Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ligger inne med en BULL DOJI STAR i times, på støtte… i en mørkblå REK her:

Oversiktlig å fin den der :wink:
Vi får se ut uken hvordan den reagerer. Håper den fortsetter opp.

Følg med på endring i volum og retningen, utløses et salgssignal av betydning vil man se dette rimelig fort. Som @Hugoil påpeker tester den støtte nå.

Og der var “støtten” tilbake. Jeg tviler på vi skal så veldig langt ned nå. Det er under 1 måned igjen til juicy news og posisjoneringen vil snart begynne. Er du heldig får du aksjer nede på 80 blank eller 79. Lavere ser jeg ikke for meg aksjen i kommende måned. Men høyere? Deffo :wink:

1 Like

Skraper nok i bunnen nå.

22k kjøp på 80,85 og 28k kjøp på 80,80.

1 Like

DAGCHART: https://imgur.com/a/atHgB

KVARTER + TIMESchart: https://imgur.com/a/Mr4PL

  • Sluttet BULL DOJI i kvarter på bun i det blå REK.
  • I timeschart fikk vi rett før avslutningen et BULL HARAMI CROSS (crosset er et doji og doji på støtte er mer pålitelige), etterfulgt av et rødt candle - som produserte BULL DOJIet i kvarter. Den lengre bullformasjonen inneholder noe av den korte og kan gi det korte litt lengre levetid - om det blir avgitt.

Ser dere noe jeg ikke ser her?

Ser det samme, men jeg er forsiktig med og si at kursen har brutt ned. Det er fryktelig små marginer her, og er kanskje en “feilmargin” på 1% på en sånn linje?
Når det kom 50k på kjøp ved 80,80 tenker jeg at noen ser linjen / støtten der.

Enig, derav bør volumet vurderes nøye ved konklusjon. Den fikk et drag opp ved 80.7, men det snudde også fort. Jeg hevder intet, men jeg hadde avventet kjøp pt. - 15 min bull harami doji eller ikke.

2 Likes

Kursen tas som regel litt ned mot sluttauksjonen. Det som var litt nytt i dag var at vi fikk en tur opp i taket så sent som i halv tre tiden. Kursen holdt seg bra på en dag med 0,5% nedgang for OSEBX. Kjøperene kom over hele dagen raskt på banen og selgerene måtte ikke gå mye ned for å få solgt bra kvanta.

I netfonds sin automatiske tegning dippet vi akkurat under trendkanal og SMA50, det var litt balle. Ny nedgang i dag vil være leit teknisk sett.

image

Beklager, jeg forsøkte å finne ut hvem som herjer slik med smileys. Var ikke meningen og lage flere av de, fått de fjernet. =) Syns ikke det er greit dog.

@pdx

Screenshot så det ikke endres før du eventuelt kan se. Alle smileyene fra samme person, ment for å latterliggjøre en poster her. Er det mulig å straffe enkeltpersonen, ikke frarøve oss alle smileys igjen? Ikke lagt merke til denne @Valuater før.
Med håp om å bidra til kvaliteten til forumet :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Det ligger fortsatt 30k på 80,80. (DNM)

Lovende start, DNB støvsuger over 80. Vi husker de økte solid på topp 20 forrige uke.

2 Likes

Det er nok et troll (det samme trollet som var her før :slight_smile: )

1 Like

Jo lengre en trendkanal er, dess mindre raskt blir et brudd ut av den. Trendkanalens gulv og tak har på en måte en gravitasjon. Raske brudd krever noe fundamentalt i tillegg.

Nå er det ikke så lenge før vi får noe fundamentalt fra NANO. De som tror at det blir + og ønsker å kjøpe mye - har en veldig god anledning for å laste fra de som spekulerer i ut og nedgang.

Store kjøpere synet seg i ordreboka for et par uker siden. De lå med 50K på 80,50 fredag og mandag, ligeså i går på slutten og nå i dag. Er det OMHolding som vil ha aksjene tilbake?

Sluttet altså BULL DOJI i går i kvarter. Har i dag åpnet med en BULL HARAMI CROSS i kvarter. Ligger inne med BULL HOMING PIGEON i times - på trippel bunn i blå REK like ved gulvet i 3mnd orange trendkanal og 2års stigende trendkanals bunnlinje.

Dagchart nærsyn: https://imgur.com/a/s78Vi
-Ligger inne med BULL HARAMI CROSS

2 Likes

Helt fjærlett handel. Markedet er virkelig avventende.

Men ingen antydning til panikksalg så lenge den store på 80.80 ligger der ihvertfall. Det er bra.

Går det an å antyde at markedet er skjønt enige om at rangen 76-84 er fair price for NANO akkurat nå?

Tenker 80-88 er rangen. Siden vi berørte 87,95 for ikke for lenge siden. Men så kan det vel hende det tekniske har forflyttet seg siden den tid, er ikke helt stø på teknisk. :joy: Jeg har nå gjort en trading vurdering som vektet meg opp på 80,8 med en kortsiktig posisjon i tillegg.

Enig med studenten, siden 87 er der vi har vært i motstand og 81 er der vi har mest støtte.

Ellers er det interessant å spørre seg hvorfor DNM ikke bruker skjult ordre på sine 18K. Det kan være fordi 18K er såpass mye at om den var skjult så ville selgere slutte å selge på den etter f.eks. 10K og begynne å spekulere om dette er en kjeeempeordre. Men de syner at den ikke er større enn 18K - og da er det mulig for nedselger å tenke at det skal vi kunne klare å spa unna - og så er den kanskje borte kl 14. Men hva skjer da? Et helt åpent spørsmål. DNM kan legge ut nye 18K på kjøp og med denne metoden ha større sjangs for å få 36K på 80,80, enn om de benyttet skjulte ordrer.

DNM har funnet et leie i dag. Det gjorde de også på Lugano-dagen. De fant da et leie på 104-106 i timene før kl. 12 hvor de solgte ut i alt 63K før børsmeldingen kom. Hvem vet, det kan ha vært OMHolding som startet nedsalget tidlig den dagen (dog tror jeg ikke det, da DNM ikke solgte strot rett etter medlignen)? Ganske sikker på at han bruker DNM (norges største meglerhus og tilrettelegger for NANO) for giringen sin (impliserer mulig dialog).