Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

Her er hele analysen for de som er interessert:

4 Likes

Nordic Unmanned fremstår som et svært spennende selskap, i en bransje som spås dobbling innen 2025.

Analysen fra SB1 fremhever blant annet at det forventes sterkest vekst i det kommersielle segmentet, som NUMDN er særdeles godt posisjonert til å ta en stor andel av. Som ledende i Norge og Europa på komplekse droneoperasjoner, med mange suksesfulle referanser, vil de stille sterkt i fremtidige konkurranser. De har blant annet levert to relativt store anbud til EMSA (50.000.000 EUR) som forventes tildelt i løpet av Mars/April måned, hvor de er naturlig å anse de som favoritter.

Det blir spennende å følge dette selskapet fremover, og ikke minst Q4 presentasjonen førstkommende fredag.

Ja jeg har faktisk lastet opp enda mer i dette selskapet. Se på alle de mulighetene vi enda ikke vet om. De har og masse arbeid som de tester med Equinor. Får de mer innpass og finner flere muligheter for Dronene kan dette bli standard utstyr på rigger og for service og monitorering. Kjempe spenneded mener jeg. (Og at de prises til kun 900Mill + er jo enormt lavt)

Jeg liker veldig godt denne sliden fra en tidligere presentasjon:

1 Like

Til informasjon: Ser at tyskerne (DZ Privatbank S.A) fremdeles kjøper. Nå er de top 5 på aksjonærlisten.

2 Likes

Ja i forhold til den listen og topp 20 på DN, så er ser en at de store blir større. eneste er Vaima som har solgt fra 2,2% til 0,9. Så straks de er bort så kan det bli knapt med selgere igjen. Men som du sier så er Clean stream Banking og DZ Privatbank helt nye med 4.6 og 3.1%. Meget bra. Bare og vente på kontrakter og hva som kommer her.

image

Invitation to Nordic Unmanned (NUMND) fourth quarter presentation

1 Like

Nordic Unmanned (NUMND) enters into a strategic partnership with Schiebel Aircraft GmbH.

2 Likes

Utrolig spennege langsiktig dete for Nordic. Det er enda en ny mulighet. :slight_smile:
Ser ikke ut som markedet er like enig…

1 Like

Nordic Unmanned (NUMND) reports strong growth and profitability in the fourth quarter

Nordic Unmanned (NUMND) starts work in Norway with global mobile network provider.

1 Like

Gjekk inn i denne i går. Spennande forretningsområde. Trur denne kan gå som ei kule.

Dette er kjempe spennede. Og ikke nokk med en veldig bra raport men og at de topper det med enda ett nytt område de skal inn i. 5 års kontrakt er jo helt kanonbra.
at de tjener penger og er verdsatt så lavt gjør jo dette til en kjempe kjøpts kandidat. Kursmål er vel og 65kr.
Ser og at omsettning for q4 var 25 mill og Ebit på 5 mill. Det er EPS på 1kr per aksje. men backlog bare i år er jo større en q4 så at vi kan se 2.5kr -3.5 kr alerede 2021 er jo stor mulighet. Og alle de kontrakene som kommer er jo på 300 mill +. Her skal det ikke mye til.

1 Like

Denne “ticker” alle bokser for meg. UUU

1 Like

Bra presentasjon fra CEO, virker som de har en del på gang i år :slight_smile:
Synes denne sliden var interessant.

1 Like

Noen som har link til presentasjonen?

Det var jo en kjempe presentasjon. Jeg var litt skeptisk da jeg først kjøpte disse, men ville inn i drone markedet. Men etter denne presentasjonene er jeg ikke i tvil lenger. Dette kan bli helt fantastisk i 2021 og 2022

Her er link:
https://newsweb.oslobors.no/message/525487

Har sett den, men får bare opp melding om at Webinar er avsluttet. Tenkte om det var mulig å se en reprise. Fikk dessverre ikke tid til å se kl. 10.

Hadde fulgt med på hjemmesiden, mulig den blir lagt ut der :slight_smile:

Interresant tråd. Tysk fond som har kjøpt 3% av selskapet bl.a.

Financial times er ute med Europes fastest growing companies.
Nordic unmanned er nr 245 overall og leder innen kategoriene “Norge” og “aeropspace & defence”