Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Target 96 er taket i kanalen, men target i første omgang ville jeg sagt ligger rundt 87 - du ser forrige topp i chart nr 2 der. Men det fordrer brudd over 200-dagers (grå linje) og jeg tror ikke vi klarte det på første forsøk her nå. Muligens om vi klarer å holde 20-dagers (blå linje) kan den prøve en gang til.

1 Like

83,50 brøt opp 200 dagers :smile:

3 Likes

Yes, klarte det på 2. forsøk. Regner med vi tester denne støtten nå og så videre opp til 87.

5 Likes

Meget spennende teknisk nå:

• Kursen er over alle glidende snitt, kan ikke huske sist den var det?
  • Visuelt pen trendkanal :slight_smile:
  • Første motstand rundt området 86-87ish. Brytes denne er det kort vei opp mot taket.

Kan se for meg videre konsolidering innenfor den grønne boksen uten news, men at kursen før eller siden bryter opp på oversiden (alle forventer jo news snart, så det blir nok litt forventningspress).

58

4 Likes

Kan et eventuelt SMA50 brudd over SMA100/200 også indikere videre oppgang?

Legges det noe vekt på candlesticks, eller bør man i det hele se bort fra disse?

Syns forøvrig at både det fundamentale og tekniske gir grunn til optimisme.

Tommelfingerregel: kort glidende snitt krysser langt = alltid positivt. Motsatt = negativt.

Det legges mye vekt på candlesticks men her er ikke jeg rett man spørre. @Hugoil har bedre peiling på alle doji’er og harami’er enn meg. Jeg liker best å se på Nano i en et mellomlangt perspektiv (det jeg kaller mellomlangt vil nok noen si er kort) - og da spiller candles mindre rolle.

F.eks har du de siste tre candles her som grønne. Det kan muligens være denne formasjonen:

1 Like

Synes den ser fortsatt eksplosiv ut, ser ikke bort i fra at den vil kunne stange i toppen av trendkanalen du tegner der hvis den banker gjennom 86 nå.

2 Likes

Skjønner. Lett å være TA’s Captain Hindsight, men når jeg ser på sticksene i NANO i nær fortid opp imot formasjonsfasiter og videre kursutvikling, ser det ut som de ofte kan være gode indikatorer når man snakker om tidsrom på kanskje 5-10 dager.

Dersom @Hugoil eler andre dumper innom hadde det vært interessant å fått noen ord om hvor gode slike candleindikatorer kan være.

Ser ut som det kan medføre riktighet. I samsvar med alt annet setter jeg min lit til at de tre hvite menn sikrer grønntall. Skal se litt på lysene fremover om de kan varsle en evt. nedgang, de har vært ganske gode indikatorer tidligere etter hva jeg forstår. Men det er fint lite.

Takk for svar. :slight_smile:

Kan man anta at taket av trendkanalen kan fungere som motstand i så måte, og at treff i taket kan være et salgssignal? Ser for meg at Costa må gi fra seg en god dose juice for å sprenge gjennom kanalen slik det ser ut nå.

Du kan ikke si det “så enkelt”. Men kombiner den antakelsen med volum, trendkanal, og andre indikatorer som RSI og SMA så får du et bedre bilde. Det kan også være så enkelt som at den stanger i kanalen men ikke fall så langt ned før den får et nytt løft opp og bryter gjennom. Vanskelig å si. TA er IKKE en fasit. Viktig å huske på :slight_smile: TA gir bare en indikasjon på hva som KAN skje, så vil det aldri være 100% slik, men i min erfaring, samsvarer det oftere enn ikke til å ikke ta det seriøst.

Denne er også verdt i å lese ifht. at vi har en V-bottom reversal på gang:

http://thepatternsite.com/vtopbot.html

2 Likes

Prøvd å se på Ichimoku på denne? Gjorde et forsøk tidligere i dag, men jeg klarte ærlig talt ikke å tolke greit nok.

@Christian mulighet til å se på denne? Gjerne med teskje for oss uinnvidde.

Det at vi ligger over 26 dagers slutt, begrenser litt potensialet i ichimoku tror jeg, så forventer ikke voldsom eksplosjon.
Men vi er i brudd opp fra fallende trendkanal, hvor dagens kurs er over 9 dagers kurs, og 9 dagers kurs over 26 dagers kurs. Vi har passert ut av motstanden i toppen av den nedadgående trend-skyen. Og tror vi ser mot rangen 85-87 i første omgang.

bilde
bilde

*Edit for bilder

3 Likes

Vakkert, takk!

Pen liten spike:

3 Likes

You make me dizzy
Running circles in my head
One of these days I’ll chase you down
Well look who’s going crazy now
We’re face to face my friend
You know you make me breakout
Make me breakout

Foo Fighters

image

1 Like

argh! Hadde vært deilig å sett 87 altså

Jeg venter mer på 870 for å være helt ærlig…:wink:

6 Likes

Vi har nå fått en three white soldiers formasjon etter en bekreftet bullish engulfing i daglig chartet. Jeg ser en wedge/acending triangle med tak i necklinen på OHS formasjonen og støtte rundt 80-81 som er bunnen i den kortsiktige low-higher low trend linjen.

Ser forøvrig en potensiell bekreftet bullish engulfing i weekly chartet dersom den holder seg over 83,5.

Ser også en bullish engulfing som setter seg opp i måneds chartet dersom den holder seg over 80,5.

1 Like

Rt 87,3

Breakout snart bekreftet - litt mer volum nå og over 88. Go long, stay strong!

4 Likes