dag tidlig.
31,5 nivået mitt fra i går sto seg på første forsøk.
Den er flyttet ned til 31 p.t
Jupp. Kan virke som pullbacken har roet seg og stabilisert på timesdiagrammet. Jeg kjøpte tilbake.
Hva var editen her?
Se der. Og nå er shorten i NANO under den synlige grensa. Blir en spennende uke.
På lengre sikt ser det ut som kursen er i ferd med å bryte ut av den tykke skyen. Og da blir det rock’n’roll, selv om det kan komme lokalt, forbigående nedbør. Snart ferdig med usexy 2019. 2020 må bare bli kanon!
En liten forklaring kanskje ? Er det 200 og 50 dagers gjennomsnittet dere ser på ?
Ja, hva mener du egentlig med det chartet der @Savepig ?
Finner personlig liten nytte i charts uten forklaring
I fare for å bli upopulær, jeg ser ikke helt hva som er positivt her. På lavere timeframes kan man kanskje tenke seg en ascending triangle, men jeg synes det er vanskelig å ignorere en stor bearish engulfing candle på daily. Slik bouncen i etterkant ser ut tror jeg dette vil utvikle seg til et bearflag.
I mine øyne er flagget annullert ved brudd over 32.50 – og close over 33 vil være veldig bra. Til nedsiden er det vel 31 og 30 blank som må holde. 30 blank spesielt tror jeg er psykologisk viktig her.
Det som styrker teorien min om at dette kan bli et bearflag er størrelsen på bouncen (så langt) og volumet som tørker inn.
Hvis moment kommer tilbake og vi bryter over 33 på høyt volum vil jeg endre mening.
Hele mitt resonnement bunner tilbake til logikken bak posten min for noen dager siden:
Det er ganske selvforklarende at setupen er grunnleggende positiv, men blir testet for støtte. Jeg ser rikelig med grunner til å sitte på aksjene jeg kjøpte over 30.
Den langsiktige trenden nedover og kortsiktig motstand oppover konvergerte på ca 30, men ble brutt på betydelig volum. Nå har aksjen tradet over 30 i flere dager, innenfor en trendkanal som går tilbake til midten av november.
Acc/dist indikerer et solid salgspress i går tidlig, men som har roet seg.
EMA 12 trader over EMA 26 på timechartet, og kursen har enda ikke brutt ned gjennom disse.
RSI på timechartet roer seg på et nivå den har funnet støtte og,
MACD og stokastisk har pekt nedover men viser antydning til å oscillere oppover igjen.
Edit:
På dagchartet er faktisk det hylende viktige 38-nivået (var en teknisk katastrofe når vi falt under) kommet i spill av den kortsiktige opptrenden.
Konklusjon:
Man skal være litt varsom med hva man går inn med, for oppsettet rundt støtte på 30 er litt skjørt.
Men hvis det nå viser seg at 30-31 holder og man får en ny reaksjon oppover gjennom 200 dagers snitt er det JIVE OG BALUBA
Det går ihvertfall etter min mening ikke an å si at flere dager med trading over en ekstremt tung moststand er grunnleggende bearish.
Men de lyktes med å få tørket opp volumet godt med det stuntet sitt igår, det er jo helt rævva.
Trolig endel som sitter avventende til retning på bevegelse nå, med mindre folk ble fullstendig skremt…
Vi har nok litt ulik oppfatning av viktigheten rundt støtte / motstand. Jeg trader mest formasjoner, støtte / motstand blir i så måte bare targets som må forseres for formasjonene. Dette viser jo viktigheten av diskusjon rundt teknisk analyse uten bias – selv om det er vanskelig. Setter uansett alltid pris på at andre deler det de ser slik at man selv kan se om man har misset noe i egen analyse.
Ut fra det du skriver ser jeg vi er grunnleggende enige, spesielt ifht. nivået vi er på, selv om vi vektlegger ting litt ulikt. Ut fra erfaring avventer jeg til jeg ser moment komme tilbake og vi bryter over nevnte 33 nivå. Dette fordi en failed-test av 33, eller brudd under 30 vil bekrefte teorien om bearflag for min del.
Timeschart:
Ja, kan ikke alle bare være enige
Hvorfor leser du Tekniske analyse tråder?
Når det gjelder TA vil de fleste få ca. 50% rett. Det finnes like mange muligheter for å sannsynliggjøre oppgang som nedgang.
Jeg for min del setter stor pris på TA innspillene her inne.
Keep it up @Nocturne, @Savepig, @ezPappi, @JTHP og alle andre som regelmessig bidrar.
Jeg setter stor pris på diskusjoner og at folk ser på saken fra foskjellige vinkler. TA er ingen eksakt vitenskap og selv kjempestore selskaper tar grundig feil. Har ingen tro på at de såkalte professionele er bedre på sine tekniske spådommer enn de som lidenskapelig og kontinerlig jobber med emnet. De kan ha innsideinfoen som vi ikke har. That’s it.
Vi er en fin gjeng og har ennå til gode å se at noen av oss prøver å kynisk påvirke andre med sin TA. Det er uansett frivillig å følge denne diskusjonstråden. Til syvende og sist så er det ingen andre enn deg som har ansvar for hva du gjør. Lær deg TA og kom gjerne med dine bidrag.