Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Problemet med strategien din @biotech, er at du aldri vil få stort nok volum i en aksje med mindre du er god for mange millioner allerede. Da risikerer du at det som kunne blitt en kjempegevinst i EN aksje, blir litt gevinst, og blir spist opp av tap i andre aksjer.

Jeg vet det er helt mongo måte å tenke på. Men jeg klarer ikke eksponere meg for mer enn 2 maks 3 aksjer av gangen. Det har også noe med hvor mye tid man har til å følge med på alle selskapene og triggerne til vanlig.

Oppsiden er det motsatte: går en aksjer åt skogen så har du sikring i de andre aksjene.

Som @Oilimp skriver kommer jeg også til eksponere meg tungt i Nano fremover, tror det kommer til å gå veien for dem (og meg) :smile:

4 Likes

@Nocturne Har noe av den samme taktikken som deg.

Sitter i 1 stk “hovedaksje” som jeg gjør grundig research på. Bruker maks 2 andre aksjer for å fikse “kjapp” gevinst til å øke i hovedcaset.

Nano er mitt hovedcase nå, og jeg bruker Funcom og Targovax til den kjappe gevinsten for å øke i Nano. Funket greit så langt, men man må ha mage til å tåle svingningene i hovedcase da dette normalt er litt mer langsiktig og det er uaktuelt å gå ut for så å gå inn igjen - for min del.

Edit: Til info har jeg også gått på noen enkelte smeller på dette, men alt i alt gått godt i pluss.

3 Likes

Liker meglerlisten i dag!

Morgan Stanley på topp minner meg om høstens glade dager.

Noe er i gjerde, de store lukter nok at SRC-lunta brenner!

1 Like

Jeg fatter ikke at Bertil lunch bare kan selge og selge.

Denne autokorrekten er for flott til at jeg retter den.

10 Likes

Kjære nano

Vennligst vent med oppgang til jeg får lønning onsdag neste uke.

På forhånd takk

3 Likes

Føler at historien kommer til å gjenta seg for mange Nordnet investorer. Selger seg ned når aksjen trader sidelengs, kjøper seg inn etter nyheter kommer og aksjen har skutt oppover, taper penger når andre investorer så tar gevinst.

Enig,

De har i gjennomsnitt solgt over 18 000 aksjer hver eneste dag de siste fire ukene.

Nytt brukernavn ?

There is no free lunch, but there is Bertil Lunch

4 Likes

doji stjerne?

1 Like

Er vel bare å sitte og vente i Nano? Har jo fått vite at store nyheter kommer i løpet av første halvår?

2 Likes

Jeg er veldig enig med deg, Nocturne.

Men jeg “sparer” mer en jeg spekulerer i aksjer, da jeg vet at jeg ikke har nok kunnskap innen kjøp/salg av aksjer til å holde på med trading osv.

Min styrke er å se verdien av, samt forstå synergieffektene mellom selskaper og bransjer. Så jeg “safer” litt mye med vilje da jeg ikke forventer å tjene penger på dette de første 6-12 mnd.

Pr dags dato er dette en hobby. Så jeg er veldig langt unna å være god for millioner.
Så jeg setter stop pris på tipsene og meningene deres!

Har funnet mye god/saklig info på Tekinvestor den korte tiden jeg har vært her.

Senere vil jeg nok satse litt tyngre i enkelte aksjer, @nocturne. Nå skal jeg bare prøve meg litt frem.

Derfor har jeg valgt å investere i 3 bransjer, og 2-3 selskaper innen hver bransje.

Jeg har også en aksje jeg kjøper et fast antall av hver mnd som jeg ser på som ren sparing. En kjedelig men trygg aksje med fin fin vekst.

Kommer nok til å prøve ut dette litt frem i tid.

Må først komme litt i gang føler jeg.

1 Like

Høres veldig fornuftig ut. Tror det vil gå deg godt i aksjemarkedet da du virker tålmodig og ikke er ute etter en million gevinst på 2-3 mnd.

Jeg har lært aksjehandel på den harde måten og lærer fremdeles masse, så en blir vel aldri utlært i dette som i alt annet :wink:

Bryter opp og legger seg på oversiden av 100ma igjen.

I forbindelse med at PCIB skal presentere på ITOC snart http://itoc-conference.eu/itoc4/posters så kikket jeg gjennom posterne og fant noe rundt NHL:

A47 – Preclinical characterization of a PD-1-CD28 fusion receptor for T cell-based immunotherapy of Non-Hodgkin Lymphoma

Noen som vet noe om dette og hvordan det kan relateres til det Nano gjør?

1 Like

Ikke arrester meg men det er mange som driver med forskning rundt NHL, se Nano presentasjonen for noen av konkurrentene. T-celle basert immunoterapi høres ut som CAR-T teknologien, hvor man ekstraherer T-celler fra pasienten, genmodifiserer disse, og reinjiserer pasienten med de modifiserte T-cellene (som nå har Chimeric Antigen Receptor ombord = CAR).

CAR er proteiner som kan hjelpe T-cellene å identifisere antigener på kreftcellene.

I Posteren du henviser til er det CD28 antigenet man sikter seg inn mot.
Som du sikkert vet sikter Betalutin seg inn mot CD37 :slight_smile:

3 Likes

Stengte marginalt over sma100, men under både 50 og 20. 50 er det viktigste snittet å følge med på tror jeg

Kikket på meglerlisten for i dag, pene kjøpere.

Men mer relevant: NEO solgte en drøss med aksjer, sikrere kjøpssignal får man egentlig ikke i NANO.

2 Likes

Mat for deg @Nocturne :slight_smile:

2 Likes

Arh, @TinvesT, ikke helt klar til å laste enda, vil ha Funcom mer opp først men merket jeg ikke likte bevegelsen i Nano i går.

Får vel kjøpe “litt” i dag da :slight_smile: