Harami betyr gravid på japansk. Betyr dette at vi må vente i 9 mndr på fødselen?
Hysterisk lavt volum, 81,3 er SMA50 som vi ønsker close over i dag.
The beauty is in the eye of the beholder
Mulig vi snakker forbi hverandre her.
Trenden kursen avsluttet er da rimelig klar i 1times chartet såvel som 1d chartet(?)
At HS formasjonen er/var usikker og “ute av proporsjon” har vært diskutert over her.
Med utgangspunkt i opprinnelig chart: Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)
Hva sier deg at formasjonen er fullstendig ute av proporsjon?
Med fredagens kursutvikling ser formasjonen høyst tvilsom ut.
For min del synes jeg trendkanalen fra CMD og dansen rundt SMA200 er de to dominerende tekniske aspektene akkurat nå, etterfulgt av 78 støtten.
En velkjent regel i trendfollowing er for eksempel at prisen trender ut i fra om den er over/under 50 SMA. Ser du på 1H chartet i den HSen er det altså 3 forskjellige trender derfor er HSen ute av proporsjon.
Slik jeg ser det går den enten opp på en dobbel bunn på 78 som continuation av den daglige short term trenden, eller så faller den ned pga. trendlinjebruddet og tar ut støtten på 78. Vi har da brudd på den kortsiktige trenden og går inn i en range/down trend.
Relativt stort fall i dag med tanke på at volumet er skrotlavt, lukter manipulasjon.
Eller at det rett og slett bare er et salgssignal?
Kan også være et resultat av at det ikke dekkes inn mer av shortsene som er satt.
Hadde det ikke vært for dem forrige uke, hadde det antakelig sett noe mer dystert ut nå.
Godt poeng, utenom det ser jeg 3 ting jeg ikke liker:
- breakout av trendlinjen på høyt volum, nå opp i retest (fail break).
- fail break av 50 SMA tross gap opp over.
- bearish engulfing.
fortsatt tvilsomt pga. det lave volumet, men liker virkelig ikke det trendlinjebruddet på høyt volum. Spørsmålet nå blir om 78 holder.
Det ser ganske så nitrist ut rett og slett.
Edit:
Enig med deg at 78 eller 82 blir viktig. Brytes 82 har ikke denne duppen så mye å si, ellers så er det nok pronto ned å teste 76 igjen.
Spørsmålet nå blir om den bryter opp gjennom 82, eller ned gjennom 78. Tror det vil ha mye å si fremover.
… men det at den er manipulert er det ingen tvil om. Mye av de tekniske tingene man ser her er konstruert av US algoene, så må ta det med en klype salt.
OSEBX har forøvrig brutt tidligere struktur og ligger nå på en 0,382 fib., får se om den bouncer eller bryter i morgen.
Skal vi gi den mindre og mindre overbevisende trendkanalen siste bit av velvilje i morgen?
Ellers er vi straks tilbake i en sideveis 76-86 bevegelse med et par utbrudd ene eller andre retningen. For jeg vil si at det skal en drastisk 68 minus bevegelse til for å si at vi fremdeles er i et lower highs, lower lows scenario.
Husk at OSEBX har vært skikkelig tung siste dager, det påvirker.
RSI og volum antyder mer og mer at nå begynner det å bli nok.
Klart, nå er vi nok også igjen i omtrent samme situasjon som ved abstractet før CMD, at om “DE” virkelig er det bare å slenge 40.000 aksjer på salg, så kan de tømme ordreboka og presse prisen langt ned et øyeblikk.
Tror at storkapitalen akkumulerer shortposisjoner og kommer til å ta ut støtten på 78. Ser mye kunstige kjøpsposter og veldig tynne salgsposter… tror noen sitter å shorter inn i folk som tror bunnen er nådd.
Samsvarer også med utlånet til FTF i henhold til posten til Hugoli.
På den andre siden ser OSEBX til å slite med å bryte 0,5 fibonacci + 50 SMA, så tror morgendagen blir viktig, kan aldri si noe sikkert.
Man kan vel si at bruddet ut av trenden er bekreftet, pullback feilet.
Deformert HS er igjen i spill.
Spennende om støtten holder.
Akkurat den trendbreaken + feilet pullback som jeg linket i går, syntes den er skummel.
Får se om DB på 78 holder.
Siste candlepattern:
Tar disse med en klype salt, men denne har high reliability.
Gi nå 78 litt respect where its due da: