Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Isåfall vil den positive trendkanlen være brutt.

Litt rart om alle de positive nyhetene siste tiden ikke skulle klare å snu dette.

Vi som er positive til aksjen synes ofte det er “litt rart” at markedet ikke har skjønt det vi har skjønt.

2 Likes

Hvis man er risikoavers kan man nok vente til man får en bekreftelse (dvs. endring på f.eks daily).
I min erfaring skal man ikke bare se på støtte / motstand isolert, men supplere med f.eks moment indikatorer og trendkanaler. Nå er jeg enig med deg i at horisontale linjer betyr mer enn trendkanaler, men jeg synes aksjen ser ganske oversolgt ut. En 30% korreksjon fra topp stemmer bra med fib. nivåene også, om du måler topp og bunn. Uansett er det nok lurt å sette en SL på f.eks LOD i tilfelle den bryter ned av trendkanalen. Foreløpig ser dette greit ut for kjøp :slight_smile:

image

Fin divergens i RSI (må snu trenden på lave timeframes før vi kan zoome ut)

5 Likes

Er et par interessante punkter i dag i NANO:

Kan bounce både på 50 og 200 dagers snitt og ganske nedkjørte momentumindikatorer og forhåpentligvis holde seg innenfor etablert kortsiktig opptrend.

1 Like

Ligger rett på den stigende trendlinjen nå, meget positivt om vi bouncer herfra.
Er over 20% opp til gap fill - jeg tror vi kan få det ila. uken om momentet kan ta seg opp.

15 min chart - henter seg fint inn nå.

5 Likes

Følger fint opp gårsdagens bremsing ja, også ok sentiment i biotek i dag

Oh hai, dette gikk jo mildt sagt ikke etter planen!

giphy

giphy (2)

Ble litt mer extended enn planlagt men fremdeles godt inne i wedgen.

Brudd opp kan bli potent om vi får inn litt volum her nå… :popcorn:

InVivo - jeg skrev før helgen om mulig støtte i området 20-21-22. Du mente trendkanaler og “alle de positive nyhetene” vil gjøre det “litt rart” hvis kursen skulle så lavt. Det er greit, vi tar alle feil. Jeg tror bunnen på rundt 20,40 fra juli vil holde. Horisontale linjer spiser trendkanaler til frokost.

1 Like

Meget godkjent close i Nano - hourly chart viser tegn til at dette snur, trenger bare at den åpner opp i morgen så skal vi ha brudd på wedgen som gir mellom 16-20% hvis den når target. Det er 24% opp til gap close fra dagens close, altså meget gode muligheter for en god inngang her om volumet kommer opp i samme tilstand som pre-kvartallstallene :popcorn:

11 Likes

Hvis du ser bort fra krakket i mars som gir et ekstremt avvik så har NANO-kursen surret mellom ca. 20 og 30 i over ett år. En god melding til så er NANO ute av den negative trendkanalen den har ligget i siden toppen på 129,-. Om NANO skulle fortsette og gå lenger ned til bunnen i trendkanalen så havner den på 0,- , om ikke i minus, og det gir ingen mening etter alt det positive som har skjedd i det siste. Ergo, en vei som gjenstår. Brudd opp, teknisk renessanse og en ny, positiv trendkanal. Go NANO!

9 Likes

Plukker litt

3 Likes

Har også plukket her nede på 21.30. Underbygger din “brudd og test av nedadgående trendkanal” med test av glidende snitt og tidligere horisontale nivåer.

EDIT: Er også en relativt fin OHS dannet over de siste 12 mnd ish. Borger godt for en reversal dette her.

2 Likes

Håper dere kjøpte gutter - tidenes enkleste trade :popcorn:

2 Likes

Hehe. Får en positiv melding i fanget, Verdensmester i TA. :wink:

Jeg solgte perfekt på bunnen igjen, har mistet all mojo. Vurderer børspause

6 Likes

Nånå, ikke vær hårsår @Savepig. Show me the charts and I’ll tell you the news :kissing_heart:

Nano ville bouncet her uavhengig av meldingen. Problemet er at folk blander FA inn i TA. Det gjør ikke jeg. Jeg forholder meg 100% til chartet. Dette er ikke første gangen en melding har “hjulpet” analysen min, og det blir ikke siste gangen. Hvis folk får bedre nattesøvn av å kalle det flaks, be my guest, I don’t care. Så lenge jeg tjener på det så kan det være det samme.

8 Likes

Husk pengene er ikke tjent før du har solgt :grinning:

1 Like

Dei er nok solgt allerede :moneybag::moneybag::moneybag:

1 Like

Husk at for å selge må du kjøpe først :wink:

1 Like