Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

På vei tilbake inn i grønt område (fremdeles fallende trend). Motstand ser ut til å være ved tak av trendkanal hvor vi også møter 20-dagers glidende snitt. Vi lukker nok gapet mellom her og trendtak snart vil jeg tro, så spørs det om noe fundamentalt kan dra oss opp og gjennom.

2 Likes

Nå følger ikke jeg med slavisk, men i den grad det betyr noe, så er det en stund siden jeg sist så at det var flere kjøpere enn selgere.

1 Like

Er vi i ferd med å få en trippel bunn?

2 Likes

Vi har nok sementert den bunnen der ja. Men aksjen er range-bound. Dvs. vi har fått et ganske tydelig rektangel vi beveger oss i. Vi trenger brudd på denne for å komme videre og det får vi vel ikke før vi har noe mer fundamentalt å lene oss på.

Det ser ut for at den er under hardt press om dagen.
Den forrige og noe omdiskuterte formasjonen (HS) jeg bemerket meg, inntraff.
Nå har kursen brutt ned fra en rektangel formasjon og signaliserer ytterligere ca 8% nedside. Ser det er en god del misnøye til selskapets manglende informasjon til markedet, mulig det er dette vi ser utslag av nå, samt potensielle forsinkelser relatert til REK avslag.

Setter det utfor her nå, er fib 0.618 et meget godt område for god RR

3 Likes

Jeg er enig. Ser også potensiale midt på femtitallet.
Skal prøve å følge godt med fremover :+1:

Kanskje @holmes får rett? Han var vel alene om å se muligheten for kurser under 60 her. En gang i fjor høst. Har ikke tid til å lete frem innlegget nå :grinning:

Er en del karer her inne som har hevdet muligheten for det.
Nå er det ikke lange veien ned lengre og teknisk kan det spille seg ut slik.

Oppgangen fra bunn er likevel enda 360% greit å ha i bakhodet :smiley:

1 Like

Jaja :blush: Bare synd man ikke kjøpte på 20kr. Snitt på 75 her, og det stinker :joy: selger meg ut igjen imorgen tipper jeg. Venter til kl 09:15 og ser det an.

@kula Her skriver han det.

Trykk på holmes oppe i høyre hjørnet på posten min.

1 Like

Ja, det kan du si. Jeg hadde snitt på 82 men solgte da jeg mente det var en hs i utvikling.
Nå ligger jeg bare å følger med :wink:

2 Likes

Man kan si så mye rart om så mange aksjer/krypto som har gått 1mrd %, men det hjelper fint lite å lengte tilbake til den gang man SKULLE kjøpt :blush: Jeg skrev vel i desember at jeg venter til 55kr, og nå tror jeg jammen meg jeg skal stå på det! Legger inn kjøp imorgen. Går Nano ned en prosent til, så er det RETT ut. Ofrer bare 0,5% tap av porteføljen her.

1 Like

Ok.Har ikke fulgt med her på lenge. Så får ta å lese i gjennom det resterende, seinere i kveld.

Begynte kjøpe nano på 21,4 H16 og plukket mer på duppene gjennom 2017. Godt i pluss fortsatt men får oftere og oftere tvangstanker om å selge nå før den går videre ned.

Hvis jeg gjør det skal jeg gi dere beskjed, bedre bullsignal får dere neppe igjen i deres levetid. Går vel raka vegen til dnb sitt kursmål før den uka er omme…

Hnnnghh! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Nesten der sist fredag i Pcib. Kom heldigvis inn igjen før kursen passerte polarsirkelen.

Ok, ingen godfølelse så for å bevare relativt grei mental helse bør man kanskje bare sitte stille og se en annen vei…

Tenker de som kjøpte i emisjonen på 114 er fornøyd.

De får nok det de ønsker av informasjon fra IR slik at de holder seg fornøyde.

Sjeldent pen ordrebok, men totalt fravær av omsetning. Vinterferie i Nano.

Hvis ikke de var fornøyd antar jeg at de store aksjonærene med representanter i styret ville gitt ledelsen beskjed. Men dersom det vikrleig stod så ille til som enkelte ønsker å ha det til, så hadde de vel redusert sin eksponering for lengst.

Tror nok heller at de store eierne i NANO skjønner farmasi langt bedre enn oss småaksjonærer. Når de likevel ikke reduserer sin eksponering, så har dert nok sine grunner. Jeg tviler på at ikke ledelsen i NANO vet hva de gjør. Ikke glem at de står i tett dialog med diverse regulatoriske myndigheter og det er i disse myndighetene sin interesse at pasienter får tilgang til Betalutin så raskt som mulig. At det fra vår side fortoner seg noe annerledes tror jeg skyldes vår manglende innsyn i de prosessene som kjøres.

Men i farmasi er det en kjennsgjerning at TTT. Vinnerne blir nok dem som har tålmodighet til å sitte hele sjarmøretappen gjennom. Det akter jeg å gjøre.

Jeg er stor fan av TA som de flest sikkert har fått med seg, men jeg skjønner også at TA ikke er hele sanneheten. Hvis man skulle selge fra et TA perspektiv burde man jo solgt når @TinvesT gjorde, eller før, kanskje ikke nå?

Minner meg om en diskusjon på Telegram hvor folk hadde panikk når Bitcoin falt ned mot $6000 @wallstreet. Den brøt flere viktige støttenivåer på veien og da var det også en diskusjon om TA som jeg var med i… (navn og profilbilde er anonymisert av personvernhensyn).

IMG_9791%20(Small)%20(Mobile)

Her (ca). var kursen når han solgte ($6.079)

image

Her er kursen i dag:

image

Nei, jeg sier ikke det samme vil skje med Nano. Poenget mitt er: har man gjort sin due dilligence, har tro på caset og mente at det var et godt kjøp på 114, 100, eller 90, så må man spørre seg selv hva som har endret seg ifht. kjøpstidspunktet (pos / neg). Hvis man kjøpte utelukkende basert på TA er man vel ute for lenge siden, da det har vært mange signaler på at vi skulle ned siden vi brøt den stigende trenden. Skal man selge for å kjøpe billigere selv om man har tro på det fundamentale må man gjerne det, men jeg synes det er risikabelt mtp. at vi har Q4 like rundt hjørnet.

3 Likes