Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

Hadde vært hyggelig det. Skal ikke selge før 289,- uansett jeg så. Bare å vente til den tid kommer. Kanskje det skjer før jeg dør :joy::joy:

1 Like

Nedtrenden er brutt. Første motstand ligger rundt 188 før det er fri vei opp til 240.

2 Likes
1 Like

Hvem har mer enn isch 200mio nok aksjer: JP Morgan SE & VPF DNB Teknoligi har troen de siste 3 mnd, de økte i % mest.

Nedenfor viser historikk 01-06 / 25-08.

De i USA minsket noe.

Det innlegget forsto jeg ikke helt…

DNB økte med 105% de siste 3 mnd. verdi opp til 333 mio nok.

Ok bra det da
Overrasket over at den falt tilbake. Gikk jo opp litt til 170 eller noe for bare litt siden
Seigt om dagen nesten overalt
Klarer ikke se at det skal bli Bull marked med det første heller

Tja, da tok jeg en lodd her. Vi er 6 uker unna results av Q3. Klarer de hva de lover i Q3.

Muligens for tidlig når jeg se hva skjer idag på Wallstreet, men velger å følge DNB Teknologi (som har økt sin beholdning på NOD med 105%) .

NOD er tilbake på isch (152) som var på 23.juni.

Med Pareto og DNB kursmål >>300 nok

Jeg så igjen på Q2 webcast, høye forventninger til Q3.

Frykter oppkjøp av Nordic Semiconductor | Finansavisen.pdf (6,4 MB)

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/06/23/7887287/frykter-oppkjop-av-nordic-semiconductor

Fra Pareto. 13.juli

NOD just released its Q2’22 report, with a slight Q2 beat and Q3 guidance fairly in-line, but another quarterly backlog draw. According to NOD, the latter continues to reflect higher demand than supply, forcing NOD to reject long lead-time orders. Q2 revenues came in at USD 200m (up 36% y/y and spot on cons.), EBITDA at USD 52m (26% margin and 3% above cons.). Q3 revenue guidance of 190-210m (up 35% y/y on mid-range) is fairly in-line with cons 209m exp, but the backlog of USD 1.4bn (~12m duration) is down 9% q/q and only implies an order intake of USD 58m. Backlog risk is naturally negative, but with USD ~0.95bn in NTM revenues on cons. estimates, current expectations should be covered. Combined with a significantly lower pricing (14x run- rate EBITDA) and bright long-term outlooks, we believe NOD at the current levels is a good opportunity for long-term investors. Smaller changes to cons estimates are expected, but we argue a positive share price reaction is warranted today. We have a Buy rec./TP NOK 330 on the name.

Leser det slik, hvis kursen senkes blir NOD antakelig blir kjøpt opp. Hvor mye downside finnes det da igjen? Ifølge DNB megler min var støtte på 148 holdt i takt som var et godt tegn.

Kanskje alt er å spå fremtiden i kaffergrut… :slight_smile:

Oja, også får vi snart vite om de nye Apple produkter som blir lansert i September (innen 14dgr) innholder NOD ??? :pray:

Link til presentasjoner hos NOD.

Per 31.12.2021 hadde innsiders, mye ble kjøpt på over 200NOK. Med sånne tall kan man regne med en enormt motivert team.

3 Likes

Flagging - informasjon om passering av flaggegrenser i forbindelse med utlån av aksjer – Nordic Semiconductor ASA

Låner ut til short?:joy:

Det er folkefiendefondets bigeskjeft.

Det er ekstra viktig for dem når de kan bidra til at biotekselskaper som trenger penger ikke får det, da låner de villig ut så kursen går i kjelleren og de kan kjenne seg helt sikre på at ny medisin ikke når fram til pasienter med stort udekket medisinsk behov. :upside_down_face:

1 Like

Kollaps!!

Rabatt!

1 Like

Blir supersalg nå i hvert fall!!!

Dere som kjenner NOD på fingerspissene:

• Short ligger på historisk høyt nivå (1.8%) de siste 18 mnd
  • Sylebra har hele den (åpne) shorten, men den kan være mindre skjulte posisjoner også
  • Sylebra er den av de 8 shorterne i selskapet som har gjort det desidert best siste 18 mnd (NOK 122 mill)
  • Siste short ble satt 1. august, men de har nesten doblet shorten jevnt og trutt fra april/mai

Spørsmål: hva er det de sannsynligvis legger avgjørende vekt på når de tar den siden i NOD nå? Er det “bare” at makro skyer over og man forventer brems og resesjon i markedet generelt; eller er det mer selskapsspesifikke forhold som ikke er løftet her i tråden ?

https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Nordic%20Semiconductor&land=norway

2 Likes

Tror bare at globalt uro innen semi conductors gjorde at de satt short. Jeg var ut av NOD fra 280 til 150.

Interessant å se hvor denne spretter i høst. Bra volum i sluttauksjonen i dag. Tror mange venter på å longe denne, spørsmålet er bare hvor billig man kan få den. Hva tror dere som følger selskapet tett? Q3 ligger vel an til å bli ganske solid.

Merkelig fall idag, US semiconductors følger ikke med i NOD ´s fall, jaja Oslo børs.
NVDA og INTL faktisk i pluss.

Meget høy antall på slutt av dagen

Meget høy short enda. Når de begynner å innløse næremere ser vi vel bunnen.

Forventninger til Q3 er høyt men… det er ´lenge´til.

forresten 94 ledige stillinger hos NOD

2 Likes

Jeg gikk vel fortidlig inn med dagens macro er alt utfordrende. Øker sakte…

Håper at noe mer debat mht NOD kan komme her på TI Jeg tenker at NOD er en fremtids mulighet.

Vi nærmere oss verdsetting i Q1 2021 mens omsetning per kvartal ligger isch 50% over det. Interessant.

år tid backlog mio USD omsetning mcap (193mio aksjer) kurs
2020 q3 288 120 19,4 100
2020 q4 492 127 25,6 133
2021 q1 803 143 39,8 206
2021 q2 1253 147 55,8 289
2021 q3 1316 148 48,3 250
2022 q4 1786 171 50,2 260
2022 q1 1537 183 36,9 191
2022 q2 1394 200 32,4 168

Vennligst si ifra hvis jeg har betydelig feil i min data.

1 Like