Det satses
Det satses, og det satses fornuftig. Firmaet ble bygd opp av en nerd som har fått patentert mye av det han holder på med. De var først på det åpne markedet, men militæret kom inn og nesten tok over firmaet for å holde arbeidet hemmelig. De har deltatt på militære lukkede messer over hele verden med sin teknologi. Dubai, Florida, Frankrike, Frankfurt. og mange flere. De har et kontaktnett som er av de sjeldne. Så her kan vi nok se mange kontrakter i framtiden.
For ikke å snakke om det de må vedlikeholde…
Viser bare igjen hvor langt NUMND er kommet, og at de vil være ledende i Europa om få år
Hva skal stemmes over på ekstraordinær GF? emisjon?
Nei, det står hva de skal gjøre i meldingen.
Denne blir skrytt opp i skyene av noen kompiser av meg.
De får det til å høres ut som “gratis penger”. Noen som har noen formening om dette er noe å sette penger på? Eventuelt hvorfor/hvorfor ikke?
De har formidable vekstutsikter og guider selv på en omsetning på kr 4 mrd. i 2025. Men vekst koster og med det siste oppkjøpet (cash+aksjer) så tror jeg de snart må hente cash i markedet. Siste emisjon var vel på kr 37ish.
De har påtatt seg konsolideringsrollen i det europesiske dronemarkedet.
Omsettning på 16 mill i q1 og tap på 2.1 mill
Hvordan de skal få 4 milliarder i omsettning om 4 år er jo ekstremt.(det er 64 mill i år 10x er 640 mil, 50x er 3.2mrd…) At de verdsettes til nesten 1 mrd er jo sinnsykt spør du meg…
Nei er ikke så sykt når du tenker på det. Har en backlog på rundt 600 millioner nå dog fordelt over flere år, uansett: Poenget er nettopp at enkelte av kontraktene i denne industrien er helt oppe i milliardklassen. Så hvis de blir Europa/verdensledende i store deler av dronemarkedet, + lander flere av de største kontraktene er det absolutt mulig. Dette er de også i ferd med å bli. Målet er veldig hårete, men klarer de halvparten av det de guider vil vi fortsatt se kurser laangt høyere enn dagens…
Det jeg ser er Back Log på 100 mill for 2022 og 60 mill fir 2023.
Jeg liker selskapet og håper virkelig at dette blir ett norsk eventyr, jeg har selv værtinvestor her men fikk ikke tallene til og stemme og solgte meg ut på 38/39 kr. Håper på suksess og kommer kanskje inn hvis PE tall begynner og rime. Sier bare at en skal være forsiktig og tenke pris /bok og p/e og hvor mange ansatte og hvir mye må de investere for og nå 1-2 mrd eller 4 hvis det er realistisk.
Hei,
Siden den rapporten har de sikret seg to nye avtaler, og økt backlog med over 300mill NOK.
10 mill EUR med Schiebel
https://kommunikasjon.ntb.no/embedded/announcement?publisherId=17847587&announcementId=642&widget=true
20 mill EUR med EMSA
https://kommunikasjon.ntb.no/embedded/announcement?publisherId=17847587&announcementId=732&widget=true
Og forhåpentligvis kommer det mer
Interesant og lese denne raporten ja. Dette er jo ett selskap jeg liker og håper de får det til, men prisingen er jo litt boble tendenser kan man si.
Dette kunne jo vært veldig bra, hvis de klarer og tjene penger. Tenk at de økte med 284% flytiden (Helt fantastisk) Men at de går mer i minus enn de gjorde for 1 år siden. Hvordan skal de tjene penger på denne butikken ?
At de prises til 1 mrd høres for meg ut som ganske ekstremt. Jeg ville fortsatt vært meget forsiktig med denne aksjen til de viser at dette er en bransje man kan tjene penger på.