Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nettopp. Derfor er spørsmålet om man vil forsøke å oppnå gevinst ved å ta hensyn til dette. TA dreier seg i stor grad om å identifisere støtter og motstander. Merk altså i flertall, for blir de brutt er det nær sagt alltid nye å finne.

For meg blir det derfor litt upresist å si at TA svikter. TA er ikke mer enn det er og man kan kanskje si at det handler mer om å tydeliggjøre områder der man ikke burde kjøpe/selge enn å identifisere det optimale punktet for kjøp/salg.

Derfor liker jeg også bedre i en teknisk tråd å diskutere argumentene for og mot de støtter og motstander som folk hevder. For eksempel har mange her, før i dag, sett motstand i området 86-87kr, men med litt forskjellige begrunnelser/argumenter. Kursen traff denne motstanden ganske oppskriftsmessig i dag vil mange si og dersom man solgte litt i det området kunne dette hentes inn igjen litt lavere i løpet av dagen.

Så er spørsmålet hvor vi skal videre? Jeg er helt enig i at vi har vært i, og kanskje fremdeles er i, en langsiktig nedadgående trend fra ATH. Vi har også møtt nevnte motstand på 87-ish uten å komme gjennom. Isolert tolker jeg det som negativt for videre oppgang, men oppgangen de siste dagene har vært på ok volum og vi brøt opp gjennom sma150/200 i dag for andre gang på noen dager. I tillegg kan man hevde en nesten bekreftet dobbel bunn på 68. Denne kan slik jeg forstår det hevdes å ha potensiale for videre oppgang til ca 110 som dessuten samsvarer med tidligere toppnivåer. Samlet sett (og med et øye til det fundamentale) er jeg derfor optimistisk i morgen og i nærmeste fremtid. Ved brudd over 87 ser jeg mot 92ish og 96ish basert på tidligere toppunkter.

Hvis nedgang i morgen ser jeg likefullt etter mulig støtte. Tenker først på SMA200, men kanskje helst på SMA150 (ca 82,5) fordi det ser ut som den har vært mer førende for denne aksjen tidligere. Neste deretter er bunn i den kortsiktige stigende kanalen vi er i, såvidt jeg kan se ca 78. 80 kan også være aktuelt fordi det er rundt tall. Brudd ned forbi 78 vil jeg vurdere nedvekting.

Det var mine TA-tanker nå. Er ingen ekspert så innspill settes pris på :slight_smile:

3 Likes

Lol, jammen var det det velkjente 400-dagers snittet som reddet oss!!

image

3 Likes

Hehe… man finner alltid noe :joy:

Forresten, alle husker vel kilen som permabullsene siklet sånn på i ukesvis.

Hva sier TA-boka om recovery etter brudd ned fra kile?

image

Du tenker det er pullback før videre nedgang?

Pullback til den kilen innebærer vel strengt tatt en tidsreise :wink:

1 Like

Forklar hvorfor, ellers blir det bare løse påstander. Se på effekt, behandlingsregime, pris, bivirkninger og kom tilbake til oss og forklar hvorfor Copa gjør det vanskeligere for Nano.

Det er vel heller tvert i mot. Copa er godkjent med ekstremt dårligere fasit enn oss på alle områder, spesielt med tanke på pasientsikkerhet og bivirkninger, men også på effekt.

4 Likes

Jeg har vel strengt tatt forklart mitt syn. For den saks skyld så kan betalutin ende opp med å være like god eller hakket svakere (jeg tror ikke det) men det kan skje.

Ja, men jeg spurte etter begrunnelsen ikke synet. Det er alltid lett å komme med løse påstander, men det er ikke alltid hold i disse, derfor sprøsmålet om du vil begrunne. :slight_smile:

Les alt boykie skriver. Jeg er ingen forsker eller kjemiker. Jeg gjør meg opp en mening basert på all informasjon jeg kommer over. Jeg setter alt sammen og ser om det er relevant for meg og hva jeg tror. Jeg har enda ikke hatt et år på børs hvor jeg har tapt penger :slight_smile: Derfor så gjentar jeg meg selv og sier at jeg mener nano er fair prisa nå. Jeg har et mål å kjøpe på 50 tallet, da vil r/r være god nok for min del. Havner ikke aksjen der so be it.

Øy, teknisk tråd! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Lykke til med 50 :slight_smile: du får bruke den generelle tråden eller insider-tråden om du vil begrunne din påstand, for den mangler fortsatt.
Kursmålene av biotekanalytikere ligger fra ca 120.- til 170.- Tror også aksjeanalyser har kursmål rumdt 250.-

Sorry @Savepig

image

6 Likes

Pls no :joy:

1 Like

Mind the gap…! image

Gap closed @Oilimp

rise_of_the_planet_of_the_apes-10

4 Likes

image

image

1 Like

En kort analyse @anon21766851 - vi ligger fremdeles i den fine trendkanalen men nå er det et stykke ned til bunn av denne (mot 78) så fallhøyden begynner å bli stor når vi toucher i taket her nå (87). Bryter vi 87 er det en del motstand rundt toppen fra 08/08/17. Disse går i beltet 88-92ish. Jeg tror det er kort vei til over 100 og mitt target på 102 innneværende år om vi klarer å bryte disse nivåene med litt volum.

(Kan legge til at jeg ikke blir bekymret før vi bryter ut av denne kanalen - altså under 78.
Bare sånn folk ikke tror jeg bare hausser :slight_smile: )

image

6 Likes

Vet ikke hvor relevant eller treffsikker norskbulls.com pleier å være, men de har i hvert fall en BUY anbefaling på NANO i dag.

3 Likes

Statistisk ser de ud til at have gevinst på de fleste BUY signaler 22 gik godt 8 fejlede siden 1/5 2016.

1 Like

Masse motstand her vi er nå, brudd oppover ville være OLE BULL.

image

2 Likes