Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

@Deltoid
Takkar!

1 Like

Enda et punkt til listen over som jeg glemte er:
formasjoner:

  • triangles (ascending/decending, symmetrical, expanding)
  • flag, wedge, pennant, head and shoulders, double top/bottom
  • rectangle/base
  • cup and handle, fry pan
2 Likes

Trendtech hadde en fin PDF sak som jeg ikke finner på nettet nå. Mulig du finner den.
Investtech har også en liten lettelest bok - type TA 101.

Du kan bestille den her: http://www.investtech.no/main/market.php?CountryID=1&order=book

  • Jo takk. Opp 21% nå. Dette er bare for gøy. Begynte med 4500 euro, er oppe i 5600 i skrivende stund… :slight_smile:
2 Likes

Mange takk!

her er link til analyseskolen

[PDF]Analyseskolen - TrendTech

https://trendtech.no/Analyseskolen.pd

Den var det jeg tenkte på ja :slight_smile:

Kan forøvrig nevne det ligger flere linker i tråden: Generelt - Teknisk Analyse - det første innlegget i tråden :slight_smile:

Der fikk jeg fiksa linken. Skal rett i møte så ble litt feil :smiley: Ellers er det en del å finne på youtube.

Veldig bra! Hvilke signaler ser du etter og hvor store posisjoner tar du (i %)?

Nå er dere så offtopic at det gjør vondt. :stuck_out_tongue:

Jeg benytter sjansen til å nevne at toppen av den langsiktige nedtrenden nå toucher nedi støtten på 86.

KOM IGEN NU!

image

4 Likes

Sorry @Savepig - svarer deg i en annen tråd @Deltoid :slight_smile:

1 Like

Noen ganger er det greit å zoome heeeelt ut… verdens største bullflagg? :smile:

image

6 Likes

Er det ufint og litt amatørmessig å be om en ytterst kjapp forklaring på det bullsignalet…?

Er helt blank, den eneste TA som jeg har tatt er “Gleins neshorn” her om dagen :slight_smile:

http://www.chartpatterns.com/flagsandpennants.htm

Flags and pennants can be categorized as continuation patterns. They usually represent only brief pauses in a dynamic market. They are typically seen right after a big, quick move. The market then usually takes off again in the same direction. Research has shown that these patterns are some of the most reliable continuation patterns.

Bullish flags are characterized by lower tops and lower bottoms, with the pattern slanting against the trend. But unlike wedges, their trendlines run parallel.

Formasjonen i bildet over møter kriteriene:

  • Lavere topper og bunner .
  • En fallende trendlinje som går mot den andre trendlinjen.
  • En parallel trendlinje som går under.

Signaliserer en fortsettelse av trenden som var før konsolidering. Altså OPP! :slight_smile:

Les også:

Noc: Kanskje si hvilken tidsoppløsning du har brukt.

Veldig REKTANGEL: https://invst.ly/6l2ez

Se øverst i chart - der står tidsintervallene. Her er det brukt monthly.

Edit: men godt poeng - det er ingen motsetning mellom rektangel du viser og bullflag. Begge signaliserer konsolidering. Jeg gjorde øvelsen bare for gøy. Legger ikke stor vekt på den, men ble interessert når jeg så på trenden og candles i monthly. En trader jeg følger på youtube bruker monthly ofte for å sjekke hvilken del av markedssyklusen asset’en han ser på er i; mean, accumulation, distribution og decline. Noen vil si Nano er i decline, jeg tror vi er i mean og nærmer oss accumulation.

1 Like

Allright, takker og bukker så mye :smile:

1 Like

Det kan være at det kan trekkes en interessant linje bakover til tiden med noteringer før børsnoteringen på hovedlisten.

Hmm.

Det ble omsatt til kr 50 sommeren 2014 står det å lese på stocktalk, men så gjennomførte de en emisjon på kr 25 den sommeren.

I januar 2015 ble den omsatt ca på 30.

Så vet dere det hvis dere vil prøve å plotte bakover. :slight_smile:

image

Innlegg av: blande (28.06.13 09:27 ), lest 5248 ganger
Ticker: algeta
RE^1: Det nye Algeta - samme oppfinnere, større potensiale
Edel3:

Nordic Nanovector er ikke notert ennå, men Arctic har inntil videre laget et uoffisielt marked i aksjen. Du kan sende en e-post til [email protected] og melde deg på mailinglisten hans. Da får du melding om kjøps- og salgsinteresse, samt omsetninger. Her kan du melde inn kjøps- og salgsordre. Siste omsetning var 50k på kr 15,5 Siste e-post fra Grunde Eriksen var:

Thanks for all replies and positive comments to my initial mail.
I have several buy interests at 15,-
No sellers at the moment – let me know if you have any to sell.

No reply to this mail needed unless you have a firm buy or sell order
(There are 150+ people on the list…)
Disclaimer: I as well as other employees of Arctic own shares in Nordic Nanovector.
Kind regards,
Grunde

Og på nyåret 2016 til 12 kr! Skulle kommet inn ett år før! Hatt mangedoblet bunke aksjer da :+1::moneybag::heavy_dollar_sign:

Prøver en gang til med link til analyseskolen :wink: