Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Nå har alle inngangsverdier/kostpris igjen forsvunnet. Alt står i 0kr.

1 Like

Alle utenom 3 er OK hos meg men jeg ble lei av å vente på Nordnet så la inn kostprisen på de 3 siste selv.

2 Likes

Så, er det noen meglere som faktisk viser kursoppdateringer osv på en ok måte realtime rett i browseren uten noen tillegg? Med Nordnet, så må du jo faktisk trykke F5 på oversiktssida osv…

EDIT: ok, så fant litt ut av det, må lage en liste over aksjene mine, så får jeg en side som viser kurser realtime for disse. Jaja, fungerer jo det…

EDIT2: hadde tenkt til å teste nordnet så lenge kurtasjen er 1kr, som er ut september. :stuck_out_tongue:

1 Like

Infront web trader gjør vel det dersom jeg husker riktig, er du active trader er det gratis.

1 Like

Opplever dere at Nordnet logges automatisk av etter 45-60 minutter? Dette gjelder både det gamle og nye Nordnet. Mest sannsynlig begynte dette da det nye Nordnet startet. Jeg har kontaktet Nordnet og de sier de er klar over problemet og skal fikses. Hvor mange uker og måneder trenger de for dette? Det er meget irriterende når man skal forandre en ordre og logges av.

4 Likes

Stemmer. Utrolig irriternde å måtte logge inn hele tida.

1 Like

Pareto kjører kampanje… Just saying.

Hilsen tidligere Nordnet kunde.

1 Like

ja, har flyttet alle mine kontoer.

men har tre gutter som ligger igjen med noe smårusk i cereno/pcib - vet ikke om eg orker flytte etter eg har solgt cerenoen og flyttet alt til pcib, koster ikke noe at de ligger der og kan evt bare opprette nye hos pareto.

selv gikk eg til smn og nordea. har mistet intressen for trading.

2 Likes

byttet til Pareto selv, er veldig fornøyd med dem!

2 Likes

Bare som en liten advarsel fikk jeg en streng melding fra Nordnet tidligere i sommer etter å ha kjøpt kursen opp med 10 aksjer. Deres overvåkningssystem hadde fanget opp min handel. Det ble sagt at Finanstilsynet hadde gått etter folk som hadde gjort slikt.

Trodde selv det var lov å kjøpe det antallet man ville, men der tok jeg feil.

6 Likes

Derfor en kjøper litt småposter hele tiden, Nordea har kun en krone i kurtasje, to om du tar 25 aksjer.

Så eg tar på best akkurat faen når det passer meg​:wink::chart_with_upwards_trend:

6 Likes

Har gjort som deg.

Raskt å opprette ny konto, men det tar tid å få søknad om aksjehandelskreditt innvilget og etablert fordi myndigheten har etablert et omfattende regelverk om søkerens forståelse av aksjemarkedet og risiko. Tydelig at Pareto ikke tar lett på dette regelverket og det er sikkert til beste for nye i aksjemarkedet.

3 Likes

Aksjekreditt søknad pleier å være grei skuring, du må sende inn skjema og ha en telefonsamtale med Megler som basically er en utspørring for å sjekke om du skjønner hva du driver med :wink:

1 Like

Her er nok grunnen til at Nordnet tar dette såpass alvorlig:

Dommeren konkluderer med at kursmanipulasjonen burde straffes mildt, både på grunn av den lave gevinsten, og fordi manipulasjonen kunne vært stoppet tidligere dersom Nordnet hadde informert svensken tidligere om at handlene hans var lovstridige.

Hvis man er mangemillionær og handler med større summer og mange kontoer, i aksjer med lavt volum, er det imidlertid fullt lovlig å manipulere kursen.

3 Likes

Er to forskjellige sett med regler i markedet

2 Likes

Selv Hegnar bruker Tradingview.com nå som Netfonds er historie. Sier litt om hvor jævlig dårlig ståa er på chart tilbudet hos nordnet. Håper dem mister en haug med kunder. Selv er jeg drittlei og er i gang med bytte til pirato.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Personlig-oekonomi/2019/08/Soendagens-aksjetips2

3 Likes

Kommer også sannsynligvis til å skifte til Pareto. Må bare få inngangsverdier først. Det er ennå ikke på plass hos meg.
Ringte forresten på fredag og lurte på hva f… de holdt på med.
Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne legge inn inngangsverdier selv !!??
Det hele er en vits og en skandale.

2 Likes

Selv om du gjør det så fungerer fremdeles ikke porteføljerapporteringen siden inngangsverdiene fremdeles mangler der :confused:

2 Likes

Er du fortsatt hos Nordnet?

Jeg har alltid vært godt fornøyd med Netfonds når det kom til rapportering. Fine skatteskjemaer som ferdig utfyllte PDF-er og full kontroll.

Det virker som Nordnet har en annen holdning til dette. Jeg forstår egentlig ikke helt hva de driver på med, jobber som softwareutvikler selv og dette er hvordan jeg hadde supportert et legacysystem som man ikke tjente penger pga for få kunder som var i ferd med å bli faset ut.

1 Like

Ja er fremdeles hos nordnet ( men har også Pareto ). Netfonds var suverene på stabilitet og rapportering. Pareto har jeg til tider vært veldig misfornøyd med (blant annet på stabilitet) men de har funket greit i det siste.

2 Likes