tok den en bounce på 87 tro?
Damnit. Hadde kjøpt inne med tradepotten på 86.50. Får flytte meg opp litt.
hehe, tok litt på 89 bare for å se så da faller den nok litt tilbake og du får nok napp snart
Er det noen her som vet hvordan ordreboka ligger ann? Takk
Jo takk. Jeg var kanskje litt uklar, men jeg mente hele kjøps/salgsboka
15 minutter forsinket full ordrebok kan sees på netfonds:
http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=NANO&exchange=OSE&depth=200
Du har humor nok til å kunne mistenke deg å hete Thomas til fornavn
Leker meg litt med Elliot wave. Blir jo fantastisk om dette er riktig.
Er ikke sikker på om det er riktig… er vi på våg 3 eller 4? Hm. @babyrage ?
Sorry om det er en dum kommentar, men jag er litt lost i hva jag ser på akkurat nå
Er det weekly?
Det er en del regler som gjelder angående Elliot wave som de fleste traders respekterer (finnes unntak selvfølgelig).
Hovedregler:
Wave 2 kan ikke gå nedenfor Wave 1.
Wave 3 kan ikke være den korteste i en full Wave 1-5.
Wave 4 kan ikke rekylere ned til Wave 1.
Observasjoner:
Wave 3 er oftest den lengste og sterkeste.
Wave 5 og Wave 1 er ofte like lange i pris.
Det finnes alternative formasjoner.
Wave 2 avslutes ofte som en A-B-C korreksjon.
Når en Wave 5 er klar skjer alltid en korreksjon (-30-50-70% beroende på momentum)
Første korreksjonen fra en avsluttet Wave 5 finner gjerne støtte ved tidligere Wave 4.
Når en korreksjon er avsluttet, så begynner vi en ny primær trend.
http://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:market_analysis:elliott_wave_theory
Applisere nå reglene til NANO =)
Beklager liten skjerm - fikk ikke med toppen, det er daily
Bunn i NANO burde være nådd forutsatt ingen dårlige nyheter. Har faktiskt ikke sett på aksjen på lenge, men det ser interessant ut. Tar vi ut trendtak blir jag nok med på ett hjørne.
Et spørsmål @babyrage - du har postet EWT på lang sikt, men ser du den stigende trendkanalen på kort sikt - jeg har postet om den lenger oppe i tråden, så har denne holdt seg veldig bra og taket i trendkanalen har fungert veldig bra som støtte / motstand.
Men over til spørsmålet mitt: hvorfor tegner du C bølgen på bunn 2 (65) og ikke første gang den traff 65?
C ble mest sannsynlig avsluttet tidligere, bare jag som tegnet litt snabbt for å illustrere. Det vi ser etter første “C” bølgen er nok en sidelengs konsolidering kanal, en Stage 1. Det aksjen må nå er å begynne en ny Stage 2, der vi vil eie aksjen.
Finnes mange måter å tolke grafen på nå. Det kan tolkes som en siste climax topp November-Desember 2016 som har overgått i en Fas 3 / Fas 4 og påbegynt en Fas 1. Alternativt er vi nå i en Fas 1 som overgår til en Fas 2 opptrend, eller en Fas 1 som overgår i ytterligere en Fas 4 trend.
Notere att vi ikke hadde en Fas 3 etter toppen i 2016, så mest sannsynlig var det en skikkelig climax, aksjen mer enn dobblet seg på noen uker.
Takk skal du ha! Må lese innlegget et par ganger til og studere chartet.
Ja, aksjen gikk jo parabolic i 2016 men at den skulle konsolidere så lenge tror jeg overrasket alle. Forhåpentligvis er vi ferdig med konsolidering nå og skal bryte ut av den fallende kilen med lower highs!
Jo lengre konsolidering desto kraftigere utbrott, nå må du bare håpe på att det skjer på opp och ikke nedsiden.