Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jag vet ikke hvorfor, men nå sitter jag og tenker ett år tilbake i tid hvor ingen trodde på teknisk analys, eller att min og @Evilfreud tanke om att 5-6 milliarder var for høyt vurdert på ~2 års sikt.

Helt plutslig har alla gått og blivit TA eksperter :hushed::crazy_face:

mission_accomplished_baby

Men selvsagt, I like it @Nocturne :kissing_closed_eyes:

9 Likes

Jeg beundrer evnene dine når det kommer til teknisk analyse. Men at du og Evil er så mye bedre enn oss andre på verdsettelse av biotekselskaper, den kjøper jeg ikke. God helg! :wink::tada:

1 Like

Eier du NANO har du nettop fått 67% på to dager, du overlever litt sarkasme :joy:

7 Likes

Som jeg predikerte så ville den sprette tilbake på en av linjene! :stuck_out_tongue_winking_eye:

34 Likes

Haha, et av mine favorittkart for de siste ukene!
:space_invader:
Edit, flyttet resten av innlegget til den generelle tråden

Hehe, har jo drevet og leflet med TA siden jeg hadde abon. hos Investtech for 10 år siden, men har liksom ikke satt meg så enormt godt inn i det som det siste 1/2 året, det skal jeg innrømme.

Min innvestering i Nano er basert på det fundamentale, men i ettertid skulle man selvfølgelig brukt litt mer TA på aksjen før man gikk inn, spesielt når man gikk inn i en Parabolic move :slight_smile:

Men: man lærer så lenge man lever og jeg lærer best av å gjøre feil. Sometimes mistakes are blessings in disguise. Jeg har faktisk lært mest av å daytrade BTC. Er med i en discordgruppe med daytradere som gjør at jeg lurer på
om jeg noen gang vil være langsiktig igjen, når jeg er ferdig i Nano :rofl:

5 Likes

Haha babyrage kan være en smug jævel av og til :smiley:

De fleste her har anerkjent at TA er et nyttig verktøy, men det er ikke sånn at det var deterministisk bestemt at Nano MÅTTE droppe ned til 38. Det tekniske spilte sammen med det fundamentale i at selskapet gikk seg fullstendig vill i sin egen suksess etter ASH 2016, omtrent like hardt som Japan etter Pearl Harbour.

Nå har vi hatt vårt midway får vi håpe, heretter er vi på den amerikanske siden.

Anyways:
Er jammen ikke langt opp til 50 dagers snittet nå:

image

Og sist men ikke minst:

Det er forhåpentligvis ikke noen bombe at vi har blitt dyktigere på å bruke TA etter over et år med intens diskusjon og sparring her på forumet, det er nå tross alt mye av grunnen til at jeg bruker så mye tid her, for å lære av de med mer erfaring. Så tusen takk for alt innhold du bidrar med @babyrage, det blir veldig høyt verdsatt!

11 Likes

Haha, sa det mest for å jævles. Selvfølgelig er det ikke kun TA :wink:

Eller? :thinking::wink:

4 Likes

La oss programmere en blochchain på dette.

Det er lettest å treffe med TA når man ikke har aksjer. Og så lenge man ikke har aksjer så har man tiden lett på sin siden. Det er når man virkelig går inn i real-leifen at man får prøvd seg.

3 Likes

Da får man også mest pes om man kommer med tips

2 Likes

Hva er status hos TAheadsa før morgendagen? Får vi en bullish enfulfing double confirmed, eller kommer makrobildet til å gruse all optmisme? Får ikke lekt meg med charts før i morgen så hadde vært kult å hørt hva dere tenker.

Videre utover uken:
MACD har vel akkurat krysset opp, og RSI er jo ikke akkurat overkjøpt etter det jeg forstår. Samtidig var jo volumet helt sinnssykt på torsdag og fredag, med mye høyere volum på siste dag at den endte på 61 og ikke dagens høyeste var jo kun pga en dump på 33K aksjer på 59 i sluttauksjonen.

Hvis den åpner opp så kanskje det kommer en test av 50dager? Jeg tror den har momentum gjennom. Hvis den har det så har flere pekt på kraftig motstand rundt 67. Vil hypen ta den igjennom?

2 Likes

Ser futures snudde etter denne.

Endrer ikke det faktum at US falt hardt på fredag, pleier å smitte OSEBX.

På den andre siden gikk NANO hardt i mot indeks på fredag, spennende å se om kjøpekraften vedvarer i morgen.

1 Like

Alle jeg kjenner som har solgt seg ut av NANO er klare for å kjøpe seg inn ved en pullback på mandag, tipper derfor den starter ned med litt gevinstsikring, ca 58 kr, for så og stige utover dagen og slutte i pluss, ca 66 kr :wink:

1 Like

Er det typer som greier å ha is i magen om den åpner på 62?

2 Likes

Ja, men mange av de solgte seg ut på 50-60 kr, så de er nok veldig klare på å hoppe på toget. Så vet ikke hvor lenge de klarer å vente, de har foreløpig tapt en liten slump på å stå utenfor. Alle jeg snakker med sier det samme, “jeg kjøper NANO når jeg er sikker på at bunnen er nådd”. Ikke rart vi får en megarekyl, alle som følge med vet jo at NANO er på billigsalg nå.

Beklager avsporingen i TA-tråden. 50 dagers EMA er på 63 kr, den touchet såvidt denne motstanden på fredag. Mandag tror jeg den suser rett gjennom denne. Deretter er 100 dagers EMA er 70 kr, videre er 150 dagers 73 kr og 200 dagers er 75 kr.

Jeg har sittet fra 12 kr til 125 kr, ned til 38 kr og deretter opp igjen til dagens kurs og akkumulert på veien ned, gevinstsikring er i hvert fall ikke i mine tanker.

1 Like

Man så at det var et solid volum som ble utløst da den holdt 56 og føk videre fra 57 på fredag, det var et prisnivå der sikkert mange var usikre på om den kom til å ta pause:

image

1 Like

Blir en spennende dag i morgen.
Skyter vi videre oppover eller blir det noe gevinstsikring fra starten av og en intradag pullback?
Close over 61 er i mine øyne ett svært godt tegn, selv om en pullback kan komme etter det.

Enkel TA:
Hvis vi kun ser på det positive som er veien videre oppover så er det masse nivåer som skal brytes, alle med ulik motstandsstyrke og helst på høyt volum selvfølgelig :slight_smile:

• Siste dags high = 62,80
  • Fallende topplinje i den fallende trend siden 9 januar = 63,6
  • Fib 0,5 = 65,35
    …som er samme som 50 dagers glidende snitt på 65,36!
  • Tidligere solid støtte på 67-68
  • Fib 0.618 = 71,96
    og så videre med 100MA og 200MA

Lykke til!

4 Likes

Gudbedre jeg hadde ønsket meg et chart med de horisontale volumbarene fra de siste tre og seks månedene!

1 Like