Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007fb277a7cf98>

Dette er mest sannsynlig algoritmene som jobber aktivt.
Enhver algoritme reagerer etter et gitt mønster når tilbuds op etterspørsel endrer seg.
Dette vet algoritmene, så de pøser på med denne type ordrer for å se hvordan de øvrige algoritmene reagerer. Dette er et spill. Jeg holder en knapp på denne forklaringen. Det skjer ganske ofte og er gjerne et positivt signal om hva som venter når de plasseres som kjøpsordre, mao. algoritmene jobber aktivt ved å løfte kursen, uten nødvendigvis å gjennomføre handler. Mine 5 cents.

Det høres ut som en plausibel forklaring, Long Run. Algoskremmepost.

Algohaussepost :wink:
Det var kjøpsposter med intensjonen å presse oppover.
Algoene pumper ut massive volum ordrer for å teste elastisiteten .

Ser den. Men jeg er mer fascinert av enn glad i sånne robotposter.
Intervjuet med denne roboten krevde jo en del forberedelser…

Dagen endte med 814 handler a 20 stk aksjer

Urgh.:space_invader::hammer_and_wrench:

Ser vi et bull flag på hourly? Er på mobil så kan ikke poste chart. Target ~75?

Bullflag eller descending triangle. Begge deler er mulig. Heller mer mot flagg siden volumet bekrefter (nedadgående volum på pullback). Hvis det er et triangel så skal den bryte ned. Det er et lite gap på hourly mellom 52 og 53.50, men vet ikke om det bare er investing sitt chart som mangler data?

Zoom ut og komprimer grafen i 15 min så er det tydelig et potensielt flagg :blush:

12

Det er jo lov å håpe da høyden på flaggstangen er target på oppsiden ved brudd opp. Er vel ca i området 78.- uten å finregne på det… :money_mouth_face: :

Tenkte jeg skulle dra frem litt 2016 historie til alle som gleder seg over trading på mindre oppturer
image

Legg merke til hvor vanskelig det var å trade i oppgangen i forhold til dag-slutt verdier, da spesielt for området 70-120. Jeg mistet mye av oppgangen med å ta små gevinster i 2016. Selskapet er på en langt bedre plass fundamentalt i dag enn det var den gang da.

20 dagers ser ut til å bryte 50 dagers denne uka også:
image

Står fortsatt for denne. Jeg tror ikke kvartalspresentasjonen trenger å være veldig mye mer enn nøytral for at vi skal ut av nedtrenden, men det er mulig vi ikke får ekstreme utslag i morgen, men at motstanden brytes utover uka dersom presentasjonen “bare” er ok+.

Både din opptegning og @Nocturne sin med logaritmisk fremvisning har jeg ekstra gått tilbake for å se på. Får ikke tegnet en høvelig logaritmisk trendkanal som følger toppene jevnt selv.
Hva tillegges mer verdi på en langsiktig trendkanal? Logaritmisk eller lineær fremvisning?
Kanskje det verktøyet du bruker tillater å tegne trendkanaler til RSI også?

Chartet over er logaritmisk.

Jeg mener at logaritmisk er mest riktig, spesielt over lang tid/langsiktige trendkanaler.

Investing tilbyr tegning i RSI-chart, ja. Tegnet litt i NANO sin RSI 14 for å illustrere:

Jo lenger / større bilde du ser på, jo bedre er det å bruke logaritmisk. I en linær skala vil avstanden mellom 10 og 15 være lik avstanden mellom 20 og 25 (5 kr). Men log vil vise avstanden som større mellom 10 og 15 enn 20 og 25 fordi %vis endring er større.

10 til 15 = 50%, mens 20 til 25 = 25%.

I en log skala vil altså avstanden være lik først når den prosentvise forskjellen er lik.
De fleste proffe tradere benytter log, og det er nærliggende å tro at kvanter også bruker log :wink:

@sparkonge - vi kan likegodt fortsette ned i morgen og gå lenger inn i pennanten din med stadig lavere topper og høyere bunner før vi får et brudd? Jeg ville likt å se den konsolidere litt mer før den bryter opp. Jo thightere formasjonen er før brudd, jo mer moment vil den ha.

God forklaring som jeg klarte å følge, takk! :+1:

Er klar for opptur i morgen jeg, så satser på det. Det virker fundamentalt duket for det.

Screenshot_2018-11-05-18-59-54

Er det et bullflag nå da?! :grin:

Closet over i mitt netfonds chart.

image

Heeeelt i grenseland på tradingview. Blir avgjørende i morgen, tipper vi closer over 70 eller under 60.

Selv om jeg ikke egentlig er uenig i det du og @Nocturne sier så bruker jeg lineær skala akkurat på Nano-chartet mitt. Ser ut som @Savepig også gjør det. Er vel den eneste aksjen jeg følger med bruk av lineær, rett og slett fordi jeg synes det har stemt bedre enn log i den.

Det henger sammen med at jeg vil være helt konsekvent med hensyn til å la trendlinjen tangere enten candlene eller skyggene. Bruker jeg log og trekker linjen over skyggene blir motstand så vidt jeg kan se på ca 74,5 nå:

Det rimer mindre bra med tidligere nivåer enn ved lineær som tilsynelatende gir en større sammenheng mellom trendlinje og tidligere nivåer.

:thinking:

Absolutt spennende. Med oscillators overkjøpt har jeg bange anelser, men krysser fingrene.

Er det teknisk sannsynlig at kursen kan bryte 68 i dag?