Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Grunnen till att jag fortsatt er bearish er ikke på grunn av noe fundamentalt, men tekniskt.

Vi har hatt lavere volum på hver opptur, og priset konsoliderer rundt årlige low. Frem till vi ser en change of character, en skikkelig høy volum dag med positivt momentum holder jag meg bearish.
Dessverre drives disse biotech selskapene av positivt momentum fra nyheter, og da ikke dagens rapport gav noe spesielt nytt er det bare vente.

2 Likes

Vi har hatt lavere volum på hver nedtur også. Det er jo positivt.
Reelt sett må vi se volumbetraktningene over 2017 ift. emisjonen, innsidesalg OBXshorting av NANO og mer enn utfasing av disse effektene enn tiltaging. De 4000 nye privataksjonærene fra emisjonen har gjennom 2017 nok også både solgt det meste av de aksjene og den misnøyesom satt løsest. En grønn, tjukk, horisontal tusjstrek kan være over den tynne svarte over bunnene.

SMA50 dykker litt ned fra SMA200, det er jo åpenbart ikke positivt.

Men jeg er enig med Hugoil, volumet i handelen bærer først og fremst preg av konsolidering. Som jo betyr at for en kar som babyrage gjør det at aksjen fremstår uinteressant, mens for noen som sitter langsiktig betyr det at den fremstår udramatisk.

69.30 ser ut til å være dagens støtte. Under det kan det fort bli stygt.

Oops!!
Er i snøen med ungene men 68.70ish er vel de siste Eod bunnene…

Spørs om det blir noe lørdagsgodteri på dem:slight_smile:

Dagens beste er så langt fra Calsuari:

" Jeg forstår ikke annet enn at det dreier seg om den psykologiske følelsen av å ikke tjene penger/gå i minus. "

1 Like

Hvordan ser det ut nå da @Hugoil ? Føler morgendagen blir litt spennende rent teknisk.

image

Av de gangene vi har vært nede i 69, så re jeg minst bekymret denne gangen. Tidlig på han, Spot:)

Nedsiden er i allefall begrenset - worst case scenario nevnes jo som 55 kr av enkelte. Trippel-bunn ligger rundt 65-66. Brudd her kan bli småstygt men spiller vel mindre rolle all den tid vi ikke trader?

Tror alle dere som skriver om TA her trader en andel av porteføljen :wink:

Når var d usist 100% i en aksje, hvilken?

Har en tradepott ja, men den er ekstremt liten ifht. hovedpotten. I ettertid skulle jeg ønske det var motsatt men… :smile:

I don’t judge. Jeg trader selv hvis jeg får følelsen. Har dog bare tjent 200 aksjer på det etter ett år i aksjen. Jeg har mange korrekte følelser, men jeg får enda ikke til å ha så is i magen at jeg tjener maksimalt på det…

Teknisk ser det nesten ut som litt fallende høstløv - tendens. Dere som er litt teknisk av dere, hvordan ser støtten ut…? Minnes at 68 har vært satt som gulv ei stund…

Bob: Vurder boka…
Like lite som at den fysikalske kjemien har sluttet å virke, er det at det stopper opp i den byråkratiske prosessen. Fornuft er lovmessig og trenger igjennom. Dette er det ikke noe tvil om, derfor er denne nedgangen bare en liten, spennende del av partituret.

1 Like

Bob_le_Plast:
Vi bør nok ikke ha sluttkurs under 68,7 (spesielt ikke på høyt volum).
Støtte i dag finnes der hvor det finnes flest kjøpere som er rundt 68 hvis du ser på Hugoils screenshot.
Men den kan godt besøke helt ned til 66,50ish iløpet av en dag bare den tar seg opp igjen.

1 Like

Takker Hugoil og Vegar!

Vurderte et lite sekund å begynne trade Nano av generelt prinsipp. Dog ikke det beste utgangspunktet og muligens ikke det beste tidspunktet kursmessig :slight_smile:

Jeg hadde min andre innkjøpsperiode i juli i fjor, og anså meg særdeles fornøyd med å få kjøpt på 76isj da. Innser at det kanskje er pur idioti å da begynne herjing med portisen når fundamentalt anser jeg aksjen som langsiktig enda sterkere nå. Men det gnager heftig i lillehjernen å se at den nå er under 50% i pluss… Det kalles luksusproblem og da bør man kanskje fokusere på noe annet. Og dere kan ta dere faen at det blir årtusenets rally 5 minutter etter at jeg i så fall hadde solgt.

2 Likes

Under 50% i pluss er luksusproblem ja :slight_smile: Jeg kjøpte meg inn i 2016 på 92kr i snittkurs og er ~200k i minus på NANO nå. Har sittet helt stille siden da og ikke tradet noe, men nå nærmer det seg at jeg trenger pengene til andre ting så må snart selge. Har fremdeles god tro på NANO så er også redd for at rett etter jeg selger så kommer rally…

Det er jo bare typisk at det skjer, og det vil nok føles som om det er noen der oppe som er ute etter deg. Men det kommer garantert andre muligheter så du får prøve å ta det på kappen for dyr lærdom. Det er kanskje litt risikabelt å kjøpe biotek med horisont på bare noen år.

Jeg tror - jeg vet ikke - at din historie er lik mange andres, og at de henger på HO og er sinte som f*.

1 Like

Luksusproblem ja. Men heftig miljøskadet etter høsten 2016 da den tok av umiddelbart etter at jeg kjøpte mesteparten av portisen min mellom 21 og 42NOK.

Jeg er på 3 måned der jeg lurer på om det er lurt å trade litt eller hele portefølgen, kun for å få flere aksjer. Hver bidige gang ender det opp med at det tør jeg ikke fordi dersom/hvis/atte. Kunne sikkert hatt dobbelt så mange aksjer hadde jeg begynt den tankegangen for ett år siden.

Sånn går nu dagan, sa brura :slight_smile: