Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Mente å skrive 744 og ikke 744K. Kjøpet er ikke så storst, men det er gangbar plassering of en ny småsparer. Kommer vel flere?:slight_smile:

Bruker Infront ja.

Ser vi bakenfor den gule KILEN https://imgur.com/a/pcWx1
så ser vi at det ligger en viss venstre skulder og trykker på en viss OHS med halslinje som liggerover kilen, men ender sammen. Det kan bli spennende.

Tegner på en litt annen måte enn deg men er enig at vi nå nærmer oss et sted der det må skje et aller annet oppover eller nedover. Har stort sett buttet i mot i år hver gang vi har kommet til et sånt punkt, men har som alltid troen på at nå kan det være vi skal oppover.

Er vi ferdig med lower highs and lower lows?

image

Ja jeg er enig med deg… alltid bra at flere nye ønsker aksjer. @Hugoil Jeg håper noen store aktører bestemmer seg for å kjøpe snart. :ok_hand:

Hei @Paulius og velkommen hit! Som Nocturne sier så er jo HO et hav av diare, jeg går dit i blandt for å se etter noen fornuftige innlegg og kommentarer blandt alt vaset, men jeg ender opp med å måtte gå til Tekinvestor for å finne fornuftige folk og bra innlegg og diskusjoner. Jeg kom hit i januar, og etter en stund så ble jeg også insider, det er vel verd de få kronene, og man kan jo alltids si opp hbis man vil.

Det finnes allerede flere store aktører i Nano, litt usikker hvilke andre store aktører du tenker skal inn i aksjen?

Alle de store fondene som sier selv at de går inn i biotek når de er i fase 3. I Nanos tilfelle vil jo det bli i år, med oppstart Paradigme.

1 Like

@Nocturne☝️ Evt. Noen aktører øker.

Trekker du den lilla topplinjen i kilen din tilbake til 15. juni, så får du jo en meget fin KILE (og bunnlinja er jo særlig sterk siden den sammenfaller med 2-års trendkanalen). Jeg har ikke fokusert på den, siden jeg bruker candles som har intradag høy/lav angivelse i skyggene. Men sluttkurser er også interessante mtp. formasjoner. Sluttkurser sier jo noe mer/annerledes og det er jo hva markedet fant å ville si den var verdt den dagen oppsummert (enn bruk av skygger som jeg gjør med candles).

1 Like

Jeg er jo litt inkonsekvent på den måten at jeg bytter litt mellom å tegne med candles eller close.

Enda en av grunnene til at jeg har det litt (virker det som) upopulære standpunktet at TA er ganske subjektivt, om man er litt kreativ kan man klare å tegne inn mye forskjellig synes jeg. :slight_smile:

1 Like

Et eventuelt kursras pga 15/40 over 20/100 er en mulighet, og vil i tilfelle være en enorm kjøpsanledning.

Men helst ta slike ting i den gerenelle tråden. :wink:

Tror uansett det er lite sannsynlig med 15/40 nå i og med at da hadde de ikke fortsatt med 20/100. DVS, om de hadde ment at 20/100 hadde feilet, så ville de avsluttet testingen med dette nå, og bare gått for 15/40, som forsåvidt er best inn class. Noen spekulerer i at de lander på flere typer doseringer avhengig av pasientene og tidligere behandlinger, men så langt er vel det bare spekulasjoner. Langsiktig er Nano betydelig derisket, med en eventuelt valgt 15/40 dosering, så begynner også Paradigme og en ytterligere derisking samt at nye investorer/fond får mandat til å kjøpe aksjer. Det skjer også mye i FDA for tiden med deres nye policy om å ta medisiner raskest mulig til markedet, derfor kan dette gå raskere enn mange aner, samt bud fra BF kan komme.

2 Likes

Hva mente du? :slight_smile:

@Nocturne jeg mente det Oilimp skrev over. Evt. Noen store kjøper mer.

Men du mente vel å svare @Evilfreud ? :slight_smile:

1 Like

PAS selger 3,5K på åpning på 83 og er igang med å kjøpe de tilbake på 82,5. Blir det vanskeligere og vanskeligere å trade?

1 Like

Sorry​:joy::joy::joy::joy::joy:

2 Likes

Slik ligger vi nå: https://imgur.com/a/nx97r

DAGCHART til høyre:

  • Vi har en ukeslang KILE (se 15min chartet i midten) på bunn i 3 stigende trendkanaler; den orange månedslange i den 3mnd grønne i 2års lyseblå.
  • Den hvite fallende trendkanalen går tilbake til ATH nov/des 2016. Bemerk at den har skrånet så lenge og NANO har steget såpass varig siden i sommer - at det ikke skal mer enn 10 kroner stigning før vi er ved å byte opp av den.
  • 3mnd KILE, dannet ved den gule slake topplinjen mot trippelstøtten i forrige punkt, vil kunne gi nok teknisk punch til å bryte ut av den hvite trendkanalen.

KVARTERCHART i midten:

  • Ukeslang KILE dannes av tynn gul topplinje mot den orange 3ukers bunnlinjen (i den orange trendkanal som ses best i dagchartet).
  • For kiler i bunn, så er det vanligst å definere de fra venstre-topp. Det er litt spesielt (og spennende) at vi i vårt tilfelle kan definere kilen fra venstre bunn - ved å inkludere amplituden med candle-skyggene opp mot 88 og videre bakover i tid ned til gulvet i den orange trendkanalen - jfr. dagchartet for å se den fine slange-/kile-sykelen. Skulle dette være av betydning/riktig, så betyr det at kilen er større og med mer oppdemmet momentun - godt kultivert innad i den orange trendkanalen…
  • Den tykke gule linjen er fallende topplinje fra Lugano-koko (ja Marshall Wace kan ha gått på en short-blemme til). Kursen brøt over topplinjen for to uker siden og har også testet bruddet grundig. Det ser ikke ut som kursen skal teste ned mot denne topplinjen igjen.

5-MIN. chartet:

  • Lav RSI, ligeså for alle chart. Så kursen kan gå høyt før den blir overkjøpt.

    Elers: Det var ingen intradag-trading i dag annet enn det tidlgiere nevnte PAS-salget i åpningen. Da det var litt mer enn tilbakekjøpt ved lunsj, lå posten stabil ut dagen. ca30-40 øre tjent per aksje der, dvs ca4knok.

Har kjøpt en kassett. Har en BULL HAMMER i kvarter nå.

Korriger 1 K for NON-NON internhandel kun for å gi inntrykk av trøkk. Men nå er vi ganske så i bunn. Fikk forresten litt sånn deja vu allerede av ditt første innlegg i går/forgårs.

Går det mot brudd ned her mon tro? Viktig uke reint teknisk.