Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ser at US futtene er svakt positive. Og at det norske markedet muligens responderer positivt på dette. Hvis Dow Jones&Co går på en ny skrell i kveld så starter vi vel neste uke med ny sell-off…

Hvis så, så virker det som at norske tradere prøver å lage sin egen versjon av filmen Edge of Tomorrow der hovedpersonen dør hver dag:

Live, Die, Repeat.

Sånn går nu dagan… Ein, zwei, Die :slight_smile:

Det blir en guessing game på om lowen tas ut eller at US nå faker opp i en intradag bull trap, eller om den går inn i en legit bull harami/engulfing.

Umulig å si på forhånd hvor gutta vil ha indeksen.

Bull trap fra open.

Er veldig spent på å se aksjonærlister fra mandag gitt.

image

Jeg har vært litt redd for at det måtte en rettet emisjon til for at noen skulle gidde å ta en posisjon i aksjen, håper volatiliteten i det siste var nok.

Er jo helt sykt, fra 93 til 66,6 intradag i løpet av en måned, uten noen nyheter, eller seff pga ingen nyheter.

image

Må bare flire litt av tipset jeg ga til noen som ville kjøpe sine første aksjer i januar. Se på hva jeg sier, ikke hva jeg gjør. :stuck_out_tongue:

image

2 Likes

Sånne historier du deler, Spot-On gjør meg så fristet til å vekte meg enda høyere opp i NANO… Sitter 55% i NANO og 45% i olje/gass (blir vel kanskje nærmere 60/40 på mandag takket være fallende oljepris…) .
Kursen nekter å holde seg på 60-tallet. Kan det tenktes at det er en storfisk som Artic Aurora LIfescience som snuser på en inngang? Ja, det er full spekulasjon, men jeg forventer at de kommer inn på et eller annet tidspunkt i fase 2. Å kjøpe inn i en trippel bunn virker å være fornuftig.

1 Like

Spot-on,

Dette gjorde DNB også for noget tid siden. Her troede “man” også at NU skal kursen op.
Siden den gang er kursen faldet med ca. 20%

Med mindre du kjenner vedkommende bak nicket og påstandene, ville jeg tatt dette med et par tre te-skjeer salt. Inntil dette er bekreftet av sikker kilde.
Da det ikke er lagt til noe kredibel bevis for at så er tilfelle.

Jeg sier ikke at det ikke medfører riktighet, det er meget mulig at faktisk gjør, men en fakta sjekk mot DNB osv er på sinn plass før man bruker dette for å laste seg ytterligere opp. Og da spesielt slik markedet er pt.

1 Like

En dose mistenksomhet, eller bare sunn fornuft er bestandig bra å ha.
La oss si Spått-ån bare bløffer, men får noen her til å kjøpe til sammen kanskje 10-20.000 aksjer på grunn av det, hva oppnås da? Null og nix for kursen.
Når vi i tillegg vet at det har vært kjøpt opp hundretusener av aksjer utenom børstid siden medio januar, så er da hans innlegg her langt fra usannsynlig. De som kjøper opp må jo få meglere til å ringe rundt for å få tak i aksjer.
Desverre har de ikke ringt meg, men jeg har for lite aksjer.
Desverre siden jeg gjerne skulle hatt mer, helst sekssifret :grin::heavy_dollar_sign::moneybag::+1:

1 Like

Vi sjekker topp 50 på mandag og ser om vi ser noen spor, det har ihvertfall blitt omsatt ganske mange (ikke så veldig stort volum alt tatt i betraktning) aksjer denne uken

2 Likes

Systemet er tvers igjennom råttent. Jeg ser ikke vekk i fra at det stemmer. Men,ja poenget er at det kan ha mye å si for den enkelte små investor.

Utenom børs

Finnes mye råttent i systemet, men omsetning utenom børs er vel ikke akkurat noe å protestere på? :slight_smile: Verdisettingen vil uansett være tett tilknyttet kursen aksjene omsettes for på børsen.

1 Like

Måten det blir gjort på, som beskrevet over er pill råtten.

1 Like

Jeg må si meg enig med @TinvesT i at jeg synes heller ikke noe om det med kjøp og salg utenom børstid, og med selger og kjøper anonyme.

Hadde megleren kommet på døra med et balltre og spurt om han var kin på å selge skulle jeg kanskje være enig. :slight_smile:

Hva spesifikt er det dere steller på her?

1 Like

Hva er poenget med utenom børshandler? Hugoil rapporterer stadig om større poster som er omsatt etter børsslutt uten at det har hatt noen som helst betydning for kursen i kort perspektiv.

Det er vel nettopp å unngå bevegelser i kursbildet som er hele poenget med å handle utenom børs. De volum man gjerne forsøker å få tak på utenom børs er gjerne såpass store at dersom man hadde handlet disse i åpningstiden, så ville man presset kursen oppover. Følgelig ville man måtte betale en høyere snittkurs enn det man trolig klarer når handelen gjøres utenom børs.

1 Like

Og likeledes motsatt, at man slipper at prisen dumpes bare fordi man vil selge en del aksjer.

1 Like