Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

Hyggelig start på dagen med relativt stor omsetning til NUMND å være! En stund siden vi var i kr 43.
Sitter stille med posten min (relativt liten ift porteføljen). Supplerte dessverre ikke på 35-36.

2 Likes

Jeg skal ikke rapportere hver krones stigning, men denne lister seg stille og rolig oppover 40-tallet nå. 46 sist. Det kan jo være en større aktør/fond som tar en posisjon.

Kr 15 mill. i omsetning er mye til NUMND å være…

1 Like

Ser helt tydelig ut som det er en eller flere større aktører som kjøper seg opp i dag ja. Gir nok utslag på oppdatert topp 50 liste neste uke.

1 Like

Kun 1 fond som er inne her enda, med litt size.
https://www.morningstar.com/stocks/xosl/numnd/ownership

@Silvertailfox , da ble det vel 16% opp idag. Så nå starter vel moroa når selskapets verdi er over en Milliard.
Det er fortsatt lov å hive seg med. Fikk melding idag hva dronedetekteringen med Folkehjelpen var.
Der hadde nok journalisten tatt seg friheter i skrivingen. De har ingen sammarbeid med dem, men de driver og utvikler et program hvor de kartlegger jordsmonnet i 3D og kan fastslå hvor det er miner. Dette gjør det lettere og legge ut rørgater og veier. Programet og tilbudet vil være for alle både militært og sivilt og er ferdig for salg i Q3 i 2021.
Ha en fin kveld.

Konge, fantastisk bra jeg har ikke aksjer men dette er jo kjempe bra. Jeg liker nordic unnmaned og har troen, (psst ikke si det til noen , men målet er litt hårete)

Gratulerer med det.

Gå inn på flightradar og søk opp LN0310NA.
Idag fløy de over 5 timer , det blir 300 000 på noen timer.
Tror vi bare ser begynnelsen av noe meget stort.
Vet at målet er hårete, men utrolig å ha vært med fra begynnelsen.
Tilbakeslag kommer sikkert, men om du har lyst kan du jo følge med her…

Her blir det nok forandringer
:slight_smile:

2 Likes

Nordic Unmanned AS: Minutes from Annual General Meeting

Webinar 10. Juni for de som er interessert, its free :slight_smile:

1 Like

Nordic Unmanned signs EUR 10 million contract with Schiebel Aircraft GmbH

4 Likes

Dette er jo en helt ny kontrakt i tillegg til alle de andre vi venter på. Ser ut som om kontrakten med Equinor er i boks…se underliggende tekst. Så her er det mye spennende i vente. :slight_smile:
The new
system will be delivered with a configuration which supports emission
monitoring, artificial intelligence based maritime surveillance and long-range
offshore logistic missions. The system is delivered with an integrated precision
landing capability, making automatic remote landing on offshore installations,
rigs, and vessels possible.
[/quote]

1 Like

Det er en ny kontrakt, men den var vel ventet, selv om omfanget var ukjent. Setter i gang i q4, og har 4 års varighet.

Fint med nye store kontrakter. Det kommer på løpende bånd fremover. Det må jo det hvis selskapet skal nå omsetning på 4 mrd innen 2025.

1 Like

Selskapet legger sten på sten, her går det unna. Har troa på bransjen og at ledelsen ser ut til å utnytte teknologien der de kan. :fire:

Nordic Unmanned starts operations in Spain with CAMCOPTER S-100 system

2 Likes

Nordic Unmanned appoints Chief Legal Officer

1 Like

Nordic Unmanned signs Memorandum of Understanding (MOU) with Dutco

1 Like

Nordic Unmanned signs Memorandum of Understanding (MOU) with OMNI Taxi Aereo

3 Likes

Flere enn meg som venter på nyheter om kontrakter? Det er hyggelig med intensjonsavtaler, men det blir ikke penger på bunnlinjen av det sånn uten videre.

1 Like

Nordic Unmanned acquires leading German drone company

2 Likes