Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hadde vært enda mer nice med en close over 92 kr, og ut av langsiktig nedtrendkanal, men er kanskje for mye å håpe på?

Hvis du heller ser på at vi brøt gjennom motstand på 86 lett som smør og prøver å klamre oss for harde livet på 90 tallet så synes jeg det er over all forventning. Jeg hadde regnet med brudd, test av 88, og så ned for å bekrefte støtte på 86.

Er man langsiktig så er det ikke umulig at den skal ned og teste 86 en gang til nå før den går videre opp, for RSIs del hadde det vært sunt (forhåpentligvis på lavt volum). På tross av dette tørr jeg ikke selge noe som helst nå :slight_smile:

2 Likes

I mitt (logaritmiske) chart er langsiktig nedtrend på 95,-.

Når den brytes tror jeg det går fort til 100,-, og deretter 114,-.

1 Like

Hm, interessant. Jeg har bare sett på kortsiktig chart de siste månedene og har target på 96 og 102 hvis vi bryter 96. (104 om man tolker formasjonen som en OHS med bunn 68 men det gjør jeg ikke).

At vi er over 100 kr ila. denne måneden virker ganske bænkers rent teknisk. Så får vi håpe det fundamentale backer oss opp på veien videre :wink:

Rome wasn’t built in a day.

Q: well, where are the romans now?!

A: image

5 Likes

Ved kurs på 90 så ligger den å vaker midt på trendtaket mitt fra desember 2016.

Må høyere opp, ellers så faller den til 80-81 igjen :cry:

Bruker du logaritmisk?

Sitat fra Sopranos :grin: :+1:
Får håpe dere teknisk-eksperter får rett i over 100 nå snart, og at det fundamentale i form av noen snaddermeldinger gir TA,en deres en ekstra kraftig dytt oppover! :slight_smile: :money_mouth_face:

1 Like

Poster du chart Stockwolf? (I TA Tråden)

1 Like

Vi har jobbet oss gjennom noen tekniske motstandsnivåer nå, og at vi avslutter over støttenivå (uten test) er meget positivt. Jeg ser for meg at vi enten tester støtte på 86-87 i morgen, eller motstand på 93. Mest sannsynlig (og sunt rent teknisk) er det om vi tester støtte med hell.

Som man ser her har jeg tegnet noen streker for å indikere korte og lange fallende topper. Den hardeste motstanden tror jeg blir å ta ut toppen fra februar i fjor, og lugano. Disse ligger rundt 110, og dannet dobbel-topp.

Positivt også å bemerke at 20-dagers SMA har kommet seg såpass høyt opp nå og fungerer som støtte på vei ned, sammen med 50 og 200. En skikkelig godmelding nå og dere kan printe ut denne tegningen og krølle den sammen og hive den i søpla. Da blir det som en varm kniv i smør hva kursutviklingen angår :slight_smile:

4 Likes

Skjønner ikke de linjene du har tegnet inn. En linje går fra topp i desember 16 og til ingenting?

Akkurat den er en som hang igjen når jeg zoomet ut chartet tror jeg… :roll_eyes:

1 Like

@Hocki

Litt bedre chart.

• 20 dagers ligger på ca. 81
  • 50 dagers ligger på ca. 84,50
  • 100 dagers ligger på ca. 65,50

Vi stanget i taket av den fallende trendlinjen i dag. Samsvarer også bra med taket i øvre bollinger bond (ikke vist på chartet). Satser på at vi bryter opp ila. uken men med så mange grønne candles på rad blir jeg ikke forundret om vi får en rød candle i morgen. Ingen fare så lenge den kortsiktige stigende trendlinjen ikke blir brutt :wink:

58

4 Likes

Husk at du er i weekly her

Ja, stemmer det - tenker du på kommentaren om candles?

Tenkte i utgangspunktet på snittene

Ah, ja, sånn ja, men er det egentlig så stor forskjell? Se 30’min chart f.eks.

image

No can do, rett og slett for at jeg ikke kan det.

Hadde åpenbart vært digg med bounce på 86 i dag, men er ikke essensielt for å opprettholde et fint bilde. Synes denne trendkanalen virker litt mer robust enn den gamle, og også litt mer tilgivende siden den er bredere.

image