Ja, jeg tar det som veldig dyr lærdom (relativt for min økonomi i hvert fall). I etterpåklokskap skulle jeg selvsagt bare satt de i indeksfond.
Bare vær forberedt på mentale prøvelser når du har solgt og markedet går raskt opp en krone. Det har skjedd meg en drøss ganger, og 2t senere så har bevegelsen jeg forutså slått til. Vet ikke hva det skyldes men det ligger vel noe 5min-chart teknisk der som forteller at nå kan vi lure mange som nettopp har solgt.
Har du muligheten til å la noe stå eller må du ut med alt? Håper virkelig NANO beveger seg opp på 90 innen du må ut.
Det er en liten hemmelighet og en smule filosofisk, men mye kybernetisk at markedet av natur alltid vil vende motsatt av det markedet tror. Tempus modus
…det er det det blir riktig pris av.
Litt samme problem. Giret opp portisen da jeg gikk all inn i mars i fjor. Første kjøpet mitt var 40 kr og har bare kjøpt siden (utenom tradepotten). Nå frigjorde jeg 15% på 82ish for å diversifisere litt, og ser at jeg bør få vekk giringen så jeg ikke kommer i likviditetsskvis.
Edit: @Hugoil - mulig hammer i daily?
Noc: Har du snakket med din bedre halvdel nå?
Hehe, nei, hun kunne brydd seg mindre om aksjer og børs
Ei krone opp siden jeg nesten seriøst vurderte selge. Tror børsen har hacka hjernen min
EDIT: og nye 0,50 mens jeg skrev forrige
Det meste må dessverre selges, men håper å komme inn igjen med litt mindre innsats senere i år (så lenge ikke NANO har tatt av i mellomtiden). Kjipt å se tilbake på at jeg gikk for NANO og TRVX, med tap i begge. Vurderte også PCIB når den lå ~7kr, men tenkte den var for usikker
Man må jo ikke se på hva Sokrates/stinke m.flere skriver, når de bevisst kommer med løgn.
Det sagt, så bør man vel forholde seg til offisiell info fra selskapet og andre eksperter.
Ikke "eksperter"på HO osv
Ping,
teknisk update?
67 også.
Støtte er vel ennå på 66,50-68,00 kr. Volumet tapte seg litt etter bunn på 67,45 kr, og det nå er få selgere og flere kjøpere.
Close i dag er helt avgjørende. Den har ikke hatt close under 68.70 på de andre dippene.
Kan potensielt utløses et salgssignal, volum blir avgjørende her.
Takk! Jeg var litt tidlig ute med å melde at volumet avtok. Blir spennende å se ut uka.
Synd å si det, men rent teknisk finnes det ikke et eneste lyspunkt akkurat nå.
Godt hjulpet av hovedindeksen som er ned 1,6% til nå i dag. Henter indeksen seg inn i morgen, tror jeg på bedring. Hvis ikke…
Jupp, å selge her er litt håpløst.
Må ta dommedagsprofetiene med en pose salt da
Det er egentlig litt no-man’s land tendenser med antydning til at noen vil ha den lavere. Enkelte gir nok også opp ifht. at de ikke ser noen umiddelbare triggere (selv om vi kan få first patient dosed any day now! ) – legg merke til volum på pop’en og volum vi hadde ned. Du må få på litt slike volum for å si noe om videre retning / kursmål. Uten det er jeg redd vi vil drive sidelengs i den rangen som er tegnet opp her, mulig ned mot 65ish og opp mot 75ish.