Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ut i fra elliott wave teorien til babyrage, fikk vi en perfekt 50 % dobbel bunn som også ligger ved starten av wave 4. Skulle dette derimot vært textbook elliott wave skulle den ha korrigert ned til 50 % av slutt av wave 2 til slutt av wave 5, og der skal ideelt sett også slutten av wave 4 ligge. Det hadde vært kremen det.

Vi hadde faktisk en lignende zigzag korreksjon ned til bunnen rundt 20 april som punkt C, bang on 50 % bounce, hadde jaggu vært flott om dette også var slutten på wave 4, men selv uten det ser du at den bouncet kraftig derfra opp i 112 dobbel topp inn i ny konsolidering/range/fase 1 akkumulasjon.

3 Likes

Da er det vel bare å ta plass! :yum:

15

Tenk om de slapp en nyhet nå… :star_struck:

2 Likes

Ja, hadde vært helt fantastisk @hsvindle :slight_smile:

@anon21766851

4 Likes

Hva skiller weighted mean fra SMA?

Har følgende oppsett, så om vi holder nivået er det ikke såååå lenge til 50 kan gå gjennom 200.

image

Hvis du bruker SMA gir du alle input faktorer like mye vekt. Dvs. candle fra 01.08.17 gis like mye vekt som 01.01.18. Bruker du weighted mean så er det nesten det samme som EMA (exponential moving average) hvor de siste candlesene gis mer vekt enn foregående osv.

Les mer her:

Det jeg finner ekstremt interessant og gjør meg veldig bullish nå:

Jeg finner ingen andre steder hvor vi hadde bullkryss (50 over 200) før i 2016.
Etter det har vi hatt et dødskryss (50 under 200).
I likhet med @anon21766851 ser jeg ikke 50 over 200 SMA enda, men mulig det er der i weighted.

59

2 Likes

Ok, så weighted vil plukke opp en trend raskere, men med større feilmargin enn om man kjørte simple?

50 over 200 har hørt til sjeldenhetene ja. :slight_smile:

Det er slik jeg forstår det ja.

Ser forøvrig en bullish flag / pennant i timeschartet.

• Konsolidering etterfulgt av breakout, etterfulgt av ny tradingrange.

Får vi en ny break-out?

Potensialet er diff. mellom bunn og topp av “pole”, dvs. 79-93, eller 13-14 kr opp fra toppen :slight_smile:

05

Blir ikke sjokkert om så skulle skje. Spørs hvor lang tid det kan ta da?

Flott tråd, veldig nyttig og lærerikt👍

5 Likes

Siden det er hourly forventer jeg breakout om veldig kort tid. Min magefølelse sier konsolidering er ferdig. Det er ikke sååå mye motstand mot forrige topp på rundt 110. Men her hadde vi en dobbel-topp så den blir nok litt seig. Ved brudd på den kan vi se mot emi-kurs og ATH. Men det er nok litt lenger frem dit.

I første omgang ser jeg frem mot 3-siffret inneværende måned.

3 Likes

Det villa bærre vært lækkert!! ;-))

1 Like

image

Det er fint med charts men det er enda finere med kommentarer til chartene :slight_smile:

2 Likes

Hehe ok.

86-88 er et jævlig vesentlig område, man ser volumet bare tørker skikkelig ut nå før markedet finner ut hvilken vei man har tenkt å ta dette.

Trendkanalen antyder jo at vi er skikkelig midt på treet akkurat nå, så om man tar med i betraktningen at noen kanskje vil ta gevinst før helgen så skal vi kanskje trade sideveis i dag og gjerne ut i neste uke og. En fin anledning til å akkumulere stille og rolig for de som ønsker det.

4 Likes

Det er en bra ting at RSI synker mens kursen holder seg stabil? Får vel mer slagkraft ved et eventuelt brudd da? Eller tolker jeg RSI feil?

Jeg har planlagt å vekte opp til kurs <90 til uken. Det ser enda fint ut.

1 Like

Vi kan vel ikke si at det er spesiellt spennende å sitte med NANO aksjer for tiden…helst sideveis utvikling. Ser at det snakkes mye om for lite informasjon fra NANO til aksjeeierene. Noen som har noen synspunkter på dette? Jeg personlig mener at NANO har full kontroll på all fremdrift og det regulatoriske, med et fantastisk dyktig team! Det handler vel mest om å være tålmodig og long i denne aksjen, og i biotek TTT.

God helg alle!

2 Likes

Savepig
Det kan vel også tenkes at noen på «gjerdet» gjerne vil komme seg på innsiden før helgen. Man vet jo ikke hva som skjer mandag morgen, men jeg tar neppe mye feil dersom jeg påstår at vi kommer stadig nærmere en ny melding fra NANO. Den kan komme i ettermiddag, mandag morgen eller til høsten.

Poenget er at usikkerheten rundt når neste melding treffer markedet, samt alt det spennende som foregår bak forhenget, gjør at man løper en viss risiko ved å sitte på utsiden. Jeg holder en knapp på at kursen trekker noe opp frem mot stengetid.

2 Likes

Syns det er spennende tider i en beskjeden og sunn stigende trendkanal. Tror vi på brudd over synkende trendlinje fra ATH innen rimelig tid?

1 Like

Well done young padowan :smile:

3 Likes

Spennende om bruddet over sma200 holder. Jeg tegner litt annerledes:

Der topp i den kortsiktige stigende kanalen er ca 96 som sammenfaller godt med tidligere topper og samtidig topp i den lange fallende trenden. Håper vi skal opp og teste, men brudd opp blir sikkert tungt uten nyhet av noe slag. Skulle det skje er mine nivåer videre 103 og 110. Close over 110 er jo drømmen i det korte bildet :slight_smile:

2 Likes