Noen her som har lyst til å ta opp prøvemedlemskap på infront Active trader så vi kan få ut charts med horisontale price/volume bars?
Klarer ikke å følge med helt på dine resonnementer. Med min begrensete kunnskap om TA trodde jeg at brudd på den sterke støtten rundt 68,50 var et sterkt salgssignal?
Du må ha volum i bevegelsen for å vekte den skikkelig. Volumet var høyere på tirsdag enn i dag. Det sagt så er det jo også begrenset nedside ifht. det fundamentale. Når er nok, nok? 60? 55? 50?
Problemet er ikke om kursen går ned, selge er ikke et alternativ. Problemet er å få tak i mer frisk kapital. Vurderer sterkt å ta opp lån for å kjøpe på dette nivået. Økte med 1100 aksjer i dag.
Ja selvsagt. Nå diskuterte jag mest hvordan det finns muligheter for å “fiske bunn” for dem som liker det. Det vi trenger er en høyere positiv volum dag på en fin støtte nivå. Rent tekniskt ser jag 55-57 kr området som en viktig nivå. Men mye kan skje som får aksjen til å snu imorgen, eller i området 58 - 66.
Faktisk overrasket at aksjen ikke er komme ned der for lengst. (ref: retracement after parabolic advance)
Mjo kanskje, men det finns, som mange på tekinvestor har kommentert for meg nå i snart to år en hel del fundamentale ting som gir ett visst støtte. Det er fin research, og man sitter på en god kasse m.m. Mye som hindrer en -80% retracement. En 61.8% retracement er mer en psykologisk nivå enn teknisk. Det er ofte vid det punktet nye eiere kommer in og hjelper pushe aksjen oppover igjen. Det er mer enn ofte man treffer den punktet om du spør meg.
Det er selvsagt et problem at kursen raser når man sitter med et 5 sifret antall aksjer. Mulig jeg har snevrere horisont enn deg. Det er smartere å selge rubbet på 80 og plukke dem opp på 65 enn å pantsette kjerringa og boligen.
Hmm… Bolig ok, men at det fantes et slikt marked for kjerringa har gått meg hus forbi
Grei dag å ikke være foran pc’en, fikk meg dog et hakeslepp i ettermiddag. Etter å ha lest innlegg over, er det et minimum av enighet teknisk sett at det er et forbigående kaos i nano nå…? Eller har bunnen falt ut og vi kan se 50-tallet relativt snart?
Har selv ett 5-sifret antall aksjer, jeg pantsetter ingenting, men øker likevel jevnt og trutt min posisjon. Kommer til å fortsette med det gjennom 2018. Tror på BTD/Fast-track i april-mai. Så om den skulle falle til 55kr, så tror jeg ikke den blir der lenge.
Beklager, så nå at dette var den “tekniske tråden”.
Kan vi ikke bare få det overstått? teste 61,8% retracement , sette en dobbel bunn og dra nordover.
Jeg har ikke aksjer, men kjøper gjerne i det området
Er 194.400,- i minus idag. Det gjør noe med hodet.
Men har tørt krutt
8 tegn: ouch
I skrivende stund (20:30) DOW ned -2,18%, S&P ned -1,81% og NASDAQ ned -1,80%.
Holder det seg ut dagen ser jeg ikke for meg mye drahjelp i morgen tidlig fra resten av Oslobørsen.
Ser nesten ut som om at US markedene skal reteste Februarbunnen, noe flere har spådd da det var for mange enkeltaksjer som fikk skikkelig teknisk juling da.
Føler med deg! Hadde en tilsvarende seanse på denne tiden i fjor. Rundt 7-800 000 vekke på under ei uke. Det koster å være sta
Ja. Nå gikk i tillegg usa ned i kveld da, og det hjelper ikke så mye på morgendagen tror jeg.
Man får bare holde ut. Jeg har like stor tro som igår og dagen før der, osv…
Jeg er absolutt ikke noe tess på TA, men er dette tre veldige dårlige tegn? Synkende RSI, nedoverkryssende MACD på høyere enn vanlig volum + forrige close under en støtte (66-67)?
La oss ikke nevne makroforholdene…
Hva er neste støtte?
edit: glemte å legge ved TA’en…
Det ser ikke bra ut, nei. Absolutt ikke.
Hadde hatt noe liknende om jeg ikke solgte rundt 15% på 81-82 og putta det i krypto. Har 25% gevinst der nå så putter kanskje dette overskuddet tilbake i nano på disse nivåene.
Har to bekjente som vurderer utgang i Nano (de har vært med ca 1 års tid). Jeg sa bare at de skulle ha is i magen dersom de a). ikke trengte pengene nå, og b). ikke så et annet case som kunne dekke tapet på kort sikt. Det er typisk at man har vært med ned 30-40% og så selge. Hva er vitsen? Da burde man heller tatt tapet på 10-20%. Alltid lurt å ha en exit strategi når man går inn i en aksje, uansett.
Min exit strategi er ikke på disse nivåene, så da er det bare å vente.
Forøvrig enig med @Defender - hadde vi fått en hard test av en ny bunn nå, med påfølgende rekyl så ville det vært bra for sentimentet rundt aksjen. Seigpining er det verste jeg vet.