Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2966ffd98>

Tror den er ekte, du kan være kritisk til de 14 5k postene på 53. :wink:

Jeg savner flere svaralternativer :thinking:

Vi har hatt et forventningsdrevet rally de siste ukene som nå har kommet til en slags close.
Nå er det briste eller bære ifht. det fundamentale.

Teknisk har ikke Nano sett bedre ut på lenge. HH / HL mønsteret jeg maser om er inntakt, og vi finner støtte i glidende snitt. Vi har golden cross og en RSI som nærmer seg nivåer den har snudd opp de siste 2-3 ukene.

Har merket meg et lite sentiment skifte på forumet av de jeg diskuterer en del med til daglig. Fra eufori og pågangsmot til småfrykt og skepsis. Samtidig har vi interessante data i form av at volumet avtar på nedgang og store handler via darkpools. Er det noen som vet noe mer? Hva skjer bak kulissene? Vi kan bare spekulere.

Det har vært utrolig gøy å trade denne opptrenden i allefall. Ikke bare har jeg solid avkastning på tradepotten (denne er helt ute nå), men jeg har også fått ned snittet på long potten.

Planen min videre blir å sitte med alt over ASH. Det er kanskje risky, men mtp. at jeg har fundamental tro på selskapet, og har sittet med røde tall i over 1 år, så kjennes det som et nederlag å feige ut nå.

#lenkegjengen4ever

Sitter også med det jeg har nå over helga, men jeg er jo ikke på langt nær så all in i NANO som tidligere.

Det er i det hele tatt ingen følelse av eufori i NANO, man ser bare en reprising tilbake til det nivået den lå på før tilitskrisen ifm REK ble utløst.

image

På HO fant vi i vinter ut at dette er ordinære OFF-handler.

Mom tro om større penger >også< har kjøpt NANO på vei opp også for å være inne ved en antatt overgang til OBX/internasjonale smallcapind for NANO, slik at sluttauksjonen i dag ikke trenger bli såå stor - og at salgspresset på mandag kan bli noe større.

Hvordan ligger NANO an mtp. inn i OBX på mandag?

Pen liten EQ på 1 hr nå. Brudd på 86.80 / 82.75 vil signalisere videre retning :slight_smile:

image

Kan ta det her også, siden NANO siste tiden har vært over den negative lange trenden.
Positiv utvikling over tid tilsier en noe annen pris enn hva vi ser i dag til selskapet.

image
Algeta lå rundt 160 i kurs 3 og 2 år før de nådde markedet. Det hadde ca 11% færre aksjer, og lavere potensial sies det enn NANO.
NANO 2 år før markedet ligger altså nå på 80-tallet, et område Algeta ikke rørte i det hele tatt 3 år før.

*Edit, hadde skrevet flere aksjer, det skal selvfølgelig være færre. ~43,9m aksjer var det Algeta hadde.

Kan legge til denne på 4hr. Normalt skal disse bryte til oppsiden, men vi får se på mandag.

Bruddet kommer vel ofte før/rundt der vi er nå? :stuck_out_tongue:

Ja, sånn jeg tenker så vil neste candle føre til bruddet, 4 timers chart dette, så vi får ikke flere candles her før mandag :slight_smile:

Et smule roligere momentum nå på slutten før ASH, men det skulle vel bare mangle:

Blå linje forteller avviket mellom NANO på OSE og NANO i darkpool. 1 tilsvarer lik pris på begge markeder. ACC/DIS gjelder kun for darkpoolen. Legger også ved top 10 volum dager.

Takk, @Krieghoff. Interessant info.

Skriblerier…:wink:

Jeg tror grunnen til at de går OFF (som muligens inneholder dark pool også) er primært for å betjene volum, subsidiært pris - og da for å ikke avvike mye fra OSE markedspris. Altså selgere som ikke vil presse kurs…, og kjøpere som ikke vil presse kurs…

Det er spesielt at ingen meglerhus har noengang tatt NANO inn i ukeportefølje. Utover det er det bare Dovre som en gang våren/sommeren hadde NANO inne, samt Delphi som sa de kjøpte i vår/sommer 2017.

Jeg lurer så underlig på hva som er så spesielt med det Hugoil? Kan du utdype.

Hvor mange aksjer som er tilsvarende volatile er det vanlig å ha i slike porteføljer egentlig? Skal innrømme jeg har ikke fulgt sånne siden Dovre forsvant.

Kanskje relatert til at bransjen generelt går under høy risiko, dermed blir slike selskaper klassifisert under uønsket inntil de har inntjening? Ser ikke bort fra at de tenker på utviklingsselskaper i biotek som B-selskaper til aksjeporteføljer opp mot sikkerhet. Har ikke fulgt porteføljene deres. Men har merket meg at om et meglerhus anbefaler kjøp av en aksje er det stor sjanse for først litt opp så mye ned kort etterpå. :thinking: Spesielt om det er en ikke navngitt person som kommer med tipset.

Det du beskriver her er vel oppskriften på darkpool. Verken mer eller mindre tenker jeg