Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nærmeste vi kommer når det gjelder å spå in i fremtiden:

Fraktalen fra 2015:

Bruker selv disse metodene svært lite da selskaper ofte ikke er hva de pleide å være, men det er interessant å bruke disse metodene for å få en litt mer objektiv syn. Forhåpentlig repeterar seg ikke dette, vill helst se alle biotech skyte i været, det betyder att vi har nyere og bedre droger på vei!

4 Likes

Så kjøp i april?

“Meeh” vanskelig å si. Om man ska stole blindt på disse så ja. Hadde dock ikke lagt full tro i dette da mønsteret baserer seg fra 2015 og mye har skjedd med NANO siden dess. Synes bare det er interessant å se på. Funcom stemte jo relativt greit med ett bra trykk i Desember som programmet viste.

1 Like

Har du noe tilsvarende som det du viser over, men bull scenario?

Ikke som har lika høy match prosent som den tidligere, men i så fall er det en annen fraktal fra tidligere i 2015. Den er jo litt interessant då den stemmer relativt godt overens med den fallende trendlinjen fra 2016. Ett utbrott, rekyl nedåt for å teste støtte og så videre opp.

3 Likes

Kan jo stemme ifht. fundamentale nyheter som ventes men dersom disse ikke leverer ihht. guiding tror jeg vi kan få en repitisjon av scenario A.

Det verste er at det fort kan hende april er et sweet spot med tanke på news i selskapet.

Synes det samtidig er farlig å spå noe om utviklingen uten å ta hensyn til de nyhetene som kommer. En BTD innvilgelse vil f.eks sende aksjen parabolic. Om nyhetene kommer i romjulen eller like etter nyttår vet vi ikke, men vi vet de kommer. Vi så også at markedet tok godt i mot i går på underkant av 80 og hvis jeg husker riktig ligger vel en av de glidende snittene her?

1 Like

Hvordan ligger vi an i den stigende trendkanalen?

Absolutt siste sjanse i romjulen, macd antyder vel at det ser ut som vi definitivt bryter ned fra den. Den har jo vært rimelig bratt om man zoomer ut litt.

image

image

1 Like

Herregud for noen gavepakker til de langsiktige i dette selskapet. Det gjelder å få tak i mer midler før sentimentet snur. Takk for anslysene, folkens, nyhetsbildet bestemmer hava som skjer føler jeg.

2 Likes

Mulighet for en OHS på litt sikt eller? Om vi går ned og så bryter over halslinjen der på nyåret?

Her er en “post it” jeg skrev ned i vår på maskinen… :slight_smile: Skulle sett den før idag…

56

Edit: 05:30 (Julaften…) Jentungen er våken på fjerde time (i meget godt humør dog), og jeg trøster meg selv med å se charts og på hva jeg skulle gjort i juli eller november :joy: Takk O’ Goda Gud (jeg er ateist!), for at man kan kose seg med candlesticks og TA i tunge stunder :wink: God Jul!!

7 Likes

Synd å si det, men det er ikke så veldig pent å se hva som har skjedd de to foregående gangene macd har krysset bearish i nano. Den indikatoren isolert sett antyder veldig sterkt 68.

2 Likes

Blir det nyhetstørke, nå som det var forventede meldinger, er vel det et sannsynelig scenario. Men tror ikke det er sannsynelig at det blir nyhetstørke om mann tar med en børsuke i januar.
Men nå argumenterer jeg fundamentalt på en teknisk tråd, er det bear? ^^

Nei, det fundamentale trumfer alltid det tekniske. Jeg lurer også på hvordan volumet er. Kan ikke være allverdens innenforbi konsolidering? Og jeg ser vi er på 78, i mitt hode er trenden enda inntakt, men @Savepig tolker alltid TA litt mer pessimistisk enn det jeg gjør :slight_smile:

2 Likes

Hehe ja jeg har sett det jeg og. :stuck_out_tongue:

Om vi bare hadde klart å holde oss over SMA50 hadde jeg egentlig vært en happy camper.

Er det ikke sprøtt å se hvilket STÅLTAK rsi 70 ish har vært?

3 Likes

RSI 30 og 70 var første tekniske momenter jeg lærte å se etter. Kan si noe om hvem som trader?
September og oktober i år holdt RSI seg rundt 50. Kan se ut som om vi har hatt en OHS i RSI siste 3 måneder? Om vi går mot avventende vil vi kanskje holde oss nær 50 RSI, og deretter sette kurs mot 30 eller 70 avhengig av hva som kommer frem?

Har begynt å se etter inngang i denne igjen. Etter et relativt rolig 2017 og fall fra topp på 40% har jeg tro på mer fart her i 2018. “Statistisk siste år” er det noen dager og kr til med fall, før den trender positivt igjen (35-40%)

Fallet fra 113 til 65 (42%) trekker opp snittet i dager og prosent, men rundt 22% i snitt er innafor og gir kurs 68 kr.
Et nytt 42% fall fra 86kr tar kursen ned til bunnen av trendkanalen, mens den mest signifikante tekniske støtten under 67-70kr er på 38kr (55% fall)

Skulle man få en god melding er de signifikante dags oppgangene ca 14-16% og derfor ikke for store, til at man mister en plass på toget. Så lenge man er pålogget den børsdagen.
Noe som gjør meg litt avventende.
Ellers reagerer den som nevnt gjentatte ganger i tråden her, godt på RSI 30-20.

Noen tanker?

2 Likes

Etter vellykket test av 78 er aksjen igjen på vei oppover. Har ikke sjekket volumet men antar det er labert. Slik jeg ser det er det nå motstand på rundt 82-83.

image

2 Likes