Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ligner på stoplossraid nå, de lukter blod.

Her er rasjonalet bak rangen jeg nevnte over:

image


printscreen av post 124 så endringer ikke kan gjøres.
Smiley for å trolle misbrukes fremdeles, nå med ny bruker @pdx
Kanskje mulig å endre hvem som kan bruke smileys med at en bruker må ha ~25 poster først?

3 Likes

Sist jeg husker ARC solgte mye var på på et par dager i november på 80-tallet.

TimesRSI på 5-6 og dagRSI har vært like under 30 - veldig oversolgt. Tar støtte nå i RSI trendlinjer i dagchart nærsyn i link over. Disse kort og lang RSI-linjer er også med på å definere kursrangen diksutert ovenfor.

Smiley-greia har dessverre ikke den muligheten @studenten86. Undersøker andre muligheter. Enkelte folk er ganske teite…

5 Likes

Touchet nedre bollinger på 78.50 og snudde. Tror den holder og at vi nå må close over 80.

Jeg aner en støtte på 78, veldig positivt om den holder og kanskje til og med en close over 80.

Men:

Hugoil:

Ikke ta dette ille opp: Men du virker rimelig ensporet i å lese inn positive ting i TA nesten uansett hvor helkjipt det ser ut?

Mange sa jo for noen dager siden at vi var kommet til et punkt der det så ut som det ville komme en reaksjon opp eller ned, så ble det ned. Når man har en såpass kraftig reaksjon nedover på ikke ubetydelig volum, vil ikke timeschartene da alltid tendere mot oversolgt?

På et mer langsiktig chart er vi vi langt over oversolgt territorie enda, der nede har vi kun vært i april og juli slik jeg leser det. Akkurat nå er jo kursutviklingen bare svak, slik nedadgående 200 dagers snitt antyder. (Dog ikke katastrofal, vi aner jo fremdeles at lower highs, lower lows ikke er bekreftet.)

image

image

1 Like

Timeschart er opplagt kraftig oversolgt, har ikke jeg har sett det så lavt før som 5,8 da. Dagchart nå med rsi 26 er litt oversolgt. Når jeg synes det i sum er oversolgt og en kjøpsmulighet - så er det både ut fra det langsiktige med forventninger om høstens events - og kortere tradingmulighet ift timeschartet (og også på tidspunktet kvarter og 5min)

Dog, jeg skal ikke se bort fra at også jeg kan skrive på meg ego-problem - slik jeg beskrev på HO-tråden i dag. Det er en av farene en kan være for en selv, og for andre. Så tenke selv, slik du gjør.

1 Like

Jeg har spøkt med støtten i det trofaste 280-dagers snittet, det røk nå. :frowning:

De mer robuste 300 og 400 dagers snittene er fremdeles golden:

image

Kryss av for logaritmisk skala, ellers blir ikke høye kurser sammenlignbare med lave kursnivåer via rette linjer. (Logaritmen linæriserer nemlig og gjør sammenlignbart på ulike skalanivå.)

2 Likes

At kursen faller 1,48% på en dag hvor to støsrte nettoselgere68K=omtrent kun salg 64K på en omsetning ikke større enn 17MNOK er bra. Markedet tok unna aksjene i et kompakt intervall. Intradag fikk vi også formert både venstre skulder og hode idet som ka nbli en 2dOHS i morgen.

Ellers:
XTX er tilbake igjen siste dager etteret lengre fravær. De stoppet plutselig opp en dag hvor ejg skrev at det virket som MSI-algoritmen klarte å lure XTX-marginroboten mellom kjper-selger. De tapte altså for mye grunnet MSI og har nok nå justert roboten. Jeg ser den nå kjøper og selger i litt større volumer og kan også gjøre større nettosalg/nettokjøp intradag, men går helst ut med 0. Istedenfor å handle med tap, kan de nå ligge inne over natta med litt volum, for noen dager siden 3,5K. MEN; i dag synes jeg at jeg så tendens til at MLI utnyttet XTX for å drive kiursen videre nedover. Dette ved å selv trøkke ned litt småvolum rett etter at freidige XTX hadde klasjet sine. Så muligens var dagen enda litt bedre enn skrevet i første avsnitt.

Ser denne videre ned. Støtte på rundt 60 ved den lengre negative trendkanalen, det er dog ikke dermed sagt at vi skal dit.

Hadde jeg ikke vært fullastet alt hadde jeg lagt inn kjøp på 78 og 76. Mulig jeg tar litt av RF potten inn på disse nivåene :nerd: :+1:

Den har vel støtte på 76 Nocturne? Har ventet lenge på inngang her. Kan bli en god mulighet nå om vi skal teste støtten rundt 76☺

1 Like

Formiddagens case KJØPSSIGNAL 2dOHS, gul halslinje i kvarterchart:



Skal vi få en Dobbel Bunn ut av det:


Ja, vil påstå det. Har selv kjøp inne på 78 og resten på 76,50 :slight_smile:

1 Like

Avgitt BULL HARAMI CROSS i kvarter og ligger inne med en avgitt BULL HARAMI i times nå.

Stille som i graven her. DagRSI på 25,5 nå og en formert bullharami i kvarter. Den spek. doble bunnen utvikler seg til en kile.

Har ferdig formert bull harami cross i både kvarter og times nå.

Første kjøp gikk gjennom - kursen er nå ganske nøyaktig på nederste bollinger. Spent på Close!

Slutter den under her mener jeg vi skal snu nede på 76-ish.

Interessant oppstilling nå. Ser ikke ut som selgersiden mobiliserer nok til å skylle bort kjøeprsiden. Når det blir for tydelig, avgis kilen …opp.

KJØPSSIGNAL 2dKILE avgitt i sluttauksjonen 7k aksjer.

KVARTERCHART:

  • formert kjøpssignal BULL ENGULF

TIMESCHART:

  • Avgitt KJØPSSIGNAL BULL HARAMI

5minCHART:

  • over 50-punkt snittet
1 Like

Helt ærlig tror jeg en test av 75-76 er neste stopp om det ikke skjer noe rart.

I det positive, så er shorten uendret, og dnb var blå i dag og.
Arctic som dumpet et tonn i går ingen omsetning i dag.

GSI er de som hyler rødt nylig, på litt lenger sikt er de nøytrale.

Jeg holder fremdeles pengene mine på at dette er bjørnenes siste krampetrekning.