Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Vil uansett tro det kan vise seg å være et godt tegn, at “noen” vil akkumulere store poster i Nano?
Nå er jeg både fersk og kanskje i overkant positiv til Nano, så motargumenter med mening tar jeg mer enn gladelig mot :slight_smile:

Leser Ta trådene her inne for å bli bedre på teknisk analyse. Nå trodde jeg faktisk jeg hadde kommet i feil tråd :grinning::sunglasses: Lite å hente her akkurat nå.

2 Likes

Synes det er rart de ringer folk for å kjøpe når de kan kjøpe over børs. Virker ikke som en privatperson nei. Vi er nå litt på overtid ifht. first patient dosed synes jeg. Så dette er en ypperlig kjøpsannledning i Nano (noen det har vært litt for mange av etter min mening).

1 Like

Er fersk i gamet, men synes det virker søkt å ringe en «god» kunde for å spør en en vil selge til fordel for en annen «god» kunde. Tror en virkelig banken inviterer til salg slik en skal slippe å tape på kursnedgang??

Kjenner faktisk at jeg hisser meg, kan de pinadø ikke handle aksjer som andre normale gjør?

Spillet er rigget for de med mest midler. Som vanlig småaksjonær må man bare stole på sine egne vurderinger og ikke la seg vippe av pinnen av frykten.

Stemmer for at neste som tar del i denne diskusjonen svarer på den generelle tråden før TA-hodene får panikk :smiley:

3 Likes

Haha ja my bad jeg kommenterte jo at noen andre var offtopic for typ to dager siden, legger meg flat!

Men meningsutveksler gjerne videre om dette i en annen tråd, interessant tema!

1 Like

Tolker NANO sånn akkurat nå. Muligheter til bull om vi får en ny bullish signal, ellers holder jag fortsatt blikket ned mot 50-55 kr, hvor jag ser aksjen som en meget attraktiv nivå.

4 Likes

Nei, TA virker ikke. Kjedet meg bare.

4 Likes

Chartet er greit det og stimuylerende med et enkelt chart. Men det gule båndet er litt ønsketenking. Å flytte det opp ett elelr to hakk har større sannsynlighet. Selv ønsker jeg meg 110 ut fra chartet:slight_smile:
Det du kunne gjøre var jo å legge på en skrålinje til - fra like under bunn og like over toppene i november. Den sitter veldig godt i linjechart med sluttkurser.

Spot-on. Kan du si hva de to meglerene heter?

Jeg ble oppringt på 47-48 mens jeg satt rolig og greit å kjøpte. Samme dag falt kursen til 46,5 på ettermiddagen. Jeg sopte opp det jeg turde og lurte på om jeg gjorde noe dumt. Men nei…

Jeg er forsåvidt enig i muligheten for 55, men da mer av fundamentale årsaker. Hva med dobbel/trippel bunn, er ikke det egentlig et bullish signal?

2 Likes

Oki, da er det ny uke og denne tråden tilbake på spor:

Det er få unntak de siste året på at NANO rekylerer solid etter at både RSI og Stokastisk bunner, og nå har vi begynt å tegne en trippelbunn:

image

Kursen manipuleres i høy grad i dag. Det er det ingen tvil om slik boken beveger seg, noen som akkumulerer.

De måtte dra litt hardere i spaken i dag ettersom børsen er i positivt momentum.

Enig Delto. Så ca. 8,5K komme samtidig ut for både salg og kjøp på samme antall nivåer under beste salg og kjøp. Deretter jobbet de kursen ned til de solgte handlet de 8,5K potensielt med seg selv. Og da sitter jo småinvestoren der og ser og tenker at fy søren, bra at det ikke var meg som lå på 71,90 og gjorde et dårlig kjøp (“dårlig kjøp” altså: )

Save: Kan du gi en tolkning av accumalATION-DISTRIBUATION.

Jeg ville brukt mer 5dagers og 15 dages RSI. Der har vi nå OHS og DB.

Jeg er redd jeg ikke skjønner den fullt så godt som jeg kunne ønske, hadde håpt du hadde noen input der. :slight_smile:

Men jeg synes den meget presist beskriver sentimentet rundt NANO som aksje:

image

Spottet den selv, clean OHS i 5 RSI. Bra volum i dag og så langt.

Fin spekOHS i AD.

Accumulation Distribution Indicator or ADL (Accumulation Distribution Line) is a volume based indicator which was essentially designed to measure underlying supply and demand. It accomplishes this by trying to determine whether traders are actually accumulating (buying) or distributing (selling).

Om utenom børs handelen hadde gått over børs, så hadde vel ADLinja lagt rundt halsloinja på OHSen nå…

ADL er en veldig interessant indikator. Den ser på volumene omsatt ift sluttkurs og dagers lav og høy. (En momentum indikator).

Interpretation
The accumulation/distribution line may be used as an indicator to confirm whether a security is trending. If a security is in a strong downtrend or uptrend, the accumulation/distribution likely follows the direction of the price movements, and therefore, confirms the downtrend or uptrend. If the accumulation/distribution line and a security’s price are diverging, it may be a bullish or bearish signal.

Bekrefter mistanken om at de presser kursen ned på dagtid på børsen og kjøper det de kan av aksjekreditter som må selges, folk som hopper overbord, stop loss uten å presse kursen opp (- for så å kjøpe utenom børs.) Dette gir den beskrevne BULLISH DIVERGENSEN.

tror dette er veldig riktig, det som er rart er at folk er villige til å selge slikt volum på disse prisene etter børsslutt.

1 Like