Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Definer gjerne «tilbake til start»…
Mao; hva er start?

(Kommende onsdags sluttkurs, altså sluttkurs dagen før presentasjonen, eller mener du start som i form av all time low?

Virker som om denne aksjen er forbannet, hver eneste gang det lysner teknisk slår makro inn

Humm, USA korrigerer i dag.
Hode- og skulder på DJI. Jaja, så opp igjen. Bare sunt og normalt med små korreksjoner.

Var vel noen signaler om at det ikke ble rentenedgang som spilte inn, menTar seg opp i junaiten igjen nå :slight_smile:
Om det slutter litt ned over der, men med grønne futures imorgen, så ser jeg ikke så mørkt på det… :+1: :slightly_smiling_face:

Markedsuro? Og NANO bare “Hold my herring!”. Vi skal ikke under 28,-!

Hehe, gid det var så vel? Jeg tror desverre vi får brudd på wedge formasjonen i dag,
men trenger ikke å bli katastrofalt så lenge volum uteblir ved brudd.

Weekly ser ikke så dum ut da :slight_smile:

2 Likes

Jeg tegnet den nå selv siden dere maser så fælt om den :slight_smile:
Synes kursen følger kilen helt eksemplarisk.
NANO finner også fint støtte på MA200 nå du ser på kortere tidsintervaller som 5 min.

Vi har nok allerede brutt er jeg redd, og bare sunt med en daglig konsolidering etter ni dager uten. Vi har dog mengder med plass for å sette en HL, så ikke noe å stresse med:-)

4 Likes

Hvor har du forrige low på daily, 26.50 eller 24.60 ?

siste LH er 26.08 i min bok:-) Hvor ser du siste?

OK. Jeg heller mot 26.50 ?

Zoomet inn for å dobbeltsjekke - dannet dobbelbunn der på 15 min.

Men litt usikker - det kan være en continuation av bevegelsen,
derfor tenker jeg 24.66 også er aktuell?

Prater du LH eller HL nå? Vi har ikke dannet noen HL i dagchartet, så hvor den blir satt vet ingen :stuck_out_tongue_winking_eye:

USA bare "fuckety fuck " :grimacing:
Dere tok forresten feil da dere skrev om bruddet ut av formasjonen men nå har dere rett. Avslutningen ble sur.

Så du mener det gir mer mening å trekke linja igjennom 2 punkter istedenfor linja til meg/nocturne som gikk igjennom 5 punkter på timeschartet? Kjempe logisk…

Renere brudd og backtest av brudd skal du lete lenge etter

3 Likes

Det stemmer. TA 101. Men dere er søte da.

Ble litt rotete - det jeg mente var om 26.50 kan regnes som en HL eller ikke. Men når jeg ser nærmere etter og “teller” HL / HH så ser jeg at forrige HL ligger på 24.66. Så det blir retningsgivende for min del. Tenker da vi kan danne en ny HL noe over 26.50 pga. tidligere støtte her.

26.50 (pilen i chartet) var nok bare en continuation av bevegelsen og ikke en HL - tror jeg.

Du vet en trendlinje ikke er en god trendlinje om den bare har to punkter? Jo flere holdepunkter jo mer relevant er den.

Liker at du forsøker å leke tøff når innleggene dine vitner om at du har lest en bok eller to om TA og maks besitter 3mnd med praktisk erfaring:-) Kjør på💪🏼

Så du bruker siste HL i 4h for å finne D HL? Er nok noe støtte mellom 26 og 26,5 ja, men ville ikke stolt helt på at higher low i timeframet under skal holde for å sette higher low i daily. Vi har fått endring helt opp til 4h, og D endringen blir hele regla om igjen for meg. Kommer til å gjøre som med pcib og sikte på en trendendring i 1h/4h tilbake til bull før jeg tenker å fylle på posisjonen min:)

Går evt an å peile inn EMA linjene for å forsøke å fange dippen til neste uke kanskje?:stuck_out_tongue_winking_eye: Får pønske ut noe, men nå sier jeg god helg :blush:

Bruker HL på 4 hr for å se for meg hvor den potensielt KAN snu på daily ja, dersom den fremdeles skal bevare opptrenden.

Ryker den under 4HR HL, så settes nok Daily HL lavere, typ 25-ish (hvis vi fremdeles skal bevare daily opptrend), osv.

Men, som du sier, jeg vet jo ikke hvor Daily HL vil settes. Visuelt prøver jeg bare finne targets for hvor den potensielt KAN snu ifht. tidligere bevegelser :slightly_smiling_face:

Nå er Stochs RSI bearish på 4 hr og vil nok mest sannsynlig gå bearish på daily også, tror jeg.

1 Like

Enig med dere. Var et klart brudd på trendlinjen og naturlig at den finner et nytt støttepunkt. Men med 3 handelsdager igjen til Q rapport er jeg usikker på om den egentlig vil falle særlig dypt. Vanligvis ville jeg solgt ganske kjapt men med kort tid til q rapport har jeg selv blitt sittende denne gangen.

Hvis man ser på Ichimocu så lå det motstand på 28.4 med 4H intervallet. Den jobbet litt mot det nivået på torsdag og fredag før den fallt tilbake og igjennom støttelinjen.

4H Intervall

På daily intervall ligger det imidlertid en god støtte på 27.36. Den er ganske overkjøpt på Stoch, men RSI / MACD ligger i positiv utvikling fortsatt.

Daily intervall

1 Like