Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Du solgte litt av hvert nå save, skal du kjøpe noe?

Nå gjelder det å ha is i magen…
Har fryktelig lyst å kjøpe, men den ser enda styggere ut teknisk nå enn i går.
MÅ holde meg til vi er forbi “Knall eller fall” scenarioet.

Hvis vi tror den skal falle ned mot 55 fra nåværende nivå, er det noen som tør å selge på 66 og så forsøke å plukke den opp f.eks. på 57?

EDIT: Jeg fristes litt av å forsøke en slik trade.

Jeg ville sett an åpningen i US først

Åpningen generelt eller NANO spesifikt?

Jeg gjør ikke, men jeg har tørt krutt til å fylle på med ved 55.
Går den dit så er det greit.
Går den ikke dit så er det også greit.

2 Likes

Jeg har ikke tørt krutt, så lurte på å gamble på selge nå på 66-ish for så å kjøpe tilbake på 55-ish.

Glemte selvsagt å skrive det. For all del ikke alt så lenge jeg har troen på selskapet på lengre sikt.

Da fungerer det jo litt som en hvilken som helst trade. Hvis du kjøper inn igjen da du ser traden går feil, så funker det jo greit. Men jeg synes kanskje det er litt seint å selge på 66? I dunno.

Mine tanker også. Vi har ingen informasjon som tilsier et fall fra rundt 90 til 65 på i underkant av to måneder. Fundamentale holdepunkter for ei reise til 50-tallet har jeg vanskelig for å se for meg.

Men jeg har tatt feil før, og tar nok feil igjen. La oss håpe det ikke blir her. :slight_smile:

Noen forsøkte å dumpe 20000 som ble tatt i mot på 65,35. Er det støttekjøp vi ser nå?

Vet ikke hvordan det fungerer. Vil det si at noen ofrer seg med å kjøpe for at kursen ikke skal cracke helt?

Tradertyper elsker jo volatilitet av en grunn liksom.

Volumet sier noe annet. Men en capitulation bottom hadde vært perfekt. Men volumet er der ikke. Jeg snakker om en bevegelse som den du så i BTC hvor du får en ekstremt sharp sell off fordi man ryker på mange SL’er samtidig og folk får full panikk, mens rekylen opp igjen blir like kraftig.

image

Nei ikke alle :face_with_symbols_over_mouth:

Ser den, jeg snakker om en “wash-out”. Ikke sånn seigpining ned i 2 måneder. Men en massiv dump på 10kr ish. Ikke nå, men fra 70 eller 75. Hadde vært veldig bra for aksjen. Nå er jeg usikker på trendretning (ned / opp / sidelengs) men close i dag blir meget viktig å se på.

La oss bare anta at de samme som selger i dag må kjøpe tilbake når meldingen kommer… :slight_smile:

2 Likes

Aksjen faller fordi det ikke er nyheter før i desember.

Spørsmålet blir når prisen blir så skrot lav at det fundamentale som ligger bak begynner å ta i og vi får likevekt.

De 20k var en spesiell type ordre, vil tippe på at det var en avtalt handel pga. giring el. aka. likvidering.

Jeg har det samme problem. Klarer det null stress i andre aksjer og i valuta, helt følelsesløs, men NANO er min kryptonitt når det kommer til å trade fordi jeg vet at det fundamentale er dynamitt. Så det som skjer nesten hver gang er at jeg kjøper tilbake dyrere enn jeg solgte så snart den begynner å gi positive tells, også snur den igjen selvfølgelig like etter at jeg kjøper tilbake.

Dette er noe jeg har innsett og har dermed bestemt meg for å sitt rolig i båten tross dypere fall.

Nå ska vi se om target går i mål, 61.8% retracement på 56 kr. Visst man ikke er long, eller ønsker fylle på innehav for framtiden hadde jag siktet etter en høy(ere) volum dag vid en teoretisk støtte nivå. Visst ikke aksjen klarer å snu dette innen 56 kr, burde man avvakta tills man ser det volumet komme in.

Jag er spent på NANO’s fremtid, kommer leta posisjon her.

2 Likes